:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Czujnik temp, i termostat
Autor Wiadomość
BLEKI84 
Gaworek


Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Płock
  Wysłany: 2013-05-04, 17:35   Czujnik temp, i termostat
 

Gdzie są ulokowane te ustrojstwa w V6 Turbo?
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-05, 08:31   
 

z tego co mądra księga mi podpowiada są tuż obok siebie. Nad nimi jest montowana metalowa blaszka do której jest przyczepiona spręzyna, cofająca kółko od linki gazu.



widać to nawet na tej Twojej fotce silnika. Przy górnej rurze chłodzenia od chłodnicy.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-05-05, 08:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
BLEKI84 
Gaworek


Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Płock
Wysłany: 2013-05-05, 21:08   
 

Teraz mam problem,co moze byc?
-padła pompa wody
-zapowietrzył sie układ
-czy inna przyczyna?
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-05-06, 09:32   
 

Może tak pełnym zdaniem ??
Bo że masz problem to już wiemy , tylko z czym . Na razie to pytasz i sam sobie odpowiadasz :mrgreen:
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-05-06, 18:35   
 

A może termostat się przyciął, nie grzeje Ci się silnik?
 
 
BLEKI84 
Gaworek


Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Płock
  Wysłany: 2013-05-06, 20:37   
 

Wlasnie sie grzeje i to bedzie chyba termostat mam nadzieje :)
 
 
panicz 
Raczek


R25: V6 turbo 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Siennica
Wysłany: 2013-05-07, 14:13   
 

Predzej pompa...
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-05-07, 15:53   
 

Ale raczej chłodnica była by gorąca jak by pompa była padnięta tylko obiegu by nie wymuszała,spróbuj bez termostatu czy się grzeje, jak nie to masz winowajcę a jak się grzeje to faktycznie pompa.Tylko co może w pompie paść :?:żeby nie goniła płynu w obieg...
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2013-05-07, 15:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
panicz 
Raczek


R25: V6 turbo 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Siennica
Wysłany: 2013-05-07, 16:23   
 

Brat mial kiedys podobnie w fiescie. Przyczyna byla pompa wody, kolo pompy sie krecilo ale lopatki juz nie zaesze. Pamietam ile sie naszukal przyczyny grzejacego sie silnika, nawet uszczelke pod glowica wymienil. W tym wypadku moze rzeczywiscie zblokowal sie termostat ale jesli nie pomoze numer z termostatem radzilbym zajrzec wlasnie do pompy.
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-05-07, 16:25   
 

panicz napisał/a:
Brat mial kiedys podobnie w fiescie. Przyczyna byla pompa wody, kolo pompy sie krecilo ale lopatki juz nie zaesze. Pamietam ile sie naszukal przyczyny grzejacego sie silnika, nawet uszczelke pod glowica wymienil. W tym wypadku moze rzeczywiscie zblokowal sie termostat ale jesli nie pomoze numer z termostatem radzilbym zajrzec wlasnie do pompy.

Zgadzam się sprawdzić nie zaszkodzi.
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2013-05-08, 21:59   
 

Przedewszystkim napisz:

1. Czy jest wystarczająco dużo płynu w układzie? Nie według czujnika, tylko według oczu.
2. Czy chłodnica nagrzewa się równomiernie i w całości?
3. Czy załaczają się wentylatory?
4. Czy z nagrzewnicy leci gorące powietrze?

Termostat jak pada to najczęściej otwiera się i silnik jest niedogrzany. Układ w tym silniku jest samootdpowietrzający. Nie zapowietrzy się przy odpowiedniej ilości płynu.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-05-13, 23:56   
 

Skorpionowi się kilka lat temu akurat zamknął na stałe ;).
Żeby sprawdzić pompę wystarczy zerknąć czy płyn wraca wężem powrotnym do zbiornika.
Trzeba też sprawdzić drożnośc węży bo dwa lata temu miałem zapchany( korozją) cienki wąż powrotny
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-14, 17:01   
 

Ano właśnie! Nie miałem odwagi podważać opinii Najważniejszego, ale przyznam nigdy nie spotkałem termostatu, który w wypadku awarii pozostawał otwarty. Każdy termostat jest zamykany dosyć silną sprężyną a otwierany wskutek rozszerzania specjalnego czynnika termorozszerzalnego. Awaria termostatu jest wynikiem rozszczelnienia i wycieku tego czynnika. Wtedy pozostaje on trwale zamknięty dociskiem sprężyny i płyn zaczyna się gotować. Domowe sprawdzenie termostatu polega na umieszczeniu go w naczyniu z wodą i zagotowaniu. Jeżeli przed wrzeniem wody się całkowicie otworzy, to jest w porządku.
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2013-05-14, 17:51   
 

taxi.wroclaw napisał/a:
Nie miałem odwagi podważać opinii Najważniejszego

Pierwszy błąd. Każdy ma prawo się mylić, a "Najważniejszy" wcale się nie obraża na rzeczową polemikę :). Nie zmienia to faktu, że dwa razy wymieniałem termostaty w swoich Reniach, bo się nie zamykały i obieg był od początku na chłodnicę otwarty, a że to zimą było akurat, to i mi zimno było ;). Może się za wcześnie otwierały. Fakt - nie wnikałem. Wymieniałem i jechałem dalej ;).
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-14, 18:38   
 

Wiem, wiem, żartowałem i pozdrawiam! Meritum oczywiście podtrzymuję.
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 31