:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
kopci jak huta
Autor Wiadomość
KicekfromKępice 
Młodzik



R25: honda civic 1.4 90 PS
Wiek: 37
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 45
Skąd: Kępice
Wysłany: 2006-08-09, 00:24   kopci jak huta
 

moja renia ma silnik diesla 2.1l jak dam troszke gazu to na ulicy czarno, nie wiem co mam zrobic. POMOCY!!!
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-08-09, 01:32   
 

to diesel :) dobrze ze na czasno a nie siwo :) a no a mozna zrobic? hmm sprawdzic wtryski, wyregulować, moze przeczyścić. to tak na początek


Witamy w gronie uzytkownikow forum:) :idea:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
GRZYBEK 
Fachowy forowicz
GRZYBEK



R25: brak
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Cze 2005
Posty: 290
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-08-09, 07:33   
 

Sprawdź czy filtr powietrza nie jest zapchany kopcenie też jest tego objawem.
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2006-08-09, 11:29   
 

ta renia nie ma turbiny dlatego ja jezdziłem ją delikatnie zeby mi nie kopciła ,przyczyna moze jest taka jak piszą koledzy wyżej a ja tez podejrzewam ze pompa ma ustawienia na doładowanie silnika turbiną i byc moze teraz dostaje za mało powietrza.ty sie przesiadłeś z benzyny na dizla i depniecie mu do dechy wyzwala takie reakcje a to niestety wymaga innego obchodzenia sie z silnikiem ,a zasadniczo dizel wymaga spokojnej jazdy czego raczej sie nie spodziewam po młodych ludziach. troche wprawy i zmiana stylu jazdy i wszystko bedzie ok.rozejrzyj sie za jakąs turbinka mi to nie przeszkadzało przyzwyczaiłem sie ale ty jeszcze nie zdążyłeś.
 
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-09, 22:35   
 

Ja podejrzewam wtryski. Dieselka trzeba wyczuć ( w sumie jak każdy silnik). Trzeba wyczuć kiedy trzeba zmienić bieg na wyższy (wtedy wyższe obroty nic niedają).
To prawda że dieselki trzeba traktować delikatniej. Ja kiedyś swojego katowałem (pedał do samej podłogi) to musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą. Robiłem to sam u znajomego w warsztacie (w silniczku 2,3 głowica była przykręcona przez 21 lub 23 śruby). Ponieważ było co dokręcać to plecki mnie bolały przez 2 dni. Tą nauczkę pamiętam do tej pory :)
 
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-08-09, 23:51   
 

Popieram - kopcenie to wina zasadniczo wtryskiwaczy - leją już najprawdopodobniej a nie rozpylają... - a i filtru powietrza tak jak pisano też się można czepić...
Co do podłączania tyrbiny - mam mieszane uczucia - co z tego że renią się wtedy pomyka prawie jak benzyną, jak turbina zamęcza silnik :( A i części też przy kupnie jak się dowiedzą że do Turbo Diesla - to rosną w górę...A i przy okazji - to auto miało wcześniej turbinę?? Bo fakt - są różnice zdaje się przy wyprzedzeniu wtrysku chyba i po wywaleniu turbawki silnik oczekuje dalej więcej powietrza że się mu wepcha ;) Ale tego do końca nie jestem pewien :)
Pozdrawiam :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2006-08-10, 00:14   
 

no własnie to auto miało turbine tylko sie skonczyła i trzeba było ja wyrzucić, a pmpa została tak jakby było z turbiną.i mysle ze to tez moze dołozyc swoje 3 grosze do tego kopcenia ,ale nie jest tak strasznie jakby sie wydawało zrobiłem tym autem sporo kilometrów i nie narzekałem.nawet nowe dizle jak im sie mocno depnie potrafią niezle zakopcic, nawet ostatnio widziałem jakąs nowa skode jak mnie wyprzedzała przy sporej predkosci ,jak jej depnoł to wyleciała z niej chmura czarnego dymu.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-08-10, 09:14   
 

Oczywiście że tak. Maveras ma ogromną rację. TD bez T będzie podawał większą dawkę paliwa w momencie gdy turbina doładowywuje powietrze. Stąd bierze się większa moc tych silników.
Zbyt małao powietrza powoduje że cała dawka paliwa nie jest w stanie się spalić.
Dodatkowo taki objaw to żle pracujące wtryskiwacze. Można je wykręcić i dać do sprawdzenia.
Stawiam jednak na zbyt dużą dawkę paliwka. Trzeba by się dowiedzieć w serwisie Boscha (tym od pomp wtryskowych) czy da się przeregulować pompę na zwykłego dizla. Jak nie to wymiana pompy albo kupno turbinki.
Ostatecznie pozostaje jazda bez zrywów.

Pozdro
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-08-10, 10:38   
 

ja bym obstawiał wtryski, nie wiadomo ile mają już przejechane, a spręzynki też sie we wtryskiwaczach zużywają
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-10, 12:12   
 

Ja wypowiem się tak: napewno trzeba sprawdzić wtryski. Jeśli chodzi o miejsce sprawdzenia to może być Bosch ale taki który jest pewny i sprawdzony przez innych(moj znajomy kiedys dał dieselka do Boscha to wrócił gorszy niż przed robotą).Można też poszukać gości którzy zajmują się tylko tym,oni będą wiedzieli co z tym zrobić. Mi się wydaje że jest możliwość zmniejszenia dawki paliwa na pompie. Ja bym wolał jednakże ustawienie po nowemu pompy(jeżeli się da) i wtedy silniczek jest mniej katowany a to się przekłada na jego żywotność (przecież największe przebiegi mają własnie diesle wolnossące). Kumpel kiedyś znał gościa który ustawiał pompy w wtryski perfect,z tego sporo robił na słuch. Sam kumpel był ździwiony ale silniczek po jego robocie chodził jak brzytwa.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 24