:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zużycie V6 i V6 Turbo
Autor Wiadomość
Owca
[Usunięty]

Wysłany: 2005-11-06, 00:00   Zużycie V6 i V6 Turbo
 

Zwracam sie do was z pytane, jakie jest "rzeczywiste" zużycie paliwa w silnikach V6 2.8 i V6 2.5 Turbo. Nie ukrywam że przy zakupie skłanaił bym się do wersji z turbiną, ale z doświadczenia wiem że wtedy najlepiej być szejkiem naftowym, czy też może w ranatkach różnice nie są tak duże.
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2005-11-06, 03:19   
 

Miałem Baccarę 2,5 turbo z 1990 r.
paliła:
10 l w trasie - prędkości 100- 140 + klima
12-13 w moich przebiegach na obrzeżach Warszawy
15-17 w Warszawskich korkach z klimatyzacją

pomiary ekstremalne:
8.5 l kiedy "na siłę" nie dotykałem gazu, ale to wymaga silnych nerwów (tak się wlec samochodem z 205 KM to prawdziwy hardcore)

38 l wskazywał komputer zużycie chwilowe, kiedy jechałem 200 km/h na autostradzie przy już ustalonej prędkości. :twisted:
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2005-11-06, 19:32   
 

u mnie z klimą na trasie raz udało mi się zejść do 10.5 l/100km ale tylko patrzyłem na gaz ;a maksymalne to jak zalałem za 10 zł i przejechałem 17km :| czyli oikoło 27l/100km (jazda po mieśćie :D )
a tak średnio to spala od 13 do 16 w zależności jaki stosunek miasta do tracy
pozdrawiam
 
 
Owca
[Usunięty]

Wysłany: 2005-11-07, 12:28   
 

Powiem krótko, DUŹIO
 
 
Gość

Wysłany: 2005-11-07, 12:41   
 

mają apetyt te V-ki :)
jak dla mnie to bez gazu nie wypobrażam sobie eksploatacji takiego wozu, zaznaczam że do użytku codziennego :) tak jak używam swojej Reni ;)
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2005-11-07, 12:42   
 

mialem 2.5 turbo a mam teraz 2.9 automat...
ze spalaniem jak u Janusza...
najwyzsze udalo mi sie osagnac na trasie warszawa-plonsk okolo 32 litry przy predkosci ciagle powyzej 180km/h zas najmniejsze na trasie warszawa-elblag 8,5 litra jadac caly czas przy wlaczonym tempomacie i z predkoscia 85 km/h :mrgreen:
obie wersje 2,5 oraz 2,9 pala tyle samo :wink:

wg moich wyliczen oczywiscie
 
 
zeus 
Starszy starszak
zeus



R25: brak r25
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 159
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2005-11-07, 15:13   
 

moja renia zasilana gazem przy średnio oszczędnej jezdzie w trasie spala 16 l / na 100 km, w mieście 18-20 litrów to trochę za dużo, przyznaję że spalanie na benzynie jest znacznie mniejsze. dziś renia przeszła regulację analizatorem spalin liczę na poprawę :idea:
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2005-11-07, 17:46   
 

no ja też mam jechac na analizator spalin aby ograniczyć troche to spalanie bo na gaziie to porażka :/
tak ze pochwal sie koniecznie wynikami czy coś regulacia pomogła. ja narazie nie mam kasy jechac i regulowac i retuluje sam ale samemu przy silniku z taką elekitroniką to sobie można..
pozdrawiam :)
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2005-11-07, 22:50   
 

R 25 nie jest i nie będzie pojazdem ekonomicznym. Paliwo- jak wyżej, a eksploatacja bardzo zależy od wesji silnikowej.

Miałem kiedyś 2 renie jednocześnie- 2000 monaco i 2500 turbo baccarę. Wiadomo co serce mówiło. Ale nienawidzę szmelcu, a znając zasobność portfela wiedziałem, że baccara będzie wkrótce marniutka. Wyliczyłem sobie, że doprowadzenie do porządku monaco kosztuje 20, a baccary 40 tys zł.

Do tego dochodzi problem serwisu. Jeśli nie zrobisz sam- nie będziesz miał dobrze zrobione. A normalny silnik J7R jestem w stanie utrzymać pod kontrolą.
W wyniku tej zimnej kalkulacji sprzedałem baccarę 2 lata temu (miała 13 lat, a ja wziąłem za nią 12000 !!), i tak uzyskaną kwotę wydałem na monaco (i jeszcze trochę dorzuciłem).

Nie żałuję, ale trochę tęsknię za mocą, a i kasa się poprawiła, więc jeśli ktoś wie na poważnie jak to zrobić, to i turbinki się nie przestraszę.

A J7R nie wychodzi powyżej 10 l paliwka na setkę w warunkach, gdzie baccara z turbinką ssała 15. Stać mnie nie kundlić pojazdu gazem.
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2005-11-08, 07:43   
 

:wink: graba Janusz :wink:
to mi sie podobalo.... :mrgreen:
 
 
zeus 
Starszy starszak
zeus



R25: brak r25
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 159
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2005-11-09, 15:53   
 

ja najchętniej gaz bym zdemontował i jezdził tylko na paliwku bo serce mi się kraje jak sobie myśle że gaz może mi wypalić gniazda zaworowe bo jest to możliwe i jeszcze z tego co wiem podczas spalania gazu jest większa temperatura niż benzyny a do tego dochodzi turbo obracające się z prędkością 140.000 obrotów i wytwarzające bardzo dużą temperaturę.
jeszcze mi się renia stopi :mrgreen:
 
 
 
GRZYBEK 
Fachowy forowicz
GRZYBEK



R25: brak
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Cze 2005
Posty: 290
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2005-11-09, 19:22   
 

zeus, gniazda zaworowe są utwardzane więc tak szybko się nie wypalą (to nie poldek) wystarczy dbać o luz zaworków, świece i kabelki.
:roll:
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-11-09, 22:15   
 

GRZYBEK napisał/a:
zeus, gniazda zaworowe są utwardzane więc tak szybko się nie wypalą (to nie poldek) wystarczy dbać o luz zaworków, świece i kabelki.
:roll:

ja bym jeszcze dodał prawidłowo ustawioną instalację LPG (skład mieszanki) co w dużym stopniu decyduje o temperaturze spalania, np. mieszanka zbyt uboga potrafi tak podnieść temperaturę spalania że nawet najtwardsza głowica nie wytrzyma :)
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2005-11-10, 00:51   
 

Panowie. Nie katujcie kultowych pojazdów gazem. Czy chcielibyście przez całe życie jeść salceson lub kaszankę popijając arizonką?
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-11-10, 07:50   
 

Dlaczego według ciebie Janusz pojazdy zasilane LPG są katowane?
Gdybym miał jeździć na benzynie to do wyboru miałbym salceson i kiszka lub żegnaj R25.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 29