Wysłany: 2018-03-17, 17:11 ... spełniłem swoje marzenie - R21
Rozmiar mniejsze R25, czyli R21, było moim moto-marzeniem ( takim z europy, bo USA to inna bajka ) od ok 2010 roku, zanim miałem prawo jazdy, zaczęło się od czerwonego modelu R21 Turbo w 1/43, a w 2017 skończyło się na 1/1.
Mój egzemplarz przywędrował z Francji w 2004 roku, i przez cały czas mieszkał w Krakowie.
W chwili kupna, licznik wskazywał niecałe 150 000 km, w które jestem w stanie uwierzyć.
Jest to najlepsza wersja 21 ( nie licząc bardzo rzadkiej Baccary ), jaką można było dostać. Mój egzemplarz został skonfigurowany ze wszystkimi dodatkami ( prócz szyberdachu ) - mam skórę, automatyczną klimę, 4 elektryczne szyby, radio ze sterowaniem z kierownicy i 6 głośnikami. Pierwszy właściciel, dorzucił sobie system Code-Car do kodowania zapłonu, i oryginalny alarm Renault - na bogato
Wyróżnikiem TXI jest serducho J7R 754 oraz body kit z wersji Turbo.. Mój egzemplarz, to model bez katalizatora L48Y, o mocy 140 koni.
Wstawiam zdjęcia praktycznie zaraz po kupnie, na ładniejsze z nowymi oponami i po porządnym myciu, przyjdzie czas, jak się rozpogodzi
Do tej pory, wymieniłem świeczki, jakieś plastiki, reflektor. W garażu czeka kompletny i nowy układ wydechowy, wraz z dwururką z kolektora fabrycznie nowe amorki Renault z 1992. Teraz jestem na etapie kupna kompletu poduszek silnika i skrzyni - te na aucie są z 1990 roku, i wykazują oznaki zmęczenia.
Mam liczne problemy z wyciekami oleju ( ale śladu nie zostawia, po 4 miesiącach w garażu nie było kropelki oleju na podłodze ), denerwuje mnie czerwono czarna kierownica, a 'la tuning z marketu i boczki drzwi oklejone folią karbonową... blee. Wizualnie, do zrobienia kilkanaście wgniotek, malowanie nakładek progowych, zderzaka tył, oraz przód ( ktoś spartaczył robotę po małej stłuczce ).
Jest to moje drugie R21, i już któreś Renault z kolei.
Poprzedni - na ostatnim zdjęciu - był z 1992 z Dieslem J8S w wersji Alize, co ciekawe, jeździł dla francuskiej ambasady przez bodajże 5 lat. Niestety, był zmęczony życiem, i zezłomowałem go w 2016 roku.
_________________ Skurczone R25 - jest R21 TXI J7R ... powoli do przodu ...
w R25 tłumik środkowy jest w poprzek pojazdu a środkowy wzdłużnie. Buśka Olimpijka ma też katalizator, który tu nie występuje. Portki wyglądają identycznie jak w silniku 2,2. Ja kupiłem niedawno wyglądające podobnie z Espace II 2,2 i nie pasują do R25, gdyż są inaczej podgięte.
Powoli i do przodu ...
Na urodziny ( swoje ) obszyłem kierownicę - fotka później.
Wyczyściłem kanał dolotowy, bo był mocno zaolejony
Ogarnąłem rudą koleżankę na podłużnicach i przy okazji, znalazłem dwie nowe dziury - dobrze, że lubię się bawić w takie rzeczy
Wyczyściłem przepustnicę, nie była mocno zabrudzona, ale ... Różnica w jeździe ogromna ... Zdaje się ( może to subiektywne ), że lepiej zbiera się z niższych obrotów i zniknęło szarpanie na niższych obrotach ( poniżej 2000 ).
Jutro dorabiam uszczelkę pod przepustnicę.
Ktoś mi powie, gdzie w J7R znajduje się czujnik poziomu oleju, ten na zegary ? Wariuje mi podczas jazdy, a chcę go wymienić.
_________________ Skurczone R25 - jest R21 TXI J7R ... powoli do przodu ...
w misce olejowej jest czujnik poziomu (wysokości) oleju, wskaźnik pokazuje ilość oleju przed rozruchem silnika. Czujnik ciśnienia oleju (pokazuje ten sam wskaźnik po rozruchu silnika) w przypadku silnika 12v znajduje się przy podstawie filtra oleju.
Dzięki Adam !
Wskaźnik na zegarach, pokazuje prawidłowo olej na zapłonie, ale na odpalonym silniku, wskazówka lata jak chce.
W Dialogysie nie mam dokładnie wskazane, gdzie jest ten czujnik ( długa czarna rurka z wtyczką )
_________________ Skurczone R25 - jest R21 TXI J7R ... powoli do przodu ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum