:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
szyby i czary
Autor Wiadomość
tomi 
Kawaler
poznaję swoją Renię


R25: 2100, Turbo DX, B290, 1992
Wiek: 56
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 62
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 2006-06-29, 19:54   szyby i czary
 

Witam brać Reniową :D
W końcu mam wakacje i mogę troszkę podopieszczać swoją Renię i poudzielać się na naszym zacnym forum.

Ale mam problem i proszę Was o radę, mianowicie:
od paru dni mam problem z szybami - po prostu po uruchomieniu silnika szyby po lewej stronie otwierają się same. Jak zjadą do końca wówczas przepala się bezpiecznik i klops.
Muszę zużyć przynajmniej 4-5 bezpieczników aby zamknąć znów szyby.
Wiem, że zaraz ktoś powie coś o stykach. Otóż rozebrałem "centralkę" w drzwiach kierowcy i pasażera. Rozebrałem z tyłu na wewnętrznym słupku. Przeczyściłem, sprawdziłem kable (są całe), styki są OK, w kostkach wszystko w porządku, a szyby dalej wariują. W ciągu 4 dni spaliłem 26 bezpieczników. W przyszłym tygodniu biorę się sukcesywnie za całą elektrykę w poszukiwaniu zwarcia.
Pytanie do Was - macie pomysła co to może być i gdzie tkwi przyczyna??

Pozdrawiam i dzięki za sugestie.
 
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-29, 20:35   
 

Jakis zewnetrzny przekaźnik od sterowania szybami :)
_________________

 
 
 
tomi 
Kawaler
poznaję swoją Renię


R25: 2100, Turbo DX, B290, 1992
Wiek: 56
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 62
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2006-06-29, 20:38   
 

Co masz na myśli mówiąc o "zewnętrzym przekaźniku" :?:
 
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-29, 21:08   
 

tomi napisał/a:
Co masz na myśli mówiąc o "zewnętrzym przekaźniku" :?:

nie jestem pewny ale chyba jest jakis przekaźnik do szyb który nie znajduje sie w drzwiach :) jeżeli nie ma takiego ustrojstwa to sorry :roll:
_________________

 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-06-29, 23:49   
 

Sugeruję brak masy i zamiast 0 na kabelku masz jakieś napięcie, które uruchamia silniki. Czy to jest po uruchomieniu silnika, w trakcie, czy przy włączonym zapłonie jeno?
Rozumiem, że chodzi o lewe drzwi przednie i tylne ? A więc to musi być gdzieś poza drzwiami. Sprawdź czy masy dochodzą do drzwi.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2006-06-30, 19:08   
 

a ja bym powiedzial ze renia sie wietrzy w srodku bo ma za duszno :) - mozna skasowac jak sie nie spodoba :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-07-03, 08:30   
 

Jeżeli to są tylko przednie drzwi to jest tam całe dziadostwo sterujące tym środkowym klawiszem od otwierania i zamykania szybki na ful. Tam niestety jest to zrobione na zasadzie że jak dojdzie do końca to zwarcie zatrzymanie silniczka (wzrost natężenia prądu w układzie) dopiero go wyłącza. Są tam dwa przekaźniczki może któryś jest sklejony zobacz.
Druga możliwość sklejone styki w wyłączniku. Wyciągnij wyłącznik a nawet i oba i zobacz czy też szyby opadają.
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-07-04, 16:03   
 

Nie wiem jakim biegunem jest sterowane opuszczanie szyb,ale gdyby to była masa to może być gdzieś przetarty przewód który zwiera. Ja podejrzewam jeszcze włącznik albo przekaźnik.
 
 
 
tomi 
Kawaler
poznaję swoją Renię


R25: 2100, Turbo DX, B290, 1992
Wiek: 56
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 62
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2006-07-09, 11:14   
 

No i znalazłem :D
Bawiłem z rodzinką w Kołobrzegu (Blondasa nie spotkałem) :lol: tzn. rodzinka się bawiła, a ja
grzebałem przy swojej Reni, no i już wiem.
Pod siedzeniem kierowcy przetarł się kabelek od szybki tylnej i miał zwarcie. Problem mam już z głowy.
No i stałem się "specjalistą od elektryki szybowej". Przy okazji rozbebeszyłem drzwi i lusterka i naprawiłem sobie centralny zameczek. Okazuje się że wszystko da się rozgrzebać i złożyć :mrgreen:
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-07-09, 11:23   
 

No to masz dziwnie poprowadzone kabelki bo do szybek powinien siedzieć w tunelu środkowym a wyłaźić tylko wiązka do foteli no ale to renia więc wszystko możliwe. GRATULACJA :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 24