:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpie i telepie czyli denerwuje
Autor Wiadomość
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
ImiÄ™: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
WysÅ‚any: 2011-04-26, 11:21   Szarpie i telepie czyli denerwuje
 

Witam
Mam taki dziwny problem z mojÄ… Renia V6 -1992r
W czasie spokojnej jazdy na 4 lub 5 biegu tak 40 -50 km/h samochodem lekko
szarpnie a później przy przyspieszaniu wpada w lekkie drgania.
Na gazie i benzynie jest ten sam objaw choć na benzynie nie aż tak mocno wyczuwalny.
Gaz jest bardziej wyczulony na kiepski zapłon.
Jeśli autko jest załadowane np 5 -osób i jedziemy pod górę to jest to już bardzo mocno wyczuwalne .
Autko ma przebieg jakieś 210 tys i ostanie 3 miesiące stało nie używane , choc jesienią
też zaczęły się takie objawy pojawiać.
Do tej pory przed świętami zmieniłem świece na takie same francuskie 6 zł sztuka ale nie
pomogło.Poodciskałem , posprawdzałem przewody wysokiego napięcia .
Podejrzewam jeszcze brudną kopułkę aparatu zapłonowego i palec rozdzielacza .
Jak to coś rozebrać i czy trzeba domontować przewód od chodnicy .
Chyba ,że macie jakieś inne pomysły .
Hej
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
Ostatnio zmieniony przez Witek S 2011-04-26, 13:25, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
SkÄ…d: warszawa
WysÅ‚any: 2011-04-26, 12:37   
 

Oporność kabli wysokiego <15 ohm.przewodu do chłodnicy w turbo v6 nie trzeba zdejmować więc tu chyba też nie? Szukać trzeba w kopułce ścieżek przebicia ,zwałszcza przy węgielku.
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2011-04-26, 21:38   
 

Odkręcasz 3 śruby kluczem 8. Klucz musi byc nasadowy ( mała grzechotka ). Na większy klucz nie pozwoli chłodnica. śrub nie trzeba wykręcać do końca tylko do momentu wyczucia luzu osiowego.
Kopułkę można potem swobodnie wyciągnąć. Teochę trzeba poodginać wąż od chłodnicy.
Możesz już nie mieć środkowego styku ;).
Cała kopułkę dobrze jest wymyć benzyną ekstrakcyjną , oczyścić styki , wysuszyć i zabezpieczyć czymś tłustym np. WD40 którego nadmiar należy potem wytrzeć.
Oczyścić tez styk palca rozdzielacza.
Sprawdź tez czujnik położenia wału , jego kabel i wtyczkę.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
SkÄ…d: warszawa
WysÅ‚any: 2011-04-26, 22:27   
 

oczywiście kable opór <15 kohm a nie ohm
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
ImiÄ™: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
WysÅ‚any: 2011-04-26, 22:37   
 

OK
dzięki za podpowiedź.W sobotę przystąpię do operacji zrobię zdjęcia i napisze co wyszło .
czujnik położenia wału z kabelkiem gdzie tego szukać .
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2011-04-27, 09:38   
 

Na połaczeniu silnika i skrzyni w górnej części. Odczytuje pierścień zębaty z koła zamachowego silnika. Przykręcony na dwie śruby na klucz 10 albo 11.
Prawidłowa opornośc 200ohm +/- 50 .
Identyczny czujnik znajduje się w niemal każdej starszej renówce , byc może nawet w Twojej drugiej czy trzeciej ;).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2011-04-27, 09:40, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
ImiÄ™: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
WysÅ‚any: 2011-04-30, 20:35   
 

OK jestem po naprawie
Wymieniłem palec rozdzielacza na nowy i wyczyściłem kopułkę był dość brudna i jest mocno
zużyta.Koszt nowej to coś koło 200 zł więc na razie nie zmieniam.
Przy okazji wyczyściłem filtr fazy ciekłej w instalacji LPG , pierwsze czyszczenie po 5 latach i 60 tys na LPG .
http://img838.imageshack....811/lopulka.jpg
kopułka
http://img12.imageshack.us/img12/4258/palec2.jpg
palec był wręcz zjechany
http://img815.imageshack.us/img815/2076/palec1.jpg
nowy BOSCH to koszt 50 zł zamiennik koło 40zł
http://img820.imageshack....93/filtrlpg.jpg
a to śmieci to metalowe drobinki złapane przez filtr i magnes w LPG

Autko zauważalnie lepiej się prowadzi choć jeszcze nie ideał.
Co myślcie o tej kopułce ?
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2011-05-01, 00:10   
 

Kopułka ok.
Filtr mogłeś wymienić , koszt koło 5zł .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 22