:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Historia Reanult na Polach Elizejskich - cz. 1
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2010-09-29, 14:07   Historia Reanult na Polach Elizejskich - cz. 1
 

W 1910 roku wizjoner Louis Renault, rozumiejąc znaczenie miejsca i jego symbolikę, postanowił założyć przedstawicielstwo firmy na Polach Elizejskich, jednej z najpiękniejszych alei Paryża. Było to miejsce strategiczne. W 1898 roku zorganizowano pierwszą wystawę automobili na esplanadzie w Ogrodach Tuileries, której celem była popularyzacja nowego środka transportu. Wydarzenie to dało początek Salonowi Samochodowemu. W 1901 roku zyskało wspaniałą oprawę w postaci Grand Palais. Renault wybrało wyżej położony odcinek długiej arterii, która stanie się najpiękniejszą aleją świata, niedaleko ronda, a więc tuż obok Grand Palais.

W dniu 23 maja 1910 roku Louis Renault, jako Prezes Towarzystwa Automobilowego Renault (Société des Automobiles Renault), wynajął budynek przy Polach Elizejskich, pod numerem 53. Renault przejęło także sąsiedni budynek pod numerem 51. Rozpoczęły się prace mające na celu połączenie obu kamienic.Sklep Renault na Polach Elizejskich został otworzony w czasie Salonu Samochodowego w 1933 roku. Louis Renault miał już kolejne pomysły, plany przejęcia nieruchomości pod numerem 49, ale przede wszystkim chciał wykupić na własność budynki znajdujące się przy rue Marbeuf, pod numerami 37 i 39, których tyły łączyły się z budynkami na Polach Elizejskich. Po przebudowie całości powiększono powierzchnię użytkową, przygotowano wjazd dla samochodów wyłącznie od rue Marbeuf, a od strony Alei na całej szerokości fasady umieszczono przeszklone okna wystawiennicze. Louis Renault był wizjonerem i przeczuwał, jak będzie wyglądać najpiękniejsza aleja świata. To wystarczyło, aby stworzyć reprezentacyjny obiekt Renault w tym miejscu.


Sprzedawać marzenie

Wystrój wnÄ™trza nie ustÄ™powaÅ‚ prestiżem samemu miejscu. PrzestrzeÅ„ uzyskano m.in. dziÄ™ki usytuowaniu biur w bocznych częściach budynków. Elegancja biegnÄ…cego wzdÅ‚uż budynków balkonu tworzyÅ‚a wrażenie lekkoÅ›ci, zwÅ‚aszcza od strony Pól Elizejskich, skÄ…d Å›wiatÅ‚o, wÅ›lizgujÄ…c siÄ™ pod arkady, wpadaÅ‚o do sali ekspozycyjnej. Atrakcyjny wyglÄ…d podkreÅ›laÅ‚y dodatkowo duże okna wystawiennicze, a także okna dachowe, dziÄ™ki którym wykorzystano grÄ™ naturalnego Å›wiatÅ‚a. We wszystkich oknach wystawienniczych umieszczono wielkie krysztaÅ‚owe żyrandole. Najważniejszym elementem byÅ‚ kolor – królowaÅ‚y jasne odcienie. Wystrój sali byÅ‚ skromny, jedynie podÅ‚oga przyciÄ…gaÅ‚a wzrok. Kiedy sklep znajdowaÅ‚ siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie w budynku pod numerem 53, miaÅ‚ ksztaÅ‚t prostokÄ…ta, a wzorem luksusowych hoteli paryskich przez caÅ‚Ä… jego dÅ‚ugość biegÅ‚ czerwony dywan, który jednoczeÅ›nie dzieliÅ‚ salÄ™ na dwie równolegÅ‚e części wystawiennicze i zachÄ™caÅ‚ goÅ›ci odwiedzajÄ…cych do wejÅ›cia. Po poÅ‚Ä…czeniu budynków pod numerami 52 i 53 zmieniono caÅ‚kowicie aranżacjÄ™ wnÄ™trza. ZdjÄ™to dywan, uzyskujÄ…c wrażenie jeszcze wiÄ™kszej przestrzeni. CaÅ‚Ä… powierzchniÄ™ sklepu zajęła szachownica z biaÅ‚ych i czarnych kwadratów.


OdwiedzajÄ…cy natychmiast wiedziaÅ‚, że znajduje siÄ™ w salonie Renault, bo sale ekspozycyjne miaÅ‚y identyczny wystrój i tÄ™ samÄ… podÅ‚ogÄ™ w szachownicÄ™ przypominajÄ…cÄ… ówczesne logo marki. Ustawienie prezentowanych tam samochodów, niezależnie od miejsca czy sposobu prezentacji, odpowiadaÅ‚o geometrii szachownicy, co dawaÅ‚o doskonaÅ‚y efekt wizualny. Na wystawie królowaÅ‚y najpiÄ™kniejsze modele, czÄ™sto coupe lub kabriolety w intensywnych kolorach i dwubarwnych wnÄ™trzach. ByÅ‚y one umieszczone na podwyższeniach, aby z zewnÄ…trz sprawiaÅ‚y wrażenie, że znajdujÄ… siÄ™ bliżej przechodniów, a od wewnÄ…trz – że sÄ… zaparkowane przy alei. Gra Å›wiateÅ‚ i cieni, dopracowana scenografia, sÅ‚użąca prezentacji samochodów, wykorzystujÄ…ca grÄ™ przestrzeni wewnÄ™trznej i zewnÄ™trznej sprawiaÅ‚y, że nie wiadomo byÅ‚o już, czy samochody stojÄ… w sklepie, czy na Polach Elizejskich.


Sprzedawcy pracujÄ…cy w sklepie na Polach Elizejskich byli starannie dobierani. ByÅ‚y to osoby doÅ›wiadczone, bÄ™dÄ…ce specjalistami w dziedzinie handlu. Sklep czÄ™sto odwiedzali goszczÄ…cy w Paryżu przejazdem cudzoziemcy – zamawiali samochody, które byÅ‚y im nastÄ™pnie dostarczane za granicÄ™. Sprzedawcy z Pól Elizejskich znali stawki obowiÄ…zujÄ…ce w poszczególnych krajach, umieli okreÅ›lić dodatkowe koszty transportu, dostawy oraz opÅ‚aty celne. Gdy dochodziÅ‚o do transakcji, kontaktowali siÄ™ z miejscowym przedstawicielem, który dostawaÅ‚ część prowizji. Firma Renault sprzedawaÅ‚a marzenia dziÄ™ki sprzedawcom z pasjÄ…. Udzielane przez nich informacje o samochodach cechowaÅ‚a niezwykÅ‚a elegancja.

Za kierownicą wspaniałych kabrioletów Reinasport, Nervastella czy VivaSport marki Renault stworzonych przy udziale najwybitniejszych projektantów samochodowych, jak: Binder, Fernandez & Darrin, Kellner czy Million-Guiet często zasiadały najsłynniejsze aktorki. Sklep na Polach Elizejskich stał się miejscem ponadczasowym, które pozwoliło zachować tradycję samochodów najwyższej klasy Renault, gdy firma zaczęła również produkcję modeli seryjnych przyjmując nazwę Automobiles de France. W związku z kryzysem lat 30. spadła jednak liczba bogatych cudzoziemców, którzy przybywali na Pola Elizejskie, aby zamówić samochód. Zamknął się pewien rozdział w historii i marka zmuszona była zmienić charakter swojej działalności lub ją rozszerzyć.


Narzędzie walki z kryzysem

Inspiracją sklepu na Polach Elizejskich nadal pozostały marzenia, chociaż strategia handlowa marki w obliczu kryzysu musiała się zmienić. Trzeba było wrócić do mniejszych i tańszych produktów, a przede wszystkim uspokoić klientów, którzy uważali dawne samochody sześciocylindrowe za zbyt drogie w użytkowaniu. Obok nowych samochodów czterocylindrowych Renault nadal wystawiało dawne, sześcio- i ośmiocylindrowe modele, które były duszą sklepu na Polach Elizejskich, a przede wszystkim ich wersje luksusowe, Stella czy Nova Sport. Renault utrzymało dawną strategię, promując samochód Reinastella wyposażony w 32-konny silnik jako najpiękniejszą paryżankę. Sklep na Polach Elizejskich stał się idealnym narzędziem, aby zachować status i wizerunek.


Renault Reinastella


Nigdy wcześniej sklep nie wyglądał równie pięknie, eksponując jednocześnie cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe samochody, około dziesięciu modeli proponowanych w katalogu, z których najpiękniejsze dostępne były również w wersji limuzyny, coupe czy kabrioletu, nie zapominając o samochodach dostawczych, a nawet o autobusach, które prezentowane były obok silników samolotowych Caudron.


Wizytówka Renault: podróż w nowoczesność

28 listopada 1929 roku, kilka tygodni po tradycyjnym Salonie Samochodowym, Louis Renault zaprosiÅ‚ setkÄ™ dziennikarzy w podróż w przyszÅ‚ość. Prasa byÅ‚a zaskoczona zaproszeniem od firmy, która od dawna otwieraÅ‚a swoje podwoje wyÅ‚Ä…cznie dla generałów i koronowanych głów. Na zaproszeniu wyraźnie podano miejsce spotkania – sklep Renault na Polach Elizejskich, pod numerem 51-53. CzÅ‚owiek, który unikaÅ‚ prasy, tym razem byÅ‚ obecny w miejscu, w którym czuÅ‚ siÄ™ jak u siebie. WitaÅ‚ goÅ›ci, peÅ‚en swobody podchodziÅ‚ do każdego, żartowaÅ‚, po czym – co należaÅ‚o jeszcze wówczas do rzadkoÅ›ci – zabraÅ‚ gÅ‚os, stajÄ…c na podwyższeniu ustawionym w samym Å›rodku sklepu, skÄ…d na czas tego wydarzenia usuniÄ™to samochody. MówiÅ‚ o kluczowym miejscu samochodu we francuskiej gospodarce, potem wspomniaÅ‚ o coraz liczniejszych trudnoÅ›ciach, jakie przeżywaÅ‚a branża. Po godzinie prasa zostaÅ‚a przewieziona autobusami do Billancourt, do wielkiej fabryki w Trapèze, gdzie dziaÅ‚ reklamy przygotowaÅ‚ kilka pokazowych warsztatów.

OdtÄ…d sklep Renault na Polach Elizejskich nie byÅ‚ już tylko miejscem, gdzie sprzedaje siÄ™ samochody. Lokalizacja i prestiż pozwoliÅ‚a uczynić z niego również miejsce dziaÅ‚aÅ„ komunikacyjnych. Renault Å›wiÄ™towaÅ‚o na Polach Elizejskich zwyciÄ™stwa swoich samochodów w różnych wyÅ›cigach, jak Paryż-Saint Raphaël (1931), Liège-Rzym-Liège (1934 i 1935), a zwÅ‚aszcza Monte-Carlo (1935), gdzie model Nervasport odniósÅ‚ triumf, pokonujÄ…c caÅ‚Ä… sportowÄ… elitÄ™. Zaszczytne miejsce przypadÅ‚o także lotnictwu, samolotom Caudron – filii Renault – i uwielbianemu pilotowi, Maryse’owi Bastié, którego kochaÅ‚a caÅ‚a Francja.

C.D.N.

Źródło: Renault Polska
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14