Na wstępie, jeśli w złym temacie, to poproszę o przeniesienie - nie umiałem go nigdzie dopasować
Chcę w swoim R21 J7R reanimować klimatyzację. Mam nową chłodnicę, osuszacz, przejściówki do zaworów.
Niestety, czego się spodziewałem, umarła sprężarka.
Zakup nowej, jakoś tam jest możliwy, ale mam problem z dopasowaniem tej konkretnej ( różne numery i koła pasowe ), cenowo też boli ( 1200 zł lekką ręką ).
Czy ktoś z tu obecnych ogarnia temat regeneracji sprężarek klimy i jest mi w stanie powiedzieć, czy warto zainwestować kilka stów w jej ożywienie, czy to kasa wywalona w błoto ?
Słyszałem opinię, że najczęściej wymieniają uszczelnienia, a mechanikę olewają.
Chcę to zrobić porządnie, aby było na kolejne lata, więc dobrze i solidnie, nie musi się równać - jak najtaniej.
Moja sprężarka to Sanden SD709.
_________________ Skurczone R25 - jest R21 TXI J7R ... powoli do przodu ...
ja zreanimowałem... to znaczy zaadoptowałem wyszedłem z założenia, ze na freonie nie ma sensu odbudowywać - kompresor założyłem od Espace 2 ale już na czynnik R143... miałem dwie podstawy kompresora (o ile dobrze pamiętam) i w tej drugiej, bliżej skrzyni biegów wywierciłem otwór fi 10 żeby czujnik ciśnienia oleju miał dostęp do styku - tego NIE MA w Espace - i tam (w Espace) pokazuje tylko przed rozruchem stan oleju... Działa do dziś a magicy którzy to uruchomili i których polecam są w Lublinie przy ul. Wapiennej
PS: Oczywiście w tych sprawach na Forum Guru naszym jest jak wspomniał Busiek - Maciek
PS2: Kompresor na freon miał naklejkę srebrną a na R134 zieloną... tak dla przypomnienie, żeby nie ładować czynnika R134 na kompresor do freonu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum