Witajcie oto zdjęcie kolektora spalinowego o którym rozmawialiśmy .Na mój gust to jest układ dopalania spalin. Ale myślę że tak znakomite grono ludzi wyjaśni ten temat.
Pozdrawiam wszystkich
Ps. czemu nie mogłem dodać zdjęcia ..?
W temacie o zlocie piszemy wyłącznie o zlocie. Do zadawania pytań masz do dyspozycji całe forum.
Renatka była sprowadzona z Francji w 1991 roku . Tyle wiem od poprzedniego właściciela. I jeszcze jedno od tego kolektora szła stalowa rurka pod kolektor ssący.Jak będę w domku to zdjęcie dołożę.
No jeżeli do ssącego to w grę wchodzi tylko rekuperacja spalin.
Był taki okres pomiędzy późnym gaźnikiem a wczesnym monotronikiem.
Aby spełnić wymagania norm środowiskowych wprowadzono "dopalanie spalin" aby obniżyć poziom CO. Były to prymitywne układy mechaniczne i za bardzo nie zdążyły się sprawdzić dzięki rozwojowi elektroniki i układów wtryskowych.
Witam. Tak też myślałem tylko nigdzie nie mogłem znaleźć choć kawałka opisu serwisowego do tego ,chyba się szybciej technologia posunęła niż drukarnia z instrukcją i to wycofali.Z tym że trzeba wziąć pod uwagę to że tam jest pełen wtrysk. Może to jakiś wybryk natury. ?
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-09-18, 21:30
EGR jest stosowany do dziś .
Różnie to wygląda w róznych silnikach .
W Citroenowym dieslu HDI , spaliny są wpuszczane do dolotu w pewnym niskim zakresie obrotów , potem zawór się zamyka .
Często gęsto taki EGR potrafi się zaciąc i samochód wówczas kopci na czarno.
Zawór otwierany jest podciśnieniem a to z kolei jest doprowadzane poprzez elektrozawór który jest sterowany komputerem silnika.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum