Ale aby ktokolwiek z forumowiczów Ci pomogł- musisz napisać jaki masz dokładnie typ silnika.
Jesli przypadkowo ten sam motor co w R25, (np. J7R) to na pewno ktoś bedzie wiedział.
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-10, 22:54
Z tego co wiem to zreguły kolejność jest taka sama ponieważ wiekszość silników pracuje podobnie.
Może w sobote zajrzę do majstra i mi powie,ale to nie jsst pewne.
ja przy ustawianiu zaworow nie dbalem o kolejnosc zwracalem uwage tylko na to ktory zawor jest otwarty i ustawialem odpowiednia przerwe. Zawsze bylo oki
Z tego co wiem to kolejność zapłonu jest taka jak w większości aut z 4 cylindrowym motorem czyli 1-3-4-2 tylko w Reni cylindry liczy sie odwrotnie bo od strony ściany grodziowej (pierwszy od ściany, czwarty od chłodnicy).
Jeśli chodzi o regulację zaworów to kolejność zapłonu nie powinna Cię interesować .
Najprostszy sposób to zdjąć pokrywę zaworów i kręcąc wałem patrzeć na dźwigienki zaworów. Jak na 1 cylindrze zawory zaczynają się mijać to ustawiasz luzy na 4, jak się mijają zawory na 4 to regulujesz na 1, jak się mijają na 2 to ustawiasz luz na 3 a jak się mijają na 3 to ustawiasz na 2 cylindrze i jest po robocie . Po wszystkim jest dobrze posprawdzać wszystkie luzy jeszcze raz wg tego samego schematu.
ja znam pewniejszy sposób,
ściągnij kopułkę i patrz na jaki cylinder ustawia się palec, jeżeli palec ustawia sie na cylinder X to znaczy ze w cylindrze X jest zapłon mieszanki i tłok powienien być w granicach górnego położenia, a zawor powinny być zamknięte, i w takimto właśnie położeniu ustawiamy zawory na cylindrze X :0
Rada ta nei dotyczy silników z wypalaniem oparów 360stopni po zapłonie, ale tekie wozy nie maja kopułki
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum