Przeglądając forum natknąłem się na tematy związane z gadaczką i akurat kiedy klikałem na link dotyczący tłumaczenia tego co mówi gadaczka, niestety wychodził błąd o nie istniejącym temacie. I tu pytanie co mówi gadaczka (u mnie w języku faszystowskim) zaraz po włączeniu świateł? Poprzedni właściciel mówił mi, że: SPRAWDŹ CZY MASZ ZAPIĘTE PASY I ZAPALONE ŚWIATŁA, czy to prawda, bo mnie się wydaje, jakby informował, że coś nie działa.
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-08-09, 15:17
Jak włączysz światła to pewnie ci mówi o światłach że masz spaloną żarówkę gdzieś. Jak mówł Zulus to się tyczy również takich pierdółek jak podświetlenie tablicy
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-09, 15:33
Dokladnie, gadaczka zareaguje na kazda nieprawidlowosc w oswietleniu poczawszy od spalonej zarowki w podswietlaniu tablicy rejestracyjnej az po wsadzone zarowki zlego typu (tzn za slabe lub za mocne). Jesli ci gada po zapaleniu swiatel to sprawdz dokladnie czy wszystko ci swieci.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Na pewno mi się nie świecą światła po włączeniu wstecznego. Czy po włączeniu świateł gadaczka powinna o czymś w ogóle mówić jeśli wszystko jest OK? Może problem tkwi w tablicy rozdzielczej? Czy wszystkie kontrolki palą mi się? Tak to się prezentuje po włączeniu zapłonu:
Czy wszystkie po prawej mają się świecić i zgasnąć po uruchomieniu silnika, tak jak jest to z kontrolkami po lewej stronie? W sumie po lewej stronie nie pali mi się kontrolka która jest po ciśnieniem oleju, które też coś sygnalizuje o oleju A i czy kontrolki na dole ABS, ZAPIĘCIE PASÓW, TEMPOMAT, OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY, OVER SPEED mają się też świecić po włączeniu zapłonu?
Co zrobić żeby zegarek zaczął funkcjonować poprawnie, bo na razie wyświetlają mi się same 88:88, a jak nacisnąłem przyciski zmiany czasu to pojawiły mi się 33:33
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-09, 16:39
Gadaczka mowi o usterkach oswietlenia zewnetrznego samochodu wiec z licznikiem to nie ma nic wspolnego. Reaguje na swiatla stopu i mijania (na drogowe i pozycyjne to nie wiem...). Na swiatla wsteczne tez nie reaguje. Po wlaczeniu swiatel jesli jest wszystko ok to gadaczka powinna milczec, jesli gada cokolwiek tzn ze jest usterka (wyjatkiem jest komunikat powitalny po przekreceniu stacyjki).
mr_simon napisał/a:
W sumie po lewej stronie nie pali mi się kontrolka która jest po ciśnieniem oleju, które też coś sygnalizuje o oleju
to jest kontrolka od temperatury oleju ale chyba w zadnej wersji nie byla wykozystywana.
mr_simon napisał/a:
A i czy kontrolki na dole ABS, ZAPIĘCIE PASÓW, TEMPOMAT, OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY, OVER SPEED mają się też świecić po włączeniu zapłonu?
nie, przy wlaczaniu zaplonu zaswiecane sa tylko najwazniejsze kontrolki zebys widzial czy zarowki swieca.
reszta to juz nie na temat
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Gadaczka mówi coś w ten deseń: Die grence forne oder die liśte funkcjonire nichts
Ktoś się spotkał z takim komunikatem, które usłyszeć można po włączeniu świateł?
A i czy wszystkie kontrolki po prawej stroni powinny się świecić po włączeniu zapłonu?
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-09, 21:25
Mi gadaczka gada (ale niezawsze), że mam przepaloną którąś żarówkę pozycyjną. Problem w tym że wsie są sprawne-sprawdzałem kilka razy. Zreguły ten komunikat jest zaraz po włączeniu świateł,ale kilka razy było powtarzanie tego komunikatu. Powtarzane są komunikaty ważne. Tu podejrzewam gdzieś problem ze stykami, bo jak inaczej wyjaśnić,że raz gada raz nie,i te powtarzanie co któryś raz.
Ponieważ nie przeszkadza mi to w jeździe to odpuszczam sobie szukanie. A po drugie teraz mam bardzo mało czasu więc byłby z tym problem.
Początku nie kojarzę, ale "oder die liśte funkcjonire nichts"
powinno być chyba ...die lichte..., wtedy tę cześć tłumaczyłbym "...lub światła nie funkcjonują"
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-09, 22:28
juz kiedys byla taka propozycja zeby zrobic nagrania w roznych jezykach poszczegolnych komunikatow i zrobic im tlumaczenie, moze powrocimy do tego tematu?
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
grenze leuchte - chodzi o światła pozycyjne... komputerek świateł drogowych nie sprawdza - to najmniej ważne światła Ale STOPu - tak...
jeśli wszystkie światełka świecą - łącznie z oświetleniem rejestracji - a komp gada - to moze być jeszcze wina w niewłaściwym watażu żarówki - czasami trafia się żarówka niby 5W a ma np. 4 i komp już zacznie szaleć
[ Dodano: 2006-08-10, 00:06 ]
po prawej nie powinny się świecić kontrolki, ale z tego zdjęcia mniej więcej myślę - że świeci się na żółto kontrolka braku jakiegoś płynu... W wersjach na rynek niemiecki - kontrolka hamulca (ta na środku) gaśnie po chwilowym naciśnięciu na pedał hamulca...
Co do zegara - to cztery ósemki świecą się zawsze po wypięciu zasilania do zegara i ponownym podłączeniu... Po jakiejkolwiek regulacji - czyli ustawieniu minut lub godzin - powinien zegar ryszyć - proponuję na początek sprawdzić styki (czyli te gumki przewodzące) w module zegarka - czy mają styk - czy nie są przywarte...
[ Dodano: 2006-08-10, 00:11 ]
jeszcze jedno słówko...
Myślę że to nie jest słowo "forne" a "vorne" - co znaczy po niemiecku - z przodu...
Czyli stawiam, że chodzi o przednie światła postojowe...
No rewelacja, teraz już wiem wszystko, na pewno będzie chodzić tu o żarówki, bo wszystkie światła działają. O 9 jestem umówiony z elektrykiem i on się tym wszystkim zajmie, wieczorem napiszę co i jak!
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-10, 21:38
Moze masz niewlasciwe zarowki zamontowane? W ostatecznosci pozostaje uszkodzony modul sprawdzajacy swiatla ale to najlatwiej sprawdzisz dopiero wstawiajac inny.
hmmm nie wiem jak w PH2 ale w PH1 tylne swiatla pozycyjne maja po dwie zarowki... u Ciebie tez tak jest i czy masz w reflektorach obie swiecace? Pytam bo ja dopiero po roku doszedlem ze u mnie te dodatkowe miejsca na zarowki nie sa tylko dla ozdoby
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum