:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
korpus VS blok
Autor Wiadomość
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-11, 10:37   korpus VS blok
 

co to wlasciwie jest korpus i blok silnika!??
czy to to samo czy raczej nie? :mrgreen:
 
 
Dekaem 
Starszy starszak



R25: 2069, Turbo DX, J8S H.708, B290, 1991
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 148
Skąd: Łask; Łódź
Wysłany: 2006-03-12, 21:24   
 

Witam :).
Z tego co ja się oriętuję to jest to to samo. Korpus silnika to określenie techniczne używane w literaturze natomiast blok to nazwa potoczna tej samej części silnika.
Pozdrawiam.
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-13, 16:58   
 

Zgadzam sie z przedmówcą, dodam tylko że jest to element silnika w którym znajdują sie cylindry, a w cylindrach jak wiadomo swoją pracę wykonują tłoki :)
_________________

 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-03-13, 17:28   
 

o i tu kolegę kicka poprawię, cylindry nie muszą być częścią bloku silnika, tak jest w przypadku naszych V6 2.9 gdzie cylinder to tuleja przyciśnięta przez głowicę do bloku. Żadko spotykane ale fajne rozwiązanie, silnik nie do zajeżdzenia:) Z drugiej strony woda w oleju nie musi być z pod uszczelki tylko z pod podkładki na dole tej tuleji
_________________

 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-13, 17:34   
 

no i masz rację Gzara, u mnie w silniku 2,2 również są tuleje "pływające",
można jednak powiedzieć, że cylinder jest integralną częścią bloku silnika np. w konstrucji fso polonez
_________________

 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-03-13, 17:39   
 

Co racja to racja :) A nie wiedziałem że w 2.2 też są pływające teraz mam 2.0 to pewnie też są
_________________

 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-16, 10:58   
 

w seicento tez mozna tuleje wybic i wymienic :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 22