Jak już pisałem w innym temacie, mam dwa problemy z licznikiem. Otóż pierwsze co to po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu pojawia się na wyświetlaczu takie coś:
Pojawiają sie same kreski i nie wiem od czego to jest po przejechaniu kilku km nic się nie zmienia poprostu mrugają i żadne liczby się nie pojawiają, od czego jest?
Dalej jaki przebieg może mieć auto, bo licznik główny pokazuje taki przebieg:
Ale na 17 letnie auto to troche za mało. Czy po przejechaniu iluśtam kilometrów licznik idzie od zera, jak na przykład jest to w Volkswagenach, że po przekroczeniu 300.0000km licznik idzie od zera?
Jakie kontrolki mi się nie palą, bo na pewno od ABS`u, tak to wygląda po włączeniu zapłonu:
I dalej co mnie trapi to, to, że nie działa zegarek, tylko są same 88:88:
I co wy na to?
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
R25: Safrane 2.0 16V Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Maj 2005 Posty: 196 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-02, 18:53
Po
1)km sprawdza sie pryciskiem po lewej stronie zegara pod pokretlem regulacji podswietlenia zagara .
2)zegarek trzeba ustawic samemu tzn. pod zegarkiem sa 2 przyciski "H" i "M" i musisz je wcisnac (jakim cienkim narzedziem0 i wtedy ustwic odp godz .
3)te kreski sa od chwilowego zurzycia paliwa (mialem podobny problem bo przestalo mi je wyswietlac , pomogl dopiero test zegarow"
4)na zegarze nie masz podswietlonej kontrolki od ABS bo ona jest na samym dole po lewej stronie
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-02, 19:07
zajzyj do intrukcji obslugi ktora znajduje sie na naszym forum tam sa wszystkie wskazania i kontrolki opisane...
tak jak bartek1983 radzi zrob reset zegarow czyli wcisnij jednoczesnie wszystkie trzy przyciski od komputera pokladowego (ctrl+alt+del ) moze cos pomoze z tymi kreskami.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
)km sprawdza sie pryciskiem po lewej stronie zegara pod pokretlem regulacji podswietlenia zagara .
Wiem, że kilometry się sprawdza w ten sposób, tylko jak określić realny przebieg auta?
bartek1983 napisał/a:
zegarek trzeba ustawic samemu tzn. pod zegarkiem sa 2 przyciski "H" i "M" i musisz je wcisnac (jakim cienkim narzedziem0 i wtedy ustwic odp godz .
Muszę sprawdzić bo nie próbowałem, będzie wtedy już normalnie działał?
bartek1983 napisał/a:
4)na zegarze nie masz podswietlonej kontrolki od ABS bo ona jest na samym dole po lewej stronie
No i chyba też od pasów po prawej stronie
Jakieś inne uwagi, spostrzeżenia, komentarze, odpowiedzi
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
Rene [Usunięty]
Wysłany: 2006-08-02, 19:43
jesli chodzi o prawdziwy przebieg to podobno mozna sprawdzis u dobrego diagnistyka podlaczajac renie do kompa sam sie wybieram tez i nie moge sie wybrac zeby to sprawdzic
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-02, 20:04
hmmm nie wiem jak jest w tej wersji zegarow czy po wlaczeniu stacyjki nie powinny sie tez zapalic pozostale pomaranczowe kontrolki (klocki hamulcowe, plyn spryskiwaczy i plyn chlodniczy)?
mr_simon napisał/a:
No i chyba też od pasów po prawej stronie
kontrolka od pasow nie dziala i dzialac zapewne nie bedzie no chyba ze masz zatrzask od pasa po stronie kierowcy z wlacznikiem
Rene napisał/a:
jesli chodzi o prawdziwy przebieg to podobno mozna sprawdzis u dobrego diagnistyka podlaczajac renie do kompa
oj nie wierze w to... z tego co kiedys rozbieralem taki licznik to siedzi w srodku zwykla pamiec EEPROM ktora mozna przeprogramowac w ciagu sekundy na zwyklym PC (gdzies mam pliczek z opisem co zmieniac zeby odmlodzic taka renie ) Owszem w nowych samochodach przebieg jest "trzymany" w kilku miejscach ale to nie te czasy
Jesli chodzi o prawdziwosc przebiegu to trzeba sie zdac na ogledziny stanu wnetrza oraz orginalnosci elementow zawieszenia (o tym juz bylo niedawno na forum)
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Co do chwilowego spalania to już działa, zrobiłem reset kompa i jest już OK dzięki! Co do tych nie działających kontrolek to elektryk się tym zajmie. A co do rzeczywistego przebiegu to chyba dam sobie luz, bo nie dowiem się, poprzedni właściciel mówi, że ma przejechane lekko ponad 200.000km w środku w miarę jest zadbany, prowadzi się bardzo dobrze.
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-04, 16:46
mr_simon napisał/a:
Co do tych nie działających kontrolek to elektryk się tym zajmie.
eeeeeeetam jesli umiesz trzymac w reku srubokret to sam sobie poradzisz z wymiana zarowek! Zamiast placic elektrykowi kup sobie za ta cene zgrzewke piwa Procedura wyjecia licznika jest opisana na naszym forum, dla osoby ktora to robi pierwszy raz zajmie to tyle co wypicie jednego piwa
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-04, 17:58
Ja mam licznik poza elektronicznym także mechaniczny więc tu jest troszkę lepiej i tylko mechaniczny pokazuje mi całkowity przebieg. Aktualnie jest na nim troszkę ponad 300tys więc niesądzę żeby ktos to zmieniał.
U mnie niestety reset zegarów nie zawsze działa i nieraz nie mam pokazywanego zuzycia chwilowego co znacznie podwyższa zużycie na 100 km. Mi się co rusz resetuje zegar zużycia (mam wtedy same 8888) ale się już do tego przyzwyczaiłem.
Jeśli chcesz sprawdzić czy ABS działa to wdepnij hamulec do oporu na jakimś odcinku najlepiej jak bedzie tam troszkę piachu. Jak poczujesz że pedał "skacze pod noga" to znaczy że działa. Naszczęście jest tak że jak nawet ABS niedziała to i tak hamulce działają.
Jak pedał skacze to żarówka ale jak nieskacze to iiny problem i elektryk może najwyżej znaleść gdzie ktoś chciał zamarkować usterkę.
eeeeeeetam jesli umiesz trzymac w reku srubokret to sam sobie poradzisz z wymiana zarowek! Zamiast placic elektrykowi kup sobie za ta cene zgrzewke piwa Procedura wyjecia licznika jest opisana na naszym forum, dla osoby ktora to robi pierwszy raz zajmie to tyle co wypicie jednego piwa
Spróbuje sam mam nadzieję, że niczego nie zepsuję. Chciałbym, żeby zajął się tym elektryk, bo szykuje się nie tylko wymiana żarówek gdzie popadnie, ale też mam problem z pilotem do centralnego, a dzisiaj jeszcze mi zamek nawalił z lewej strony i nie chce się przekręcić, jakby się zaciął
studys napisał/a:
Mi się co rusz resetuje zegar zużycia (mam wtedy same 8888)
Co zrobić, żeby normalnie pokazywał godzinę, bo ostatnio jak go przestawiłem to pokazały mi się same 33:33 Trochę jest to irytujące jak coś nie działa, a jestem taki, że musi działać wszystko.
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-09, 17:48
mr_simon napisał/a:
Co zrobić, żeby normalnie pokazywał godzinę, bo ostatnio jak go przestawiłem to pokazały mi się same 33:33 Trochę jest to irytujące jak coś nie działa, a jestem taki, że musi działać wszystko.
Jesli obojetnie jaka godzina jest "nastawiona" ciagle sa jakies glupoty na wyswietlaczu to nie wiem czy nie ma gdzies uszkodzonej tasmy miedzy plytka wyswietlacza a samym wyswietlaczem - zapewne gdzies niekontaktuje albo pekla ktoras sciezka. W najgorszym wypadku moze sie okazac ze scalak zegarka jest padniety ale to juz wieksze grzebanie.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum