:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Deska rozdzielacza
Autor Wiadomość
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
SkÄ…d: Radom
WysÅ‚any: 2006-01-11, 16:51   Deska rozdzielacza
 

Zastanawiam sie czy po zdjeciu panela z zegarami bede mial dostep do kabelkow odpowiadajacych za elektryczne sprawy ktore mi nie dzialaja? Chodzi mi o wewnetrzene swiatlo, wskazowka poziomu paliwa, wskaznik temperatury wody i oleju. W ogole to cos nie tak mam z elektryka bo np obrotomierz mi skacze... przewody do ktorych mialem dostep pod maska itd posprawdzalem i wyglada ze jest ok.
No i wlasnie zastanawiam sie czy jezeli zdejme deske to bede mial wszystko jak na dloni?? Domyslam sie, ze tak....ale wole spytac...aha i jeszcze jedno.. ktos zdjemowal deske? Pamieta moze gdzie sa sruby, ktore trzeba odkrecic? Mam zegary na linke, brak kompa i klimy(to tak zeby bylo wiadomo jak moja deka wyglada).

Pozdrawiam
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2006-01-11, 17:02   
 

Ja ściagałem deskę. jak wyciągniesz zegary to będziesz miał pustą wnękę i dwie wiazki wystajace, niebieska i czerwona, przynajmniej tak jest w wersji elektronicznej z kompem. co do sciagania deski to: musisz zdjąć lub odsunąć tunel środkowy, mocowana jest na 6 śrub, dwie po środku u dołu, dwie po bokach dostęp troszkę utrudniony ale da radę(od strony kierowcy musisz wyjąć regulację wysokości świateł) i dwie śruby są pod maską pod szybą. Musisz wszystko poodczepiać, Sterowanie nawiewem sostaje przy samochodzie. Do odłaczenia jest parę kostek w okolicy kolumny kierownicy i na końcach deski. Bedziesz o ile dobrze pamietam musiał odczepić plastiki przykrywajace progi by odpiąć kostki pod deską co sie znajdują. Wsumie to nic skomplikowanego ale jest co robić.
Pozdrawiam
_________________

 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2006-01-11, 23:07   
 

1. wewnetrzne swiatlo ma podlaczenie w kostce nad schowkiem u pasazera, ale jesli nie swieci to albo obstawialbym spalona zarowke albo krancowki zasyfione (zakladam ze bezpiecznik jest ok.) w razie czego mozesz zdemontowac "panel oswietlenia" nad lusterkiem wstecznym odkrecajac dwie srubki przy szybie i sprawdzic czy wylacznik dziala i ewentualnie czy masz tam zasilanie (centralny z pilota na podczerwien ci dziala? jesli tak to zasilanie jest...)
2. co do niedzialajacych wskaznikow to zapewne brak dobrej masy w niektorych punktach licznika, mi nie dzialala rezerwa - okazalo sie ze plywaczek w zbiorniku ma slaba mase i wskazowka wariowala a rezerwa nie swiecila, sprawdz to tez u siebie. Mozesz tez sprawdzic sam plywak w zbiorniku czy nie jest uszkodzony/zabrudzony. Podobnie ze skaczacym obrotomierzem - zly kontakt w srodku zegarow, manual jak wyjac licznik jest gdzies tu na forum zdaje sie w dziale schematy i instrukcje. jesli juz wyjmiesz licznik to czeka cie zmudna babranina z miernikiem i szukanie uszkodzonych sciezek (plaga jest pekanie tych foliowych).
mysle ze zdejmowanie calego kokpitu jest zbedne i wystarczy tylko wyjecie licznika, poza nim to raczej niewiele sie moze popsuc (chyba ze masz gryzonie w samochodzie itp ;) )
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2006-01-12, 14:48   
 

wyjęcie samych zegarów nie wymaga demontażu tunelu środkowego,
już kiedyś Zulus opisałeś jak i co się po kolei robi :)
Cytat:
Demontaz deski rozdzielczej
(dotyczy R25 ph1 bez gadaczki, wyswietlacza do radia itp - w ph2 pewnie jest podobnie...)

1. Wyjmujemy schowek na dokumenty kolo skrzynki bezpiecznikow
2. Wyjmujemy przelaczniki awaryjnych, ogrzewania szyb i swiatel przeciwmgielnych oraz odlaczamy modul do regulacji podswietlania deski
3. Podwazamy cienkim srubokretem podluzna zaslepke na srodku deski
4. Pod zaslepka sa wkrety - odkrecamy tylko pierwsze dwa liczac od prawej
5. Zdejmujemy oslone na kierownicy pociagajac poprostu ja do siebie
6. Odkrecamy oslony kolumny kierowniczej - 3 wkrety w dolnej czesci i 2 srubki trzymajace gorna czesc (trzeba obkrecic kierownice o 90*)
7. Oczom naszym ukazuja sie kolejne 2 wkrety, ktore oczywiscie odkrecamy Smile
8. Lekko unosimy deske do gory, odczepiamy wtyczke od kontrolek podgrzewania szyb, awaryjnych itp oraz od zegarka
9. Odczepiamy kabelek od predkosciomierza
10. Obracamy deske zeby tyl byl skierowany w nasza strone


...i juz mamy dostep do kontrolek, podswietlania i innych dupereli
_________________

 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
SkÄ…d: Radom
WysÅ‚any: 2006-01-12, 16:48   
 

Dzieki za wskazowki, mysle ze jak zrobi sie temperatura powyzej jednego stopnia celcjusza i bede mial troche czasu to sie tym zajme i sobie poszperam:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2006-02-17, 18:03   
 

no ekstra wszystko ladnie pieknie srubki wykrtecilem zgodnie z instrukcja wiez zabralem sie za wtyczki, od zegarka wyszla pieknie chociaz troszke sie pomeczylem druga jakas nad przyciskami od przeciwmgielnych no i za cholere nie wiem jak odczepic linke od licznika, z tym ze cos mi nie zabardzo pasuje bo nawet jak odczepilbym linke od licznika to tak jakby cos nad zegarami trzymalo jeszcze ta deske, sie cholercia zdenerwowalem i skrecilem spowrotem wystartuje z tym w poniedzialek :?
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2006-02-17, 18:14   
 

Linka siedzi na zatrzask, musisz ścisnąć sam koniec linki palcami i powinna zejść,
niestety ciasno tam wszędzie :), od góry deska nie jest przymocowana (przykręcona), jest włożona na wcisk,
chcąc wyjąć zegary najpierw wyjmuj od dołu odłączając po kolei wtyczki linkę itd. pociągnij do siebie i góra sama wyskoczy :)
najgorszy jest pierwszy raz, później już będzie ci szło szybko i sprawnie ;)
_________________

 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2006-02-17, 21:09   
 

Ale ty ściągasz deskę rozdzielczą czy tylko liczniki?
_________________

 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2006-02-17, 22:37   
 

no chce odkrecic caly plastik od intensywnosci swiatla do zegarka poprostu chce zarowki powkladac nowe zeby ladnie sie swiecilo :) doszedlem do tej nieszczesnej linki od predkosciomierza i myslalem ze mnie krew zaleje :x z tego co wymacalem przy ten lince to w miejscu gdzie laczy sie z zegarem ma jakas tulejke metalowa i ona sie przesowa gora dol, a to rozmontowanie konczy sie tylko odlaczeniem linki od predkosciomierza czy jeszcze trzeba cos od obrotobmierza odlaczac ??
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2006-02-17, 23:01   
 

Mi ciężko powiedzieć, mam bez linki i w zegarach tkwią tylko dwie wtyczki czerwona i niebieska. Szkoda że nie bardzo mogę pomóc :(
_________________

 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2006-02-17, 23:09   
 

gzara luzik nie przjmuj sie i spokojnie spij jak nie bede mogl dojsc do tego jak to zrobic to przekrece do mechanika i mi powie co i jak wkoncu on spartolil mi przy wymianie linki te kontrolki :evil: przy okazji sobie jeszcze clocka zreanimuje bo jakos tak pusto jest na desce jak on sie nie swieci ostatnio tez mi brakuje SERVISA bo troszke PB jest a tak fajnie sie swieci jak miala malo picia :D
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
entro
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-03-18, 22:00   
 

Witam,czy ktoś mi podpowie jak sie dostac do oswietlania zegarów-jak wymienic najprosciej żarówki nie rozbierając całego auta-nie mam pojęcia jak sie dobrac do deski rozdzielczej ;o(Następna sprawa jak "wydobyc" nagrzewnicę-nie działa mi kompletnie ogrzewanie,na pełnym ogrzewaniu mam bardzo letni nawiew podejrzewam że nagrzewnica jest zawalona kamieniem -mam 1989 2,1 TD wiec ma prawo już by niedrożna-chyba że to coś innego.Mam Renie od roku i dopiero zaczynam ;o)Pozdrowionka dla Wszystkich ;o)
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2006-03-18, 22:31   
 

entro, patrz wyzej jest napisane punkt po punkcie co i jak rozkrecac zeby deske wyjac i miec dostep do zarowek
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
entro
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-03-18, 23:12   
 

Goalkeper, Dzięki za szybki kontakt -pozdrawiam :lol:
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2006-03-18, 23:42   
 

Jeżeli chodzi o nagrzewnice... to jeśli pamieć mnie nie myli to trzeba cos zrobić ze schowiek bowiem ona znajduje sie zaraz za nim.
Pozdrowienia i zachęcam do pisania na forum.
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 30