:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
luz
Autor Wiadomość
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-12-06, 16:16   luz
 

Witam .jak pisałem po zdjęciu półosi łożysko jest lużne w zwrotnicy, myślałem że tak ma być bo po założeniu półosi i dokręceniu nakrętki nie ma i nie było żadnego wyczuwalnego luzu na kole kurcze żebym wiedział to bym założył łożysko nowe bo mam. :evil:
A jak się je wymienia ?
_________________
Andrzejk
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-06, 17:20   
 

nakrętki na półosiach powinny skasować luz w łożyskach przednich. Pod nakrętką - podkładka. Nakrętka musi być b. mocno dociągnięta!! No chyba, że jeździłeś z niedokręconą i łożysko (bieżnie) trafił szlag. W takim wypadku niestety czeka Cię wymiana.

andrzejk napisał/a:
A jak się je wymienia ?


Demontujesz zacisk i tarczę. Łożysko na obwodzie jest dokręcone wieloma śrubami na imbus albo torks (nie pamiętam). Demontujesz pokrywkę i masz dostęp do łożyska.
_________________

 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-12-06, 17:37   
 

Były dokręcone na maksa,podkładki też były i są,dokręciłem na full przez rurę,luzu nie ma ale jak zdjąłem wcześniej półoś to nawet tarcza się ruszała na boki :?: a przykręcona dwoma torxami jest :?
Czy tam jest tylko jedno łożysko?
_________________
Andrzejk
 
 
rafimali 
Starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 92
Skąd: Świecie
Wysłany: 2015-12-06, 20:15   
 

Witam !!!
Stosowane łożysko nie jest stożkowe i luz nie jest regulowany przez nakrętkę półosi . Łożysko jest dwurzędowe kulkowe bez regulacji . Obudowa łożyska jest przykręcona do zwrotnicy sześcioma torxami wraz z piastą . W przypadku huczenia łożyska są dwie opcje . Pierwsza słabo dokręcona nakrętka półosi , druga wyrobione bieżnie łożyska (łożysko zużyte).
Pozdrawiam !!!
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-12-08, 05:13   
 

Dzięki za pomoc samochód się już robi😏 Jedno łożysko miałem drugie dokupiłem SNR 148zł.facet powiedział że to po cenie bo nikt już dawno się o takie nie pytał....
_________________
Andrzejk
 
 
ExecutiveCar 
Gaworek


R25: 2165, TX, 1991
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-12-08, 15:20   
 

Nie to ze się chce czepiać ale kilku mechaników starszej daty zawsze mówiło by nie dokręcać łożysk na oko a odpowiednim /przewidzianym przez producenta auta/ momentem...

Zbyt mocno dokręcone łożysko szybciej się zużywa podobno i generuje większe opory toczenia...
_________________
Peugeot 605sri
Peugeot 605sv (dawca części)
Renault 25 TX '91 2165cm PB+LPG
Skoda Felicia 1.3MPi => Felicia KitCar
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-12-08, 18:53   
 

Rafi ma rację tam się nic nie reguluje.......
_________________
Andrzejk
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 20:06   
 

piasta siedzi sztywno w łozusku wiec po odkreceniu nakretki polosi nie powinno byc luzu..luz jest efektem zle wcisnietego łozyska,wciskania piasty bez usztywnienia bieżni od spodu,lub codziennej eksploatacji..dokrecac ,kasowac luz mozna tylko łozyska stożkowe.dobrym patentem jest dac potem pod nakretka od polosi podkładke sprezynujaca aby sie nie poluzowało łozysko.
 
 
rafimali 
Starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 92
Skąd: Świecie
Wysłany: 2015-12-08, 23:35   
 

Witam !!!
1. Pod nakrętkę półosi montuje się podkładkę płaską z dużym kołnierzem . Nowa nakrętka samokontrująca powinna być dołączona w kpl. z nowym łożyskiem i nakręcona na półoś po wymianie łożyska .
2. Łożysko się nie poluzuje w przypadku poluzowania nakrętki półosi . Są to dwa odrębne zagadnienia mechaniczne .
Pozdrawiam !!!
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-09, 05:53   
 

andrzejk napisał/a:
Rafi ma rację tam się nic nie reguluje.......


możliwe. Moje przeświadczenie wynikało z tego, że po zdemontowaniu półosi gdy chciałem kawałek przestawić auto- łożysko mi się po prostu rozpadło. Stąd pomysł dotyczący regulacji.
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2015-12-09, 11:19   
 

Cytat:
2. Łożysko się nie poluzuje w przypadku poluzowania nakrętki półosi . Są to dwa odrębne zagadnienia mechaniczne .


Dostanie luzu w 100% aczkolwiek nie rozpadnie się

Adam napisał/a:
ożliwe. Moje przeświadczenie wynikało z tego, że po zdemontowaniu półosi gdy chciałem kawałek przestawić auto- łożysko mi się po prostu rozpadło. Stąd pomysł dotyczący regulacji.
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-09, 11:59   
 

lucjan napisał/a:
Dostanie luzu w 100% aczkolwiek nie rozpadnie się


mnie się rozpadło. Auto było na lince holowniczej, skręciłem koła i ..... zonk. Dawno temu miałem taki przypadek. Dlatego teraz po zdjęciu półosi zawsze montuje przeguby, które mam luzem.
_________________

 
 
kujtek 
Starszy starszak


R25: R19 PH1 GTR/TXE 1.8s 90KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 101
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-09, 17:56   
 

ExecutiveCar, ma rację, przód się dokręca z momentem 250 Nm, a tył 160 Nm
przykładowo koła - 100 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 27