:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
RENAULT fuego V6
Autor Wiadomość
Thoruba
[Usunięty]

  WysÅ‚any: 2006-03-24, 15:00   RENAULT fuego V6
 

Witam, mam fuego GTX (silnik 2.0) ale zastanawiam sie jakie sa mozliwosci wymiany silnika na ktoras V6'ke z R25. Mysle ze taka wymiana wiaze sie rowniez z wymiana skrzyni. W instrukcji na (http://jester.com.ua/renault/R25/) zobaczylem ze wszystkie silniki Z7.. maja skrzynie UN1 wiec i przelozenia zapewne te same. Skolei wyczilem na Allegro przeguby (http://www.allegro.pl/item92003530_przegub_renault_espace_fuego_12_18_20_21_25_30.html) i tam jest napisane ze sa min. do fuego i R25V6 i z tego wnioskuje ze polosie sa takie same,lub b.podobne w obu autach. Generalnie o chodzi mi wlasnie o wsadzenie takiego zestawu (silnik+skrzynia) do mojego auta. Chcialbym tez prosic o niezawracanie sobie glowy elektryka, komputerami itp bo mysle albo o niezaleznym systemie wtrysku i zaplonu albo o trzech gaznikach pionowych. A co do zaplonu to jesli byly w V6 aparaty zaplonowe ( a byly??) to niewidze problemu. Panowie...mysle ze chodzi mi o to jak sa mocowane silniki w R25 no i skrzynie biegow. Chyba bardzo przydatne byly by jakies zdjecia spod samochodu tych wlasnie mocowan. No i co o tym myslicie? Ja jestem optymistycznie nastawiony. Aha,no i jak ksztaltuja sie ceny tych silnikow V6 z skrzyniami i polosiami, bo chyba taki komplet bym potrzebowal. Z gory dzieki za odpowiedzi.
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2006-03-24, 16:47   
 

szczerze napisawszy chyba nie wiesz na co sie porywasz....
po pierwsze V-ka bez ciecia blachy Ci nie wejdzie
po drugie nawet jesli ...to ten silnik jest tak ciezki ze na zakretach bedziesz trzymal sie wszystkiego tylko nie kierownicy zeby przezyc...


polecal bym Ci jesli juz chcesz zeswapowac silnik 2.0 od clio lub innego modelu!
odpręzyc,zmodyfikowac glowice zglebic ale V6 w takim aucie to moim skromnym zdaniem pomylka
 
 
Thoruba
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-03-24, 17:11   
 

Auto mialo by byc przedewszystkim na 1/4 mili wiec dociazajac przednia os zyskuje na przyczepnosci. Ale mniejsza z tym bo niesadze zeby to byl klopot-z tym ciezarem, bo chyba blok V6 jest aluminiowy,co nie? Nie nie nie, napewno nie ma przerazajacej roznicy w masie obu silnikow. Ale napisales ze trzeba by bylo blache ciac? A silnik z Clio odpada bo to calkiem inna jednostka napedowa. W fuego mam J6R ustawiony wzdluz posniej skrzynia w osi samochodu i polosie na boki. A pozatym spojzcie na to (http://www.fuego.lanex.us/6soukr.htm)-pozycja nr.5 tylko to znalazlem, zadnych szcxzegolow.
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2006-03-24, 17:44   
 

Na zdjęciu jest stary silnik, możesz mieć problem ze znalezieniem tej jednostki
_________________

 
 
Thoruba
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-03-25, 13:37   
 

No tam jest wtrysk K-jet, w sumie tez mozna to dosyc ladnie regulowac. A czy taki bardzo rozni sie od tych w Waszych samochodach? Caly czas chodzi mi o lapy mocujace. Na ilu jest podparty taki silnik i skrzynia. Myslalem tez o mechanizmie wybierania biegow.
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2006-03-25, 13:52   
 

Silnik opiera się na dwóch poduszkach na podłużnicach do tego taki amortyzatorek i podczepienie skrzyni którego nie znam.
_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2006-03-25, 14:16   
 

Może ci pomoże trochę ten temat:
http://www.renault25.eu/v...89523110d2d2816
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
Thoruba
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-03-26, 03:06   
 

Przydalo sie =) Mocowanie silnika i skrzyni w R25 i fuego jest podobne tzn. dwa na silnik i dwa na skrzynie. Takze mysle ze odpowiednie wsporniki trzeba byloby dorobic samemu.

Interesuja mnie jeszcze odleglosci od poszczegolnych mocowan, ale tak orientacyjnie...gdyby ktos z forumowiczow bedac pod samochodem moglby przy okazji zmierzyc i pozniej machnac szkic z wymiarami bylbym o kolejny krok blizej. Przydalo by sie to narysowac na tle ogolnych gabarytow silnika i skrzyni oraz z zaznaczonymi i zwymiarowanymi (dokladnosc naprawde +-1cm) miejscami wyprowadzenia polosi i otworu lewarka zmiany biegow. Naprawde taki szkic pomoglby w koncowej weryfikacji szans na powodzenie mojego pomyslu...i niechcialbym naduzywac Waszej grzecznosci...wiec naprawde przy okazji...a mysle ze z nadejsciem wiosny takie sie znajda.

Aha,dzieki za dotyczczasowa pomoc i zainteresowanie!

[ Dodano: 2006-07-12, 00:46 ]
Caly czas draze ten temat i kolejny trop znalazlem.
Podaje zatem link: http://www.renaultclubqld.com.au/v6Fuego.html
Z najwazniejszych rzeczy bylo dorobienie obudowy sprzegla, ale w ten sposob uniknieto problemu z mechanizmem wybierania biegow i polosi. Dodam ze V6 jest 40kg lzejsza niz silnik czerocylindrowy.

Milej lektury =)

Pozdrawiam wszystkich, mamy piekna trzydziesto-stopniwa pogode =)
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 22