:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Silentblock wahacz a amortyzator
Autor Wiadomość
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-07-23, 20:45   Silentblock wahacz a amortyzator
 

Witam. Chciałbym się zapytać czy ktoś wymieniał silentblok łączący amortyzator z górnym wahaczem.Poszukałem po forum ale nie znalazłem. Byłem u znajomego w sklepie z częściami ale niestety nic nie pasuje. Jak nie znajdę to czeka mnie dorabianie do renaty takiej części.
 
 
 
Xysiek 
Dzidziuś


R25: 1995,TI,J7R726,B294,1991
Imię: niebieska
Wiek: 63
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-23, 23:03   
 

Ja też witam . Ja wymieniałem .Kupiłem do r 25 ,były takie , ale jak porównywałem nowy ze starym to nowe były ok. pół centa krótsze i miały mniejszą średnicę.Średnica zewnętrzna nie ma znaczenia a wewnętrzna była taka sama.To że krótsze ,to dałem podkładki stalowe pomiędzy wachacz a tuleję.W katalogu jak sprzedawca sprawdzał to są stosowane w R25 ,Espace i jeszcze w czymś ale nie pamiętam.Kupowałem ok. 3 mce temu ale nie wiem czy są teraz dostępne bo ościu mówiłe ze długo j€ż leżą.
 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-07-24, 19:56   
 

Witam.Niestety nie udało mi się załatwić takiej części wiec zrobiłem to po swojemu z pomocą kolegi i jego tokarki.
Po przetoczeniu orginalnej tulej pod wymiar fabrycznych silentblock-a z dolnego wahacza które pasowały po drobnej korekcji wymiaru tulei a dokładnie o 1mm. Średnica wewnętrzna jest taka sama.
Pozdrawiam
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2012-07-25, 09:43   
 

A tulejki ci się w środku ogonkami styknęły? Bo to ważne.

Ogólnie czad. Zobaczymy jak będzie działać.
Sam mam problemy z tym elementem.
Zobaczymy co z trwałością bo ta tuleja przenosi cały ciężar autka. Oryginalnie to była jeszcze zbrojona wewnątrz dodatkowo metalem.
Te z dolnego wahacza przenoszą tylko siły poprzeczne, mogą być trochę za słabe.

No ciekawy patent.
A Xysiek daj znać jak u ciebie? Ile już śmigasz na swoim rozwiązaniu?
 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-07-25, 14:38   
 

Witam. Niestety się nie stykają i ten element może być pod dawany zginaniu, Ale nie miałem innych silencbloków pod ręką zresztą śruba do skręcania tego też do słabych nie należy. Zobaczymy jak się będą sprawować jak coś to zrobię z jednego kawałka bo w Renatkach tez takowe silencbloki występują. Zresztą nauczyłem się dorabiać potrzebne elementy do autka.

pozdrawiam jak coś służę wiedzą .

A tak dla kolegów podaje kąty i odległości dolnego wahacza.
Ostatnio zmieniony przez Marcin Boroński 2012-07-25, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Xysiek 
Dzidziuś


R25: 1995,TI,J7R726,B294,1991
Imię: niebieska
Wiek: 63
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-26, 21:21   
 

Pół godziny pisałem a moje wypociny szlag trafil ,gdzieś uciekły./

Piszę od nowa.
Nie pisz posta pod postem. uzywaj przycisku "edytuj"
Chyba się niezrozumieliśmy.Tuleja która łączy amorek z górnym wachaczem ma dospawana a'la nakrętkę w która wkręcony jest amortyzator. Jeżeli sami będziemy dospawywać nakrętkę która w oryginale tworzy inny kąt niż prosty możemy uszkodzić gume.Tuleja ta jest pośrodku wachacza i jest jednoczęściowa.Jeżeli się nieznajdzie mój post to jutro odpowiem Oleksowi i szerzej opiszę moje przygody i przemyślenia.
Ostatnio zmieniony przez lipidor 2012-08-09, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-07-27, 10:37   
 

Witam. Tuleja jest oryginalna tylko silentblock jest nabity inny z dodatkowymi pierścieniami aby zachować wymiar. Nakrętka jest przyspawana pod kątem prostym do średnicy tulejki i osiowo na niej jakakolwiek sprawdzałem na stole traserskim. Odchyłka od osi spowoduje wyginanie się amorka na dolnym mocowaniu zaraz pod korpusem amortyzatora. Dążąc do jego przełamania zgodnie z kierunkiem strzałki ugięcia.Czyli albo w kierunku budy albo na zewnątrz pojazdu.
 
 
 
Xysiek 
Dzidziuś


R25: 1995,TI,J7R726,B294,1991
Imię: niebieska
Wiek: 63
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-27, 21:55   
 

Hej , hej hej.Dzięki za wytłumaczenie bo niewyobrażałem sobie tego.Patent ciekawy ale bardzo pracochłonny.Jedyna rzecz jaka mnie niepokoi to w oryginale jest pełna guma , a w tulei wachacza dolnego są otworki,ciekawe jak będzie z wytrzymałością.Ja poprostu kupiłem tuleje całe ale ale trochę krótsze i o mniejszej średnicy zewnętrznej a nakrętki w które wchodzi amor były przyspawane pod kątem , stare też miały nakrętki pod kątem ale wyrażnie mniejszym
 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-07-27, 22:28   
 

Witam. Sorki zapędziłem się:). W takim razie kolega kupił tuleje z renault 18. Bo właśnie tam takie występują , ano trochę pracochłonne ale czego się nie robi dla renatki. W tej tulej i tak największe siły przenosi obudowa tulej bo reszta to guma( w tych co mam brak są pełne ) . Ja dołożyłem pierścienie na przyszłość aby znowu nie ustawiać tego tylko nabić na gotowca.


Ps. jak na razie objechałem troszkę kilometrów i odpukać działa.

zrobiłem też ściągacz do amorów ale muszę zdjęć troszkę zrobić wtedy wrzucę.teraz dodaje widok starego silencbok-a. masakra :)


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Marcin Boroński 2012-07-27, 22:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-07-28, 18:21   
 

tu masz fotki ściągacza na przód, który zmontował kol. Oleks:

http://www.fotosik.pl/u/adawe/album/525254
_________________

 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2012-08-09, 08:00   
 

Sorki że tak późno.
http://www.oscaro.com/sil...1-17499-1047-gt
Który to?
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-08-09, 08:41   
 

Witam. Ja zastosowałem to http://www.oscaro.com/sil...45-196537-251-p choć teraz zastosowałbym ten http://www.oscaro.com/sil...2-2540161-251-p tylko nie był dostępny i też jest troszkę krótki silent bloc .Ja zastosowałem pierwszy dlatego że mam teraz spasowane idealnie do wahacza , przez to inne siły działają na śrubę.Przy takim dołożeniu do ścianek działa ścinanie, a przy podkładkach już jest tez troszkę zginana. chociaż przy klasie 10.9 da sobie rade.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 29