:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Przednie sprężyny - fakty i mity
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 14:38   Przednie sprężyny - fakty i mity
 

Przy okazji sprawdzania różnic w tylnym zawieszeniu w poszczególnych wersjach postanowiłem przyjrzeć się bliżej również przednim sprężynom. Znane są opinie o tym, jakoby różne były w wersji V6 i R4. Przeglądając jednak dialogisa pod tym kątem zauważyłem inną zależność.

Otóż o ile faktycznie wersja V6 ma niby inne sprężyny niż R4, to nie jest tak do końca. Dialogis powiada tak:

1. B294 - sprężyna, ogrzewanie normalne - 77 04 002 434
2. B294 - sprężyna, klimatyzacja normalna - 77 04 002 435
3. B29F - sprężyna, ogrzewanie normalne - 77 04 002 435
4. B29F - sprężyna, klimatyzacja normalna - 77 04 002 477


Z powyższego zestawienia wynika, że sprężyna jest inna również dla wersji z klimą i bez. W dodatku do V6 bez klimy można zamontować sprężynę od R4 z klimą.

Przy czym amortyzatory już są podzielone tylko na rodzaj przeniesienia napędu, a nie na rodzaj ogrzewania co w połączeniu z zestawieniem sprężyn obala mit o różnej długości sprężyn. Zapewne więc chodzi o sztywność sprężyn, ale poprzez ich średnicę bardziej, lub materiał z którego są zrobione.

Zapraszam do dyskusji i wymiany uwag. Może ktoś ma na stanie wymontowany amortyzator, czy sprężynę i może dokonać konkretnych pomiarów tychże. W przypadku sprężyn ważna byłaby średnica drutu i długość sprężyny rozprężonej, natomiast w przypadku amortyzatora myślę, że ważne byłyby odległości talerzyka od obu końców obudowy amora, czyli tej rury zasadniczej.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-09-10, 21:21   
 

Mam za oknem spręzynę od V6 na pewno oryginał . Mam tez oryginalny amortyzator.
Wydaje mi się że w amortyzatorach R4 i V6 , były na róznych wysokościach montowane kielichy oporowa na amortzatorach ,
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 21:32   
 

MaciejR21 napisał/a:
były na róznych wysokościach montowane kielichy oporowa na amortzatorach


jestem tego samego zdania - tylko chyba w 12 zaworowych czterocylindrówkach są takie jak w V6
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-09-10, 21:44   
 

TD ma chyba takie samo zawieszenie jak V6 . CHodzi chyba o masę silnika i osprzętu w połaczeniu ze spręzynami i amortyzatorami.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 22:02   
 

No ja podałem fakty z dialogisa, a jak to jest w realu, to właśnie chciałbym ustalić. Skoro Maciek ma za oknem, a Adam za płotem (pamiętam :D ), to dojście do prawdy zajmie nam chwilę :D Miarki w garść chłopaki i prostujemy dialogisa :D.
Adam napisał/a:
tylko chyba w 12 zaworowych czterocylindrówkach są takie jak w V6

Fakt, B294 to Buśkowe budy z 12V pod maską, lecz lećmy dalej:
5. B29B (TX, J7T), ogrzewanie normalne - 77 04 002 434
6. B29B (TX, J7T), klimatyzacja normalna - 77 04 002 435

Znaczy sprężyna z V6 bez klimy jest taka sama jak w TX J7T z klimą ? Jak taką założyć na amor z innym umiejscowieniem kielicha ? A może właśnie chodzi o inny ścisk ?
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 22:15   
 

to oryginały z TD:



zachowałem je więc jutro mogę pomierzyć. Sprężyny także.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2010-09-10, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 20