:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
wspomaganie
Autor Wiadomość
andrzejk 
Kandydat na znawcÄ™


R25: 2100, turbo dx,B290
ImiÄ™: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
WysÅ‚any: 2014-04-07, 19:03   wspomaganie
 

Panowie ,wspomaganie raz jest raz niema,płyn jest,pasek ok.
Rano po odpaleniu ledwo dało się prowadzić auto ,wspomaganie raz było potem zanikało to znów jest ,wracając z pracy wszystko było ok.co może być przyczyną :?:
 
 
rafimali 
Starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 92
SkÄ…d: Åšwiecie
WysÅ‚any: 2014-04-07, 21:13   
 

Witam !!!
Za prawidłową pracę układu wspomagania jest odpowiedzialna pompa która to tłoczy olej na kolumnę kierowniczą i kolumna kierownicza . Należy sprawdzić działanie pompy , czy wirnik w pompie tłoczy olej na kolumnę kierownicy . W kolumnie kierownicy są zawory sterujące , które to są odpowiedzialne za sterowanie przepływem oleju .Działanie pompy można sprawdzić przez obniżenie oleju w zbiorniczku do wlotu zasilającego i powrotnego , włączyć silnik i obserwować czy pompa przy skręcie w prawo do oporu kierownicą i w lewo do oporu kierownicą działa tz. czy olej się przelewa się w zbiorniczku z zasilania na powrót . Jeżeli olej będzie się przelewał w jakimkolwiek położeniu oznacza to prawidłową pracę wirnika w pompie wspomagania . Jeżeli będzie brak przelewu w lewo , czy w prawo wskazuje to na wirnik w pompie . Przy możliwości skrętu np. tylko skrętu w prawo oznacza to zacinanie się zaworów sterujących w kolumnie kierowniczej .
Życzę powodzenia . Pozdrawiam !!!!
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
SkÄ…d: warszawa
WysÅ‚any: 2014-04-07, 22:10   
 

tak dokładnie to wygląda.a zawory sterujace znajduja sie pod głowiczką do ktorej przykrecasz przewody.sprawdz pompe,jesli nie to mysle ze pomogła by wymiana uszczelnienia na zaworach..ewentualnie regeneraja pompy lub zaworow sterujacych...
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcÄ™


R25: 2100, turbo dx,B290
ImiÄ™: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
WysÅ‚any: 2014-04-08, 19:06   
 

ok zobaczymy najpierw czy pompa tłoczy olej..chociaż jak odkręciłem zbiorniczek ,oleju i kręciłem kierownicą to stan się podnosił a jak pompa chodziła(bez kręcenia kierownicą) to płyn tak jakby bulgotał (w przenośni)
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2014-04-08, 19:10, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 2 razy  
 
 
rafimali 
Starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 92
SkÄ…d: Åšwiecie
WysÅ‚any: 2014-04-08, 21:32   
 

Witam !!!
Pisałem koledze , ażeby wpierw obniżyć poziom oleju w zbiorniczku za pomocą strzykawki do zasilania i powrotu oleju , żeby być pewnym co do działania pompy-czy pompa pracuje w zakresie prawo lewo kręcąc kierownicą . Wzrokowo zobaczyć czy olej się przelewa w zbiorniczku . Jedna osoba kręci kierownicą , a druga obserwuje . Jeżeli pompa cały czas podaje olej na zbiorniczek to jest dobra . Jeżeli się zacina układ wspomagania od czasu do czasu winne są zawory sterujące w kolumnie kierowniczej .
Powodzenia . Pozdrawiam !!!
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 19