:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Czujnik wskazania temperatury wody
Autor Wiadomość
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-25, 21:57   Czujnik wskazania temperatury wody
 

Ano :) ostatnio szwankuje mi na desce wskazanie temperatury wody pobierane z czujnika pod termostatem

Objaw występuje tylko na "zziębnietym autku "
Czujnik wacha wskaznikiem i nie pokazuje prawdziwej temperatury wody.
Tzn samochód może nawet rozgrzać się i włączyć wentylatory a wskaznik pokazuje rozgrzanie na 1/4 podczas jazdy "nie wacha się" np na swiatłach kiedy autko stoji znów zaczyna dostawać drgawek spada i wraca na swoje miejsce (poprzednią pozycję)

Sprawdziłem przewód wsuwkę i styk na końcu się wkurzyłem i zmieniłem 15 cm (sztywnawego wygrzanego przewodu oraz wsuwkę na nową)



Usterka ustępuje po 20-30 kilometrach przejechanych "jak czujnik się dobrze wygrzeje"

Mam wrażenie że czujnik traci oporność jak jest zimny nie dogrzany i stad ten problem?

1.Dobrze kombinuje?

2.Ile kosztuje taki nowy czujnik z grubsza?
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-25, 22:12   
 

hmm... koszt to ok 45 pln

ale da się je odratować postaram się po weekendzie zamieścić foto

znaczy dobrze kombinujesz że to czujnik padł miałem podobne obiawy
 
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2008-09-26, 10:36   wskaznik temperatury wody
 

gdzie sie znajduje czujnik temperatury wody bo mi wogole nie wskazuje
 
 
 
narol_Płock 
Gaworek



R25: 2,0,TI,benzyna,91
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: 2008-09-26, 10:38   
 

od wskazówki przy termostacie sa dwa ten po lewej stronie
 
 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-26, 14:29   
 

Mam w rekach dwa czujniki Z jadeximu

Oba takie same (srednice takie same) układ w katalogu jadeximu opisany tak samo

Róznicą tylko katalogową sa temperatury dokładnie tylko nie wiadomo które temperatury

Jak wiece czujnik ten ma dwa styki

jeden styk podaje informację do wskaznika ruchomego na deskę (czyli pokazuje temperaturę)

Drugi styk daje informację do kontrolki na deskę (że auto już wybucha :D ) akurat w mojej wersji reni jest to nie używane bo nawet oryginalna wiązka tego nie przewiduję.

czujnik o numerze katalogowym 1711 (włoskim) podaje temp 115 stopni

Czujnik o numera 1712(włoskim) podaje temp 125 stopni

Pytanie co ta temperatura oznacza i czego dotyczy podejrzewam że właczenia kontrolki na desce czerwonej o przegrzaniu silnika

Wkrece oba i stestuje czy pokazują ta samą temperaturę (na wskazniku deski) ciekaw jestem czy będą się rózniły wskazania np przez inną oporność czujników czego jadexim nie wiedział
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-09-26, 19:45   
 

killbill napisał/a:
Jak wiece czujnik ten ma dwa styki


Czujnik z dwoma stykami nie jest od wskażnika temperatury na desce rozdzielczej.
Czujniki z dwoma stykami podają sygnał do sterownika silnika i jest ich dwa.
 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-26, 23:22   
 

lucjan napisał/a:
killbill napisał/a:
Jak wiece czujnik ten ma dwa styki


Czujnik z dwoma stykami nie jest od wskażnika temperatury na desce rozdzielczej.
Czujniki z dwoma stykami podają sygnał do sterownika silnika i jest ich dwa.


Lucjanie pomerdało ci się z czujnikiem od układu wtryskowego :) który jest obok w moim modelu są nawet obok siebie


A wracając do czujników założyłem ten 125 temp katalogowa i wskazanie jest............hm trochę inne od starego

Może nieco wyższe teraz wskaznik niby pracuje ok ale niby muszę się temu przyjrzeć

Bo ten włoski czujnik działa conajmniej lichawo (szybko podnosi zakres do połowy skali )(nie stopniowo) potem wisi w połowie skali (mam na mysli że tak działają czujniki np w samochodzie Rover)

Nie mniej po weekendzie wkrece ten 115 temp i zobaczę czy bedzie róznica
Pewnie co oryginał to oryginał :( a to jakaś włoszczyzna

[ Dodano: 2008-09-29, 16:07 ]
I koniec bojów

Dziś wkreciłem czujnik 115 stopni i "deska" pokazuje własciwe parametry

Czyli oznaczenie na czujnikach 115 lub 125 stopni nie odnosi się tylko do kontrolki przegrzania pojazdu ale także ma inną rezystancję na tych czujnikach

Zagadka rozwiązana koniec tematu :)
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
Adrianos 
Gaworek


R25: 2.1 turbo-DX, turbodisel, B290, '92
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 21
Skąd: Konin
Wysłany: 2010-06-12, 20:08   
 

U mnie jest cały czas na maksa, a jak włącze kierunek w lewo to fruwa z góry na dół. Jak włącze prawy to cały czas pokazuje maksimum.Renia jest 2.1 TD. Rozbiore te styki jakos w przyszłym tygodniu i dam znac czy sie poprawilo. Co jeszcze oprocz "kabelkow" moze byc przyczyną? Jeszcze musze znaleźć ten czujniczek.POMOCY!!
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-12, 22:32   
 

zrobiłem fotki tych czujników - podejrzewam, że ten od wskazówki temperatury to ten schowany za termostatem - na drugim zdjęciu to chyba czujnik od kontrolki przegrzania silnika





tak podejrzewam - bo na dieslach się nie znam. Jak coś to Oleks mnie poprawi :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2010-06-13, 08:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Psztym 
Stary młodzik


R25: 2165,TX,J7T,B29B,1991
Imię: Szmaragdowa
Wiek: 49
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 128
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-06-13, 23:24   
 

u mnie w silniku J7T (2,2 benzyna) jest tak, że pod termostatem jest czujnik temperatury z dwoma konektorami - ten daje sygnał do jednostki sterującej.
Obok jest czujnik z jednym konektorem - taki jak na zdjęciu Adama - i ten daje sygnał do wskaźnika.
To, że kierunkowskaz ma wpływ na zachowanie wskaźnika sugerowałoby kłopoty z elektryką - poza stykami czujnika sprawdziłbym "grzejącą" się zworkę w skrzynce przekaźników i główne podłączenia masowe (akumulator, silnik)
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-14, 07:46   
 

diesle nie nają jednostki sterującej więc nie mają tego czujnika z dwoma stykami
_________________

 
 
Adrianos 
Gaworek


R25: 2.1 turbo-DX, turbodisel, B290, '92
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 21
Skąd: Konin
Wysłany: 2010-06-14, 18:58   
 

Piękne dzięki panowie. Jutro po 12 rano odbieram renatke i pierwsze co robie to podjeżdżam do garażu i ją doprowadzam do stanu używalności.Autko stało prawie dwa latka.Pali na dotyk i jest prawie darmo, a że się tym przejechałem i nie puka nie stuka skóra i dużo miejsca to chyba zostanie u mnie na dłużej. Tylko musze wygrzebać mech z szyb no i wiadomo zadbać o nią. Także myśle, że będe częstym gościem u was. Jeszcze raz bardzo dziękuje i jutro albo pojutrze się odezwe jak mi poszło. Pozdrawiam.
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-06-14, 22:57   
 

Możesz mieć kolego problem w samym liczniku. Obwód wskaźnika może sie zamykać przez kontrolki kierunkowskazów i stąd te dziwne zachowanie.
A do nas jak najbardziej zapraszamy . Jak zaliczysz jeden ze zlotów to zobaczysz że warto ;) :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adrianos 
Gaworek


R25: 2.1 turbo-DX, turbodisel, B290, '92
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 21
Skąd: Konin
Wysłany: 2010-06-18, 18:58   
 

Renatka stoi już w garażu. Przewód masowy od akumulatora wyczyszczony i wysmarowany. Ale od alternatora idzie (chyba) tylko przewód z dodatnim napięciem i wchodzi w jakieś urządzenie (nie mam pojęcia co to) i leci do akmulatora. Przewodu masowego od silnika nie zdążyłem zrobić bo mi się pogoda popsuła a w garażu stoją dwa motury i nie mam gdzie wjechać pod daszek.Licze, że jutro się poprawi, duża pucha wd40 zakupiona i będe działał dalej. Pozdro.
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-06-19, 00:02   
 

Plus od alternatora idzie do rozrusznika i tam spotyka się z głownym przewodem asilającym idącym od akumulatora.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 30