:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Stuki skrzyni biegów
Autor Wiadomość
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2011-10-25, 19:48   Stuki skrzyni biegów
 

Dzisiaj zięć poprosił mnie o przyprowadzenie agregatu sprężarkowego ok 1300 kg.
Stuki najpierw było słychać i wyczuwać przy zmianie biegów z I na II.
Potem to już było słychać przy zmianach i innych biegów :(
Po odczepieniu przyczepki stuki dalej pozostały :(
Co to może być :?:
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-25, 20:16   
 

chyba łożyska skrzyni. Wałki dostały luzu. Skrzynia się kończy.
_________________

 
 
heinzu 
Częsty forowicz


Wiek: 41
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: EL
Wysłany: 2011-10-25, 20:17   
 

może się łapa zerwała
_________________
http://img40.imageshack.u...tbannerver2.png
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 12:39   
 

Adam, przecie Lucjan napisal w podtytule, ze nie w skrzyni. Przychylam sie do wersji usterki zawieszenia auta, skrzyni, lub silnika. Niestety, nie napisałeś Lucjan jakiego typu są to stuki i czy mają soę jakoś do prowadzenia auta.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-26, 12:46   
 

podtytuł widać jedynie jak się wchodzi przez działy forum. Bo wejściu bezpośrednio w temat (z postów nieprzeczytanych) żadnego podtytułu nie widać :(
Lucjan już do mnie dzwonił i wiem, że chodzi o poduszki mocujące skrzynię biegów.
_________________

 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2011-10-26, 15:10   
 

kiedyś miałem taką usterkę, zaczęło stukać w skrzyni cyklicznie, jakby ktoś młotkiem w metal uderzał. Skończyło się to wymianą skrzyni - poleciały zęby w wałku atakującym i na tarczy w mechaniźmie różnicowym :/
_________________
SEA... SEX... SUN...
Ostatnio zmieniony przez Oluś 2011-10-26, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-26, 17:16   
 

u mnie taki stukot okazał sie uszkodzeniem łożyska na którym osadzony był kosz zbierający od półosi. Skrzynia się rozleciała.

Tu na szczęście to tylko poduszki. Lucjan paczka już w drodze :)
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2011-10-26, 21:06   
 

Cytat:
Tu na szczęście to tylko poduszki.

Lub na nieszczęscie :?: obydwie poduszki zerwane :(
 
 
heinzu 
Częsty forowicz


Wiek: 41
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: EL
Wysłany: 2011-10-26, 21:23   
 

lucjan napisał/a:
obydwie poduszki zerwane

już miałem przyjemnośc wymieniać jedną. zastanawiałem się czemu oni to zrobili z aluminium...
doszedłem do wniosku że chyba tylko dlatego, że w razie dzwonka to skrzynka odpada od podwozia a nie demoluje klientów w środku, any other ideas? :)
_________________
http://img40.imageshack.u...tbannerver2.png
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2011-10-26, 21:48   
 

heinzu napisał/a:
że w razie dzwonka to skrzynka odpada od podwozia a nie demoluje klientów w środku,


Z tym to się nie zgadzam poduszki skrzyni biegów w R25 są tak skonstruowane że gdy zerwie się guma amortyzyjąca skrzynię to są zabezpieczenia które nie pozwalają skrzyni zerwać się do góry i one powodują nieprzyjemny stuk :(
Oczywiście wieszaki są aluminiowe .

Dziękuje Adamowi za talk szybką pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez lucjan 2011-10-27, 08:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2012-01-04, 15:55   
 

heinzu napisał/a:
lucjan napisał/a:
obydwie poduszki zerwane

już miałem przyjemnośc wymieniać jedną. zastanawiałem się czemu oni to zrobili z aluminium...
doszedłem do wniosku że chyba tylko dlatego, że w razie dzwonka to skrzynka odpada od podwozia a nie demoluje klientów w środku, any other ideas? :)

No to może być prawda bo w mojej srebrnej po czołowym (wypadku) zerwało łapy na skrzyni i się ,opuściła kilka centymetrów(cofneła się razem z silnikiem).
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-01-04, 20:41   
 

Głownym powodem jest waga elementu , bo po co mieli by robić wahacze czy tuleje z aluminium skoro można ze stali. Czemu obudowa skrzyni jest z aluminium itd itd .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-04, 21:15   
 

eee, akurat tu byłaby niewielka różnica wagi. Aluminium jest lekkie ale i sztywne. Może jednak chodzi o tą sztywność?
Nie trzeba stłuczki by zniszczyć wieszaki. Same cholery pękają.
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-01-04, 22:48   
 

I dodając te wszystkie małe róznice w konstrukcji całego samochodu , wyjdzie duża róznica.
Gdyby dziś wyprodukowali R25 przy obecnych trendach robienia samochodów z aluminium i plastiku to było by mniej o 300kg co by zapewne dało mniejsze spalanie i lepsze osiągi ale o trwałości już nie piszę.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-01-04, 22:53   
 

R25 i tak była lekka jak na tę klasę aut. Francuzi w latach `80 dostawali kase od Rządu na opracowanie ekonomicznych aut, stąd niski Cx R25 i parę innych rzeczy i spalanie Ph1 rzędowych czwórek było naprawdę niskie
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 29