Witam .
Z tego co ja się oriętuję to jest to to samo. Korpus silnika to określenie techniczne używane w literaturze natomiast blok to nazwa potoczna tej samej części silnika.
Pozdrawiam.
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-03-13, 17:28
o i tu kolegę kicka poprawię, cylindry nie muszą być częścią bloku silnika, tak jest w przypadku naszych V6 2.9 gdzie cylinder to tuleja przyciśnięta przez głowicę do bloku. Żadko spotykane ale fajne rozwiązanie, silnik nie do zajeżdzenia:) Z drugiej strony woda w oleju nie musi być z pod uszczelki tylko z pod podkładki na dole tej tuleji
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-13, 17:34
no i masz rację Gzara, u mnie w silniku 2,2 również są tuleje "pływające",
można jednak powiedzieć, że cylinder jest integralną częścią bloku silnika np. w konstrucji fso polonez
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum