R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-05, 08:31
z tego co mądra księga mi podpowiada są tuż obok siebie. Nad nimi jest montowana metalowa blaszka do której jest przyczepiona spręzyna, cofająca kółko od linki gazu.
widać to nawet na tej Twojej fotce silnika. Przy górnej rurze chłodzenia od chłodnicy.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-05-05, 08:34, w całości zmieniany 2 razy
Ale raczej chłodnica była by gorąca jak by pompa była padnięta tylko obiegu by nie wymuszała,spróbuj bez termostatu czy się grzeje, jak nie to masz winowajcę a jak się grzeje to faktycznie pompa.Tylko co może w pompie paść żeby nie goniła płynu w obieg...
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2013-05-07, 15:55, w całości zmieniany 2 razy
Brat mial kiedys podobnie w fiescie. Przyczyna byla pompa wody, kolo pompy sie krecilo ale lopatki juz nie zaesze. Pamietam ile sie naszukal przyczyny grzejacego sie silnika, nawet uszczelke pod glowica wymienil. W tym wypadku moze rzeczywiscie zblokowal sie termostat ale jesli nie pomoze numer z termostatem radzilbym zajrzec wlasnie do pompy.
Brat mial kiedys podobnie w fiescie. Przyczyna byla pompa wody, kolo pompy sie krecilo ale lopatki juz nie zaesze. Pamietam ile sie naszukal przyczyny grzejacego sie silnika, nawet uszczelke pod glowica wymienil. W tym wypadku moze rzeczywiscie zblokowal sie termostat ale jesli nie pomoze numer z termostatem radzilbym zajrzec wlasnie do pompy.
1. Czy jest wystarczająco dużo płynu w układzie? Nie według czujnika, tylko według oczu.
2. Czy chłodnica nagrzewa się równomiernie i w całości?
3. Czy załaczają się wentylatory?
4. Czy z nagrzewnicy leci gorące powietrze?
Termostat jak pada to najczęściej otwiera się i silnik jest niedogrzany. Układ w tym silniku jest samootdpowietrzający. Nie zapowietrzy się przy odpowiedniej ilości płynu.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-05-13, 23:56
Skorpionowi się kilka lat temu akurat zamknął na stałe .
Żeby sprawdzić pompę wystarczy zerknąć czy płyn wraca wężem powrotnym do zbiornika.
Trzeba też sprawdzić drożnośc węży bo dwa lata temu miałem zapchany( korozją) cienki wąż powrotny
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ano właśnie! Nie miałem odwagi podważać opinii Najważniejszego, ale przyznam nigdy nie spotkałem termostatu, który w wypadku awarii pozostawał otwarty. Każdy termostat jest zamykany dosyć silną sprężyną a otwierany wskutek rozszerzania specjalnego czynnika termorozszerzalnego. Awaria termostatu jest wynikiem rozszczelnienia i wycieku tego czynnika. Wtedy pozostaje on trwale zamknięty dociskiem sprężyny i płyn zaczyna się gotować. Domowe sprawdzenie termostatu polega na umieszczeniu go w naczyniu z wodą i zagotowaniu. Jeżeli przed wrzeniem wody się całkowicie otworzy, to jest w porządku.
Pierwszy błąd. Każdy ma prawo się mylić, a "Najważniejszy" wcale się nie obraża na rzeczową polemikę . Nie zmienia to faktu, że dwa razy wymieniałem termostaty w swoich Reniach, bo się nie zamykały i obieg był od początku na chłodnicę otwarty, a że to zimą było akurat, to i mi zimno było . Może się za wcześnie otwierały. Fakt - nie wnikałem. Wymieniałem i jechałem dalej .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum