:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Nieznany kolektor
Autor Wiadomość
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-09-15, 21:40   Nieznany kolektor
 

Witajcie oto zdjęcie kolektora spalinowego o którym rozmawialiśmy .Na mój gust to jest układ dopalania spalin. Ale myślę że tak znakomite grono ludzi wyjaśni ten temat.

Pozdrawiam wszystkich :)


Ps. czemu nie mogłem dodać zdjęcia ..?


W temacie o zlocie piszemy wyłącznie o zlocie. Do zadawania pytań masz do dyspozycji całe forum.
 
 
 
heinzu 
Częsty forowicz


Wiek: 41
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: EL
Wysłany: 2012-09-15, 22:45   
 

trzeba linka dać przez klawisz IMG
i wtedy
_________________
http://img40.imageshack.u...tbannerver2.png
 
 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-09-15, 23:08   
 

Dziękuje bardzo .. będę pamiętał na przyszłość :)
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-09-16, 00:18   
 

O ile dobrze pamietam kiedyś na forum R5 było podobne ustrojstwo w R5 Turbo montowane na jakiś rynek chyba niemiecki?!
_________________

 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-09-16, 01:15   
 

Witam.To kolektor spalinowy z renatki GTX 2.2 rocznik 86. Ten silnik był dawcą do tej którą mam teraz. Był inny blok od spodu i inna miska olejowa.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-16, 08:02   
 

Marcin Boroński napisał/a:
Był inny blok od spodu i inna miska olejowa


tak jest, późniejsze silniki 2,2 o oznaczeniu 733 mają aluminiową przekładkę pomiędzy miską olejową a silnikiem. Sama miska też lekko się różni.

Marcin Boroński napisał/a:
To kolektor spalinowy z renatki GTX 2.2 rocznik 86


mam taką renię w garażu ale takiego ustrojstwa w niej nie ma.



Ciekawostka.
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-09-16, 20:04   
 

Bo dochodzi kwestia na jaki rynek była przygotowana ta renatka.
_________________

 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-09-18, 12:34   
 

Renatka była sprowadzona z Francji w 1991 roku . Tyle wiem od poprzedniego właściciela. I jeszcze jedno od tego kolektora szła stalowa rurka pod kolektor ssący.Jak będę w domku to zdjęcie dołożę.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2012-09-18, 13:02   
 

No jeżeli do ssącego to w grę wchodzi tylko rekuperacja spalin.

Był taki okres pomiędzy późnym gaźnikiem a wczesnym monotronikiem.
Aby spełnić wymagania norm środowiskowych wprowadzono "dopalanie spalin" aby obniżyć poziom CO. Były to prymitywne układy mechaniczne i za bardzo nie zdążyły się sprawdzić dzięki rozwojowi elektroniki i układów wtryskowych. :mrgreen:

Chyba :wink:
 
 
Marcin Boroński 
Kawaler



R25: 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 45
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-09-18, 13:32   
 

Witam. Tak też myślałem tylko nigdzie nie mogłem znaleźć choć kawałka opisu serwisowego do tego ,chyba się szybciej technologia posunęła niż drukarnia z instrukcją i to wycofali.Z tym że trzeba wziąć pod uwagę to że tam jest pełen wtrysk. Może to jakiś wybryk natury. ?
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-09-18, 21:30   
 

EGR jest stosowany do dziś .
Różnie to wygląda w róznych silnikach .
W Citroenowym dieslu HDI , spaliny są wpuszczane do dolotu w pewnym niskim zakresie obrotów , potem zawór się zamyka .
Często gęsto taki EGR potrafi się zaciąc i samochód wówczas kopci na czarno.
Zawór otwierany jest podciśnieniem a to z kolei jest doprowadzane poprzez elektrozawór który jest sterowany komputerem silnika.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 25