:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Kontrolka niezapietych pasow ph1
Autor Wiadomość
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-18, 21:32   Kontrolka niezapietych pasow ph1
 

Na poczatek dla tych co sie spytaja po co mi to odpowiadam: skoro jest kontrolka to chce zeby swiecila ;)

A teraz przejdzmy do sedna...
Jako ze moja renia to golasek nie miala czegos takiego jak kontrola zapietych pasow a skoro kontrolka jest to czemu by jej nie uruchomic? Zapiecie do pasow nie mialo wlacznika fabrycznie wiec postanowilem ze sam sobie to zrobie domowym sposobem ;)
Na poczatek wyciagnalem kabelek z zegarow. W wersji z kompem pokladowym i mechanicznym liczydlem kilometrow jest to pin 13 w niebieskiej kostce (w drugiej czesci niebieskiej kostki pin 13 to wskaznik temperatury ktory juz ma kabelek wiec sie nie da pomylic). W wersji z analogowym wskaznikiem paliwa powinien byc ten sam pin poniewaz wczesniej wlasnie taka deske mialem a kabelkologia byla ta sama). W wersji z pelnym kompem pokladowym niestety nie wiem bo nie mam aktualnie takich zegarow pod reka i nie mam jak sprawdzic ale wystarczy miernikiem przezwonic wtyczki albo sie przyjzec sciezkom. Kabelek przeciagniety za licznikiem przez tunel i wystawiony kolo fotela i na tym cala filozofia z kablami sie konczy.
Najwiecej klopotow jest z rozlupaniem obudowy zamkniecia pasow tak aby jeszcze nadawalo sie do czegokolwiek... W ruch poszly cienkie srubokrety i mlotek bo niestety cala obudowa jest klejona. Ja dla ulatwienia odkrecilem zamkniecie od fotela (klucz nr. 17). Po wylupaniu obudowy ukazuje nam sie mechanizm zatrzaskujacy (wybaczcie ze nie pokazuje fotek ale nie mam poki co dostepu do cyfraka). Najwiecej glowkowania bylo jak, gdzie oraz jaki umiescic przelacznik. Po 3h usilnego glowkowania wymyslilem ze uzyje mikroswitcha takiego jak na zdjeciu ponizej
[img=http://www.nikomp.com.pl/JPG/WNA4066C.jpg]
Dlugosc lepka to 6mm ale bedzie trzeba mu lekko skrocic i dopasowac tak, aby nie blokowal zamkniecia ale zeby reagowal na wsadzenie koncowki pasa. Jesli chodzi o miejsce montazu switcha to naszkicowalem rysunek pogladowy (prosze sie nie smiac :P ). Interesuje nas ta czesc plastikowa ktora jednoczesnie robi za czerwony przycisk PRESS, w srodku niej umiescilem mikroswitch (na rysunku element nr. 2).

Kabelki (1.) przepuscilem przez otworki wywiercone cienkim wiertelkiem tak jak na rysunku, jeden kabelek uczepilem gdzies do metalowej czesci uchwytu a drugi wyprowadzilem na zewnatrz i podlaczylem do wczesniej przygotowanego kabelka idacego do licznika. Lepek switcha przycialem na oko do dlugosci 5mm ale najlepiej dobrac doswiadczalnie dlugosc. U mnie lepek wystaje na okolo 1mm ponad powierzchnie tego plastiku. Sam wlaczniczek przykleilem kropelka - miesci sie idealnie miedzy wytloczenia widoczne na moim szkicu.
Zasada ogolna jest taka ze metalowa blacha przy niezapietych pasach wciska lepek switcha zwierajac kabelek do masy i zaswieca sie kontrolka. Przy zapietych pasach blacha opada w dol i przycisk sie rozwiera.
Mam nadzieje ze rozumiecie co napisalem a jesli nie to pytajcie :) Za kilka tygodni dorzuce fotki ale mysle ze jak rozbierzecie obudowe to zajazycie o co w tym wszystkim biega.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
Ostatnio zmieniony przez Zulus 2008-07-29, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-08-18, 22:43   
 

Bardzo ładnie. Ale to chyba tylko dla kierowcy. A gdzie pozostali pasażerowie?
Ja wiem, że to jest trudno, bo trzebaby jeszcze opatentować czujniki czy ktoś siedzi na fotelach pasażerów, ale - co to dla Ciebie Zulus... :)
Tez na mikrowyłącznikach pod tapicerką. Kłopot tylko, jeśli cos ciężkiego położysz na siedzeniu...
 
 
 
mr_simon 
Starszy starszak



R25: 2.8 V6i Z7W B29F 1989
Imię: Renia
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 107
Skąd: Dębno
Wysłany: 2006-08-18, 22:50   
 

Teraz co do samej kontrolki, jak zapnie pasy tylko kierowca a inni nie będą mieli zapiętych to czy dalej będzie się świeciła?
_________________
Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-18, 23:20   
 

To jest kontrolka tylko dla kierowcy (jak w wiekszosci aut - tych mniej zkomputeryzowanych ;) )
Jesli ktos koniecznie chce i dla pasazera cos takiego zamontowac to nic prostrzego: wsadzamy w analogiczny sposob przelacznik do zapiecia dla pasazera i podlaczamy pod ten sam kabelek co zapiecie kierowcy. Wada: kontrolka swieci nawet jak jedziemy "na pusto" :) wg. mnie nie ma to za bardzo sensu chyba zeby wykombinowac jakies czujniki jak pisal Janusz...

Tak apropos tych czujnikow to sa chyba w handlu takie maty do systemow antywlamaniowych ktore sie podklada pod wycieraczki w drzwiach ktore reaguja na nacisk stopy.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-08-20, 16:22   
 

U brata w 407 to nie tylko świeci się kontrolka ale również piszczy. Wkurza to nie miłosiernie. nie polecam
_________________

 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-21, 08:55   
 

gzara napisał/a:
U brata w 407 to nie tylko świeci się kontrolka ale również piszczy. Wkurza to nie miłosiernie. nie polecam

Wujek w Transporterze T5 ma identyczne rozwiązanie, piszczy niemiłosiernie :P Problem rozwiązał tak że wpiął pas środkowego pasażera :twisted:
_________________

 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2007-03-01, 22:33   
 

można zamontować czasówkę że piszczy np przez 10s a świeci cały czas, bo kierowca zawsze musi mieć zapięte pasy, samochód sam nie pojedzie.
dla pasażerów można zrobić że świeci też przez 10s
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 22