Wysłany: 2006-08-14, 15:14 Oluś co powoduje takie objawy ?
Pytanko kieruje (na prośbę mojego kuzyna) do naszego kolegi Olusia, który zna się troszkę na czarach związanych z elektryką. Od razu przyznaję, że pytanie nie dotyczy naszej renaty, tylko VW Jetta 1,8, która jest w posiadaniu mojego kuzyna. Do rzeczy, objaw o który mi chodzi jest taki: odpalamy samochód, silnik chodzi sobie spokojnie, ma równe obroty, ale po wciśnięciu hamulca zaczyna nim lekko poszarpywać i obroty spadają (miałem kiedyś taki objaw w R11 i ktoś mi powiedział że coś nie halo z napięciem jest), dzieje się też to czasami jak włączy wentylator od nawiewu. Czy kolega Oluś jest w stanie sprecyzować mi dokładnie gdzie szukać usterki ? Jeżeli tak to bardzo dziekuję z góry za podpowiedzi.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
nie jestem Olusiem ale mialem kiedys podobne objawy w R9 i okazalo sie ze tam cos zawinilo podcisnienie serwa czy jakos tak! auto dodatkowo samo dodawalo gazu
gdzies byla jakas nieszczelnosc czy inny diabel
za cholender nie kumam czemu akurat takie byly objawy ale bylo bardzo podobnie
mr_simon, byłem już na tym forum z kuzynem bo szukaliśmy coś na temat jego wersji bo nigdzie nie mogą szczaić co do tego samochodu pasuje, nawet u mnie w sklepie. Wynalazek na maxa jak to niemiec . A wracając do tego forum to jest to jedna wielka kicha, nieczytelne, mało przejrzyste, wogóle nie wiadomo gdzie czego szukać. Jednym słowem WIELKI BURDEL NA KÓŁKACH, no może to cztery słowa ale dokładnie opisują to co tam jest. I tam tylko za przeproszeniem Pier%*#ą kocopoły o tuningach i przerabianiu wszystkiego z vIII do VII. Nie poleciłbym nigdy i nikomu tego forum.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
tyle się opisałem i chyba przepadło coś się dziś inet muli
[ Dodano: 2006-08-15, 23:29 ]
No więc spróbuję jeszcze raz... Można ostatecznie sprawdzić wężyk od kolektora ssącego do servo.
Pompując hamulec zabieramy podciśnienie z kolektora ssącego, ale muszę poczytać - czy przypadkiem nie powinno być zaworka zwrotnego - coby nadmierne pompowanie nie zakłócało pracy silnika... ale z kolei inne objawy świadczą że może to być wina alternatora...
Warto sprawdzić jego napięcie (a jak ma się zaprzyjaźniony warsztat który podłączy tester - to już suuper - to urządzenie mierzy pod obciążeniem i da pewniejsze wyniki o stanie altka), ale warto też przejżeć wszystkie punkty masowe w aucie - w okolicach silnika - czy taśma (lub inny przewód masowy) nie obłamał się, nie przekorodował, łączenia oczyścić i posmarować wazeliną techniczną...
Pozdrawiam
dzięki za podpowiedzi, altek odpada bo ostatnio był na pomiarach i napięcie było cacy, więc bedzie trzeba poszukać przy tych wężach i przy masach.
[ Dodano: 2006-08-16, 17:34 ]
oczywiście punkty też przyznam jak się okaże, że mieliście rację
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum