:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Znowu świecą kontrolki
Autor Wiadomość
PiotrWie 
Raczek



R25: sympatyk ( po sprzedaży Reni )
Wiek: 65
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 19
Skąd: dolnośląskie
WysÅ‚any: 2006-03-08, 11:00   Znowu Å›wiecÄ… kontrolki
 

Myślałem że problem rozwiązany, ale niestety powrócił. Przed jakimś miesiącem po raz pierwszy zaświeciły mi kontrolki - czerwona oleju, ładowania i temperatury płynu hamulcowego, ABS, Stop i Service, a także podświoetlony jest wskażnik od poziomu oleju, który normalnie gaśnie po zapaleniu silnika i renatka poinformowała, że brak ciśnienia oleju, prawdopodobnie za niski poziom. Ponieważ olej był, stwierdziłem, że chyba zatkał się filtr oleju - po wymianie ustąpiło. Po ok 100km powróciło, wymieniłem więc olej i kolejny filtr.Pomogło na kolejne 150km - od tygodnia świeci znowu, z tym że nie stale. Najpierw zapalało się po rozgrzaniu silnika tylko na niskich obrotach, po zwiększeniu obrotów wszysto wracało do normy. Teraz - zapala się po włączeniu zimnego silnika,gaśnie po jakiś 10km, po zatrzymaniu zapala się znowu na kilka kilometrów ( wydaje mi się, że zależy od temperatury silnika) Wszystkie płyny eksploatacyjne są w prawidłowym poziomie. MYślę, że uszkodzenie dotyczy jakiegoś czujnika - gdyby rzeczywiście nie było ciśnienia oleju, to chyba już bym zatarł silnik. Czy ktoś ma jakiś pomysł, czy tylko podłączenie się do komputera może powiedzieć co jest grane? Proszę też o potwierdzenie lub zaprzeczenie temu, co słyszałem - że obecne walizki diagnostycze w ASO nie są za dobre do starszych modeli i że lepiej szukać warsztatu który ma stary typ - zdaje sie że X 25
_________________
PiotrWie
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
SkÄ…d: Radom
WysÅ‚any: 2006-03-08, 11:05   
 

Hm masz Renie z kupa elektroniki...skoro mowisz, ze na wolnych obrotach pojawialo sie a po wzroscie obrotow znikalo, to moze cos nie tak z praca alternatora i komputer swiruje z powodu braku odpowiedniego zasilania?
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2006-03-08, 12:40   
 

Piszesz, że ABS też się zapala, ale czy żeczywiście przestaje działać?
Jeśli działa, to znaczy, że tylko kontrolki szaleją, jeśli natomiast się naprawdę wyłącza, to może to być problem z alternatorem. Zmierz napięcie ładowania. Powinno byś w granicach 14,5 - 14,8 V
Osobiście radzę poszukać tej walizki XR25. Nowe pudełeczka nie są w 100% kompatybilne i najczęściej w warsztatach ustawiają silnik espace'a, bo brak w nich R25.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
SkÄ…d: Radom
WysÅ‚any: 2006-03-08, 15:51   
 

W ksiazce napraw jest podane:

Charge condition
12,5 - poor (slabe)
12,6 - normal
12,7 - good

Co o tym powiecie?
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2006-03-08, 16:42   
 

szopen napisał/a:
Charge condition
12,5 - poor (slabe)
12,6 - normal
12,7 - good

tyle to jest dla samego aku bez wlaczonego silnika i innych odbiornikow :)

wracajac do usterki to obstawiam czujnik cisnienia oleju. gdzies juz czytalem o takich objawach (chyba nawet na naszym forum a jak nie to na grupie PIKUR'a) i okazalo sie ze wlasnie ten czujnik glupial. Ale tak jak przedpiscy radza poszukaj XR25 oszczedzi sie sporo czasu na kabelkologie...
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2006-03-08, 17:39   
 

Popieram przedmówcę Zulusa, kiedyś niechcący podłączyłem odwrotnie czujnik ciśnienia oleju i wszystkie kontrolki się zapaliły a silnik bez problemu dał się uruchomić i pracował,
może u ciebie PiotrWie coś nie kontaktuje albo czujnik kaput ;)
warto sprawdzić
_________________

 
 
PiotrWie 
Raczek



R25: sympatyk ( po sprzedaży Reni )
Wiek: 65
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 19
Skąd: dolnośląskie
WysÅ‚any: 2006-03-08, 20:00   
 

Dzięki za sugestie - poszukam warsztatu z XR25, a także sprawdze czujnki cisnienia oleju (tez go najbardziej podejrzewam). Jak będę coś wiedział, to napiszę, ale będzie to najwcześniej po 20 marca - na razie jade na narty ( Lagą żony, nie 25) A apropos dwudziestek piątek - gdy wracałem latem z Chorwacji ( Laguną) widziałem Szwajcara taką 25 jak moja - 2,9 V6 injection - musi ją chyba kochać, bo z tego co wiem w Szwajcarii po 10 latach samochody mają bardzo dokładne i drogie przeglądy dopuszczające do ruchu i większość Szwajcarów pozbywa się wtedy samochodów.
_________________
PiotrWie
 
 
krzysiek
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-03-09, 12:25   re
 

w mojej drugiej reni miałem coś takiego,był to taki sam model jaki posiadam obecnie czyli txe,2200 motorek.hoinka zapalała się(tablica rozdzielcza) kiedy chciała i gadadło niedawalo spokoju i to po niemiecku,więc gadadlo przerobłem na angielski,a hoinka zgasła gdy dokręciłem listwy zerowe.[/list]
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2006-03-09, 13:17   
 

jak by co to w warszawie na ul wroclawskiej w serwisie renault maja na 100% taka walizke bo sam kozystalem :wink:
z przykrego doswiadczenia nie spodziewal bym sie jakiejs mega awarii lecz tak zwanej dupereli :mrgreen:

AUTO GRABCZYK ul Wroclawska 2 Warszawa tel 022 638 7733
 
 
PiotrWie 
Raczek



R25: sympatyk ( po sprzedaży Reni )
Wiek: 65
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 19
Skąd: dolnośląskie
WysÅ‚any: 2006-03-30, 19:39   
 

Po powrocie z nart ( w Schladming było OK ) nadal jeżdżę bez naprawienia - nie bardzo mam czas jechać gdzieś gdzie mają walizkę diagnostyczną. Ale po dłuższej obserwacji raczej wykluczam czujnik - zjawisko jest dynamiczne. W miarę ustępowania mrozów zauważyłem następujące zmiany: gdy były temperatury ujemne, kontrolki zapalały się włączeniu zapłonu i trzeba było przejechać jakieś 5 km żeby zgasły, ponownie zapalały się po 40- 50 s pracy na niskich obrotach ( np. postój przed skrzyżowaniem ) i po wyłączeniu i ponownym włączniu silnika, z tym że gasły wtedy ponownie po ok 600m. Teraz nawet po nocnym postoju gasną o wiele szybciej - po uruchumieniu wystarczy przejechać jakieś 500m. Pamiętam, że kiedyś sąsiad miał dużego fiata któremu na wolnych obrotach świeciła kontrolka od ciśnienia oleju i mówił, że to oznacza kończące się panewki, ale pamiętam, że jeździł z tym dość długo. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, to będę wdzięczny - na razie planuję ( jak znajdę czas) pojechać do warsztatu, gdzie manometrem zmierzą mi ciśnienie oleju.
_________________
PiotrWie
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2006-03-31, 08:26   
 

kiedys w r11 mialem taki przypadek z kontrolkami jadac z kalisza do lublina cala droge swiecily mi sie kontrolki od wody i od oleju co jakis czas przygasaly i znowu sie zapalaly jako ze nie jechalem sam to zaproponowalem qmpeli zebysmy gdzies sie zatrzymali na stacji cos wypic pomyslalem moze jak ostygnie to sie zmienie i kontrolki zgasna po ok 30 min odpalam samochod i problem jak byl tak pozostal postanowilem ze nie bede sie tym przejmowal i pojade dalej, nastepnego dnia w lublinie po pobodce kolezankom sie zachcialo do kosciola (jako ze bylo zimno tak ze samochod wygladal jak z wiadra polany w czasie mrozu caly zamarzniety ze nie szlo nic otworzyc :shock: ) poszedlem do samochodu zeby odpalic i lipa kontorlki sie nadal swiecily a samochod nie chcial zaskoczyc pomyslalem sobie :idea: (wtredy bylem laik jeszcze) ze silnik mi sie spartolil i ze jak jechalem z tymi kontrolkami jak byl cieply to bylo ok a teraz jak ostygl sie wszystko rozpartolilo :( po jakims czasie popychania (cztery damskie konie :mrgreen: ) samochod odpalil silnik na PB chodzil nie halo :? ale sie okazalo ze tak zostal przeregulowany co by lepiej chodzil na LPG, pozniej pojechalismy do kosciola, pod nim powiedzialem dziewczyna ze niech ida sie modlic a ja bede siedzial w samochodzie z wlaczonym silnikiem co bym nie musial gasic zeby pozniej sie meczyc z odpalaniem, stalem tak z 30 min silnik sie nagrzal kontrolki swieca jak swiecily :? , postanowilem wylaczyc i zobaczyc co sie stanie jak bede odpalal o dziwo odpalil bez problemu ale kontrolki zosaly, mowie kit niedziela nie niedziela otworzylem maske posciagalem wtyczki z czujnikow przedmuchalem przetarlem styki a miejsca te byly bardzo zawalone zanieczyszczeniami zalozylem spowrotem wtyczki i mowie przekrece kluczyk( robilem to jak Jas Fasola :wink: ) z zamknietymi oczyma przekrecilem kluczyk silnik ruszyl otwieram oczy patrze na deske i nastala ciemnosc :) zadowolony ze swojego sukcesu pojechalem czym predzej na stacje napoic renie LPGiem bo resztki juz byly i od tamtego czasu nie mrogla nawet na chwile zadna kontrolka :)

... hehe :mrgreen: sie rozpisalem, to powinno byc chyba w innym dziale :) w stylu moje przygody z renata :)

Apropos opisu Zulusa pod postami "Jesli cos nie dziala to popraw styki" to musze przyznac co racja to racja :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
PiotrWie 
Raczek



R25: sympatyk ( po sprzedaży Reni )
Wiek: 65
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 19
Skąd: dolnośląskie
WysÅ‚any: 2006-04-01, 09:25   
 

Cyba się coś wyklarowało - jest przeciek z czujnika położonego ponad sprężarką klomatyzacji - na razie nie wiem czego to czujnik, mam nadzieję że temperatury ( cena kilkadziesiąt złotych ), nie ciśnienia oleju ( prawdopodobnia brak zamienników, cena ok 450pln ) Jest on po lewej stronie, stojąc przed samochodem przodem do silnika. Jeśli ktoś wie co to za czujnik, proszę o informację.
_________________
PiotrWie
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 26