:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel czy benzyna
Autor Wiadomość
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-02-18, 17:42   Diesel czy benzyna
 

ciekaw jestem waszych opinni... ktory silnik wedlog was jest lepszy i dlaczego?
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-02-18, 18:13   
 

Ja osobiscie gdybym mial do wyboru nowoczesnego mocnego ropniaka i mocna benzyne...hm zastanowmy sie... te nowoczesne diesle potrafia byc, mocne, niepaliwozerne, ciche, i ten moment obrotowy:) Mysle, ze gdybym kupowal samochod w ktorym mialbym do wyboru mocnego diesla i mocna benzyne to wygralaby jednak ropa.
Kiedys widzialem porownanie dwoch smochodow, jeden benzyna z przyspiedzeniem do setki 10 sekund i ropniak z takim samym przyspieszeniem.... roznica w elastycznosci (od 80 do 120 na piatemy biegu) byla ogromna... benzyniak mial chyba 17s, a ropniak 7s:))
Mysle, ze diesle teraz montowane zawieraja w sobie to czego benzyna nigdy nie mogla osiagnac...na trasie smigasz i wyprzedasz jak rakieta, a na staji benzynowej placisz duzo duzo mniej:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-02-18, 19:15   
 

W dzisiajszych juz czasach... odrazu mówie diesel bez zadnych oporow... ponieważ...
szopen napisał/a:
te nowoczesne diesle potrafia byc, mocne, niepaliwozerne, ciche, i ten moment obrotowy:)
i jeszcze to:
szopen napisał/a:
benzyna z przyspiedzeniem do setki 10 sekund i ropniak z takim samym przyspieszeniem.... roznica w elastycznosci (od 80 do 120 na piatemy biegu) byla ogromna... benzyniak mial chyba 17s, a ropniak 7s
mysle ze wystarczy. :mrgreen:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Dekaem 
Starszy starszak



R25: 2069, Turbo DX, J8S H.708, B290, 1991
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 148
Skąd: Łask; Łódź
Wysłany: 2006-02-18, 19:23   
 

Oczywiście, że dieselek :).
Silniki z zapłonem samoczynnym (kurka jak to mondrze grzmi :) ) są o wiele sprawniejsze od silników z zapł. iskrowym.
Nowoczesne diesle z układami wtryskowymi Common rail zawsze będą ekonomiczniejsze od benzynki i czystsze. Jeśli chodzi o kulturę pracy to już w tej chwili jest trudno rozpoznać nowego diesla.
Poza tym to co pisze poprzednik. Elastyczność tych silników... Max. moment od ok. 1700 obr w górę mówi sam za siebię :).
Pozdrawiam.
 
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-02-18, 20:10   
 

Ja preferuje diesla z turbiną-takiego porzadnego, powyzej 2,0 :mrgreen: A argumenty j.w. :mrgreen:
_________________

 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-02-18, 23:03   
 

Pomimo ze moj dieselek ma juz swoje lata i jest bez turbinki to niechcialbym sie zamienic na benzynke. Niby nie jest ani szybki ani zwinny ale za to bardzo oszczedny i jezdzi na wszystkim co sie mu wleje (jednak nie eksperymentuje z OO itp). Spalanie rzedu max 6,5l/100 przy zimowej pogodzie i jezdzie po zaspach na drugim biegu non stop a w lecie przy normalnej jezdzie spada nawet do 5l/100! Jesli bede zmienial moja renie na jakas inna to tylko na R25 dieselka z turbinka :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-02-19, 01:44   
 

Ja pamietam jak w Niemczech skoczyla cena ropy to ludzie masowo kupowali najtanszy olej spozywczy i na nim jezdzili (ogladalem w wiadomosciach kiedys), a gdzies mialem instrukcje jak przerobic starego diesla (takiego bez pompowtryskiwaczy itd) zeby jezdzil za zuzytym oleju spozywczym - wystarczylo dac wieksze filtry i dla lepszych osiagow podgrzewanie oleju przed podaniem do ukladu wtryskowego:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-02-19, 15:33   
 

Ja też wybrałbym diesla, argumenty to: ekonomika, moment obrotowy, trwałość ;)
jednak potężne jednostki benzynowe są również mile widziane :) ech żeby to paliwo było tańsze :(
_________________

 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-02-19, 22:54   
 

Na chwilę obecną wybrałbym.... no nie wiem ale chyba jednak diesla ale w automacie. A co do reni to jednak benzyna 2.0 trzeba być realistą, najlepszy silnik w reni razem z 2.2.
_________________

 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-02-19, 23:03   
 

mimo że diselki w naszych reniach nie są najnowszymi konstrukcjami i trochę je słychać
to jednak elastycznośc, ekonomika i praktycznie bezobsługowość robią swoje.
Jestem za dislem.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2006-02-20, 06:31   
 

ktos tutaqj wspomnial ze jajleprzymi w reni są jednostki 2.0 i 2,2. ja mam 2.8 i naprawde jestem CHOLERNIE z niej zadowolony :) dzwięk moic kuilitura i elastycfznosć:)
co do wyboru typu silnika to hmm.
jakiś bardzo sprawny diselek ale nie mniej niż 3.0

ewentualnie jakas benzynka wolno obrotowa też nie mniej niż 3.0:)
tak naprawde gdyby nie cena paliwa to wziołbym bezapelacyjnie benzynówke.
pozdrawiam:)
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-02-20, 08:19   
 

musze przyznac iz jezdzenie dieslem szczegolnie takim 120 konnym daje przyjemnosc ale jak dla mnie tylko w trasie...
sceniciem dci zrobilem w 2 miesiace 16 000 glownie w trasach ale jakos ciezko mi sie przestawic na silnik ktory swoj szczyt osiga przy 4000 obrotow...

reasumujac: jesli auto w trasy to tylko diesel ale do zabawy i cala reszte tylko benzynka! najlepiej taka ktora sie kreci do 8000 obrotow ma pojemnosc 1200cm i wazy 800kg :lol:
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-02-20, 11:38   
 

No Bondas tu masz racje, ze moze irytowac ten dosc marny zakres obrotow... ale mialem okazje pojezdzic swojego czasu fabia 1,9 - jak czlowiek sie przyzwyczaji do tego silnika w warunkach takich zabawowych to nie jest zle.
Dieslem mozesz smiagac ostro juz od np 1800 obrotow do 4000... benzyne musisz krecic do 3500 i masz zabawe np do 6000 - oczywiscie tak naprawe wszystko zalezy od silnika, ale dieslem tez mozna sie pobawic:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-02-20, 13:14   
 

To jeszcze zalezy o jakiej zabawie mówimy? rózne są zabawy? :lol: mozecie to sprecyzowac panie Blondas i Szopen?
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-02-20, 13:22   
 

Ja mowie o bokach, o dynamicznej jezdzie... Nie mowie juz o zabawie rozumianej jako przyjemnosci wyprzedzania na trasie, bo to wiadomo, ze diesel do tego jest lepszy:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 29