:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-25, 16:24   Olej w układzie chłodzenia
 

Dziś zauważyłem olej w układzie chłodzenia :cry:
Olej zmieniałem parę dni temu i owszem był czarny przepracowany ale bez wody.
W sumie to ta maź jest w wyrównawczym od dłuższego czasu. Jakoś nieprzywiązywałem do tego wagi i myślałem że to jest uszczelniacz do chłodnic.
Po wymianie uszczelki zalałem półsyntetyka i trochę leciało po bloku, z czasem dolewałem minerała i przestało może i tam też to zjawisko ustało.
Na chwilę obecną myślę aby wypłukać układ chłodzenia zalać płynem lub wodą, a do tego podciągnąć troszkę głowice.
CO o tym sądzicie?
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z olejem w układzie?
_________________

 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-25, 18:36   
 

gzara napisał/a:
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z olejem w układzie?


to pryszcz. Gorzej jak woda przedostaje się do oleju. Skutki takiego "smarowania" wodną emulsją będą opłakane dla silnika. Zresztą to jest skutek nie przyczyna. Walnięta uszczelka pod głowicą może uszkodzić głowicę.
_________________

 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2010-06-25, 20:09   
 

Skutki będziesz miał takie że zamulisz układ chłodzenia. Ja miałem te same objawy i nasilały się z czasem... Okazało sie że wydmuchało uszczelkę pod głowicą:( Wymiana zajmuje pare godzin a koszt w sumie znikomy bo ok 50-60zł. Lepiej to zrobić wcześniej zanim woda pójdzie do oleju..!!
_________________

 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-07-01, 09:20   
 

Zdjąłem wczoraj dekiel i podciągnąłem głowice do nominalnych 95Nm a potem na 103Nm czyli w sumie znikoma różnica. Pierwsza śruba (licząć od kolejności dokręcania) była słabo dociśnięta i troszkę poszło na niej na pozostałych już minimalnie i klucz strzelał. Chyba faktycznie szkoda półśrodków i wymienie uszczelkę, zwłaszcza póki nie mam zrobionej klimy będzie łatwiej.

Jak miałem zdjęty dekiel podregulowałem zawory ale coś nie wyszło bo gorzej je słychać, muszę poprawić, w J7r luzy to dolot 0,10 wylot 0,25???
_________________

 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-07-01, 09:30   
 

dane pochodza z ksiazki haynsa

dla1995cc 8v:
dolot 0,10 do 0,15mm
wylot 0,20 do 0,25mm

dla 1995cc 12v:
dolot 0,15 do 0,20mm
wylot 0,20 do 0,25mm

dla 2165cc 8v:
dolot 0,10 do 0,15mm
wylot 0,20 do 0,25mm
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-07-01, 23:04   
 

A widzisz w moim Haynes są podane sztywno 10 i 25 tak więc jak zrobiłem 25 to defakto wychodzi ciut więcej czyli muszę wylotowe poprawić bo coś jakby jeszcze delikatnie hałasowało
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 20