:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowietrzenie hamulców
Autor Wiadomość
bosman2003
[Usunięty]

Wysłany: 2006-03-07, 01:06   Odpowietrzenie hamulców
 

Czy ktoś z Was próbował odpowietrzyć hamulce samodzielnie? Jeśli tak, prośba o podzielenie "wrażeniami" z takowej czynności.
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-03-07, 08:30   
 

Uuuuuuuuuuuu, przechlapane.

Dopóki nie ruszałem to były super.
Musiałem wymienić uszczelki w pompie hamulcowej.
Tył odpowietrza się bez problemów, z przodem jest trochę gorzej.
Tak na prawdę to do kńca nie jestem przekonany czy się udało do końca (układ z ABS)
bo hamulec po tej operacji jakby trochę miękki się zrobił.
Ogólnie bez większych emocji, odpowietrzasz jak zwykł. (przy włączonym silniku trochę szybciej).
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-07, 09:49   
 

Oczywiscie musisz sie zaopatrzyc w niezbedne narzedzie: pomocnika :) Ogolnie to odpowietrzanie wg standardowej procedury ale bez kanalu (na ktory sie zmiescisz obiema osiami) raczej bedzie cieeezko...
Ja jakis miesiac temu wymienialem gumki w pompie ale mialem dostep tylko do takiego kanalu jak na malucha ;) i ogolnie garaz byl taki ze polonez na styk sie miescil na dlugosc a na dodatek podworko waskie i ciasne a garaz umiejscowiony w poprzek niego :) Iiiiiiiiiileeeeeeeeee jaaa sieee naaaaaakreeeciiiiiiiiiiiiiiiiileeeeeeeeeeeeemmmmmm......... ;) Co 5 minut wyjazd, zawrotka (zawracanie "na 10" ;) ), wjazd :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-07, 13:09   
 

napewno trzeba odpowietrzac kazde kolo osobno!
u mnie jak zaczalem wymieniac plyn to sie skonczylo na wymianie korektora sily chamowania :mrgreen:
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-07, 15:00   
 

No tak jak koledzy wspominali odpowietrzanie to nie taka prosta operacja,
chciałem tylko dodać, że jeżeli dawno nie zaglądałeś do hamulców to licz się z tym, że odpowietrznik może się urwać i wtedy jest kłopot,
jeżeli urwie się z tyłu to mały problem lecisz do sklepu i kupujesz cały cylinderek za 35zł, gorzej jak ukręci się z przodu :wink:
no ale nie musi się zaraz urywać :)
_________________

 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-07, 15:51   
 

W razie urwania odpowietrznika i gdy nie bedzie sie dalo z tym nic a nic zrobic to pozostanie odpowietrzanie wezykami :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2006-03-07, 17:18   
 

jak urwiecie odpowietrznik to trzeba małym wiertełkiem wwiercic się w pozostałości by nie uszkodzić gwintu i iszpikulcem wydłubać pozostałość po rozwierceniu z gwintu, kupić nowe odpowietrzniki i zrobić to tak jak w ksiązce pisze ;)
da się tak bo ja tak zrobiłem :P
poizdrawiam :)
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-07, 17:30   
 

Dokładnie, pasuje wiertło fi6. Potem wbiłem w otwór odpowiedni śrubokręt wygięty w literę L i odkręciłem gada nie pozostawiając mu cienia szansy na przeżycie :mrgreen:
Odpowietrzanie wężykiem to nie tos amo.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
bosman2003
[Usunięty]

Wysłany: 2006-03-07, 18:28   
 

:D No, to powiało optymizmem. Ale jak nie spróbuję, to nie dowiem się czy potrafię. Chyba wezmę tydzień urlopu i przy okazji poprawię kilka innych rzeczy. Dziękuję za informacje. Jak mawiał Hannibal Smith - Najważniejsze to dobry plan :mrgreen:
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-03-07, 22:07   
 

dobra rada-sprawdz też w jakim stanie są przewody gumowe przy zaciskach.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-03-10, 16:20   
 

mi się upierdzielił niestety odpowietrznik w prawym tylnym kole.. ale odpowietrzyliśmy przez przewody i nie nażekam.. także do dzieła
 
 
bosman2003
[Usunięty]

Wysłany: 2006-03-13, 18:16   
 

No i wziąłem się do dzieła ale trafiłem na inny problem. Ponieważ wcześniej uzupełniłem płyn hamulcowy z dość dużym zaskoczeniem stwierdziłem, że wybył... I faktycznie pod silnikiem duża plama... Ucieka gdzieś w okolicach zbiornika. Spotkaliście się może z czymś takim??
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-03-13, 18:23   
 

Oj niestety tak.
Pod zbiornikiem są takie fikuśne uszczelki(pompa/zbiornik)
Jak żle włożysz to masz póżniej kałużę.
może to one, ja niestety ruszyłem to prz wymianie uszczelek w pompie i teraz nie za szybko ale sukcesywnie schodzi.
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-13, 19:40   
 

racja to wlasnie moze byc ich wina, ja po wymianie gumek w pompie wlasnie mam te uszczelki do poprawy bo jak skladalem calosc bylo baaaaaaardzo zimno i pozno i z pospiechu niezbyt dobrze sie ulozyly. musialem zrobic dolewke plynu po okolo 2000km.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 28