Panowie , mam silnik J8S 708 ma wiatrak chłodnicy napędzany paskiem ( sprzęgło wiskotyczne )mam też drugi drugi, silnik też J8S 708 i ma całkiem inny osprzęt: wiatraki ,elektryczne dwa.Inna pompa inne turbo, obudowa termostatu z tym że ten drugi ,silnik był w Reni z klimą może dlatego takie różnice? Więc Moje pytanie czy były, takie wersje silnika z innym osprzętem?Acha i jeszcze jedno,jest przy silniku taki mały amortyzatorek łączący go z karoserią czy on służy do tłumienia drgań tegoż silnika?
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-11, 16:03
amortyzatorek służy do tłumienia drgań silnika. Ja w swoim TXE 2,2 też mam taki.
Spotkałem sie już z silnikami Turbo Diesel z wiatrakiem na sprzęgle załączającym wiatrak na skutek rozszerzenia się bimetalu. Te co widziałem były przełożone z .... Safrane
Ostatnio zmieniony przez Adam 2011-12-11, 16:26, w całości zmieniany 2 razy
Ale tak na zdrowy rozum ,to jak ma klimatyzację to tam są dwie chłodnice z przodu ,i ten wiatrak od silnika nie ma tam już miejsca i zauważyłem ,że wentylatory były wywalone na zewnątrz,tzn.zaraz za przednią atrapą .No chyba nie mam silnika od Safrana ? .Nio taki tylko u Mnie go prawie nie widać z pod przewodów gumowych.A można taki ,amortyzatorek jeszcze kupić?
To jest identyczny silnik (na zdjęciu) jak ten zapasowy z rozbitej..A w Fifi jest ten z wiatrakiem na pasek.
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2011-12-11, 16:35, w całości zmieniany 3 razy
I Ja wlaśnie mam całkiem inny osprzęt silnika od tego ze zdjęć. Dziwne, niby numery silnika na tabliczce przy kolektorze na jednym i na drugim silniku,takie same a jednak......
Na nity, a może już do mojej wsadzali ten silnik przystosowany do Safrana ?
Może być że Moja fifi jest z końcówki produkcji 1991-12-06 i dlatego montowali nowsze typy silników(osprzętu)?
Pompa jest, Bosha a turbo Garetta.
W tamtym silniku jest chyba osprzęt firmy ROTO.
Witaj! Ja mam identyczny motor i turbo Garett, przy chłodzeniu wiatrakiem od paska. Pompa Bosch. Przyznam, że takiej konstrukcji zasilania powietrzem dotychczas nie widziałem, tym bardziej, że takie "zawijasy" przewodu powietrza nie są zgodne z zasadami sztuki. Czy jesteś pewien, że turbosprężarka jest oryginalna? Może to jest samoróbka albo rzeczywiście jakaś "przejściówka"? Sprawdź VIN w internecie, to zobaczysz czy to nie jest składanka. Pozdrawiam.
Nie, nie te ze zdjęcia to nie mój silnik, to zdjęcie poglądowe .U Mnie pod maską wszystko jak powinno być tak jest.Z lewej strony od przodu jest filtr powietrza i i z niego rura do kolektora ssącego ,turbo jest na kolektorze wydechowym i też z turbo rura do intercolera i powrót i to wszystko żadnej plątaniny.
No to w czym problem? To że masz elektryczne chłodzenie, to lepiej. Moja maszyna po długim postoju w korku lubi się "spocić". Muszę jej pomagać włączając pełne ogrzewanie i dmuchawę. Bywa to mało przyjemne przy upale powyżej 30 stopni, ale po otwarciu szyberdachu jest niezauważone przez pasażerów. Niestety w mojej chłodnicy niema gniazda na wyłącznik wentylatora.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2011-12-12, 08:55
W Renault 19 przy tych samych silnikach , występowały dwie rózne pompy razem z osprzętem . W jednej wesrsji był bosch a w drugiej rotodiesel.
Cholera wie czemu tak robili. Może do różnych krajów szły różne wersje.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum