:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Fuego siÄ™ grzeje :(
Autor Wiadomość
gloku_fuego
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-04-04, 23:02   Fuego siÄ™ grzeje :(
 

Witam wszystkich ,jestem nowy na forum ... Jestem posiadaczem renault Fuego 2.2 l z 80 rocznika . Mam problem ,ponieważ po przejechaniu kilku kilometrów grzeje sie silnik juz 2 razy pekły przewody chłodzące , Chłodnica niejest oryginalna (od passata) ,prosze o pomoc co moze byc przyczyną ....... w zbiorniku do którego wlewa sie płyn po przejechaniu kilku kilometrów ..zaczyna bulgotac i isc biały dym . prosze pomóżcie :( .Aha dodam ze niemam termostatu ,wyjąlem go bo sie popsuł .
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2006-04-04, 23:12   
 

Tak więc panie kolego poczytaj sobie tutaj... na początek powinno wystarczyć http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=356
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
gloku_fuego
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-04-04, 23:21   
 

dzieki wielkie ,to bede musiał wyciągnąc chłodnice :/
mo i JÄ… wyczyscic .... dzieki i pozdrowienia
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2006-04-05, 00:46   
 

Obym sie mylil ale sprawdz tez pompe wodna bo moze stracila lopatki i nie wytwarza przeplywu plynu.
Sprawdz tez czy jest dobrze odpowietrzony uklad.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
WysÅ‚any: 2006-04-05, 06:55   
 

a mi się wydaje że to uszczelka pod głowicą miałem identyczne objawy.
Możesz to sprawdzić:
jak będzie trochę rozgrzany to na wolnych obrotach taj mu ostro gazu.
Jak zacznie ostro bulgotać, lub zrobi sie gejzer to masz gdzieś przedmuchy na uszczelce pod głowicą.
W jak sposób rozwaliło Ci węże ? Czy nie masz korka bezpieczeństwa ?
Powąchaj te białe opary co wydzielają się jak wywala wode. Czy czujesz spaliny ?
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2006-04-05, 07:34   
 

Niestety to może być uszczelka pod głowicą ale zanim zabierzesz się za głowicę sprawdź wszystkie elementy odpowiadające za układ chłodzenia jak napisali koledzy,
z tym bulgotaniem krk800 to bywa różnie, test na wolnych obrotach nie pozwala postawić wiarygodnej diagnozy o uszkodzeniu uszczelki,
spotkałem się z takim przypadkiem (myśle że zdarza się to często) że na wolnych obrotach nic się nie działo a dopiero pod obciążeniem (w czasie jazdy) wywalało płyn na wszystkie strony
powodzenia :wink:
_________________

 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
WysÅ‚any: 2006-04-05, 13:13   
 

zgadzam sie kicek nie jest to może profesjonalny test do diagnozy :)
ale według mnie są dwie przyczyny powstawania bąbelków w układzie chłodzącym:
walnięta uszczelka lub nieszczelność np. na wężach.
Jeśli dokładnie odpowietrzysz układ, nie ma żadnych wycieków a mimo to po jakimś czasie zaczynają się pojawiać bąbelki w układzie chłodzącym i cały czas się pojawiają
to według mnie jest to uszczelka.
Odkręć korek i obserwuj czy w układzie po dodaniu dużo gazu błyskawicznie podnosi się poziom wody i zaczynają wylatywać bąbelki
Prosta fizyka :D
Koszty:
uszczelka ok 50 zł
czyszczenie głowicy 10 zł
planowanie 40 zł (nie konieczne jest planowanie łatwo to sprawdzić kładąc czystą głowicę na prostej szybie. Bedzie widać czy z głowicy zrobiło się śmigło :mrgreen: )
robocizna ok 100 zł
(wiem bo juz przez to przechodziłem w obydwu Renówkach)
Z tego co wiem przez jakiś czas po wymianie uszczelki nie można jeździć na gazie
i po przejechaniu ok 800 km należy powtórnie udać się do mechanika aby dokręcić śruby jak już się wszystko ułoży :)
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2006-04-05, 13:13   
 

jest tyyyle mozliwosci grzania sie silnika ze podszedl bymk do tematu indywidualnie i wykluczal opcje po opcji!

:mrgreen:
 
 
gloku_fuego
Gość
WysÅ‚any: 2006-04-05, 14:10   
 

weże strzeliły bo jeden był izolowany wymieniłem go na nowy i było ok . drugi walnoł niewiem dlaczego (od zbiorniczka) i zaczeła wydobywac sie z niego para :/ zaniepokoiło mnie to gdy silnik ostygł wymieniłem ten przewód ,tzn skróciłem go . zalałem cały układ borygo , i jak narazie jest dobrze , uszczelka pod głowica była wymieniana jakies 400 km temu wiec raczej to wykluczam ,pozdrawiam i dzieki za wszystkie rady ,to najlepsze forum jakie moze byc :) .
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2006-04-05, 15:18   
 

krk800 napisał/a:
uszczelka ok 50 zł
uszczelka za taka cene to hm... pewnie to jest jakies hiszpańskie....badziewe bez obrazy... lepiej zainwestowac juz w cos lepszego, trwalszego...
a co do grzania sie silnika to blondas ma racje... tu mozemy dac tylko pomysł a gloku może to tylko sobie pokolei sprawdzac i wykluczac .... :mrgreen:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
gloku_fuego
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-04-05, 18:15   
 

narazie jest wszystko oki :P czasem sie przygrzeje w zbiorniku płyn ale narazie mnie to niedenerwuje :D pozdrawiam .
 
 
OluÅ› 
Spełniony forowicz
oluÅ›


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
ImiÄ™: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
SkÄ…d: Lublin/Hvar/Split
WysÅ‚any: 2006-04-06, 01:38   
 

może być uszczelka - 400km. to nic jeśli okaże się że głowica jest krzywa... Ja miałem tak, że we wszystkich reniach co posiadałem - każdy fakt rozwalenia przewodów, chłodnicy - kończył się remontem - Tak jak poprzednicy pisali - lepiej jest kupić dobrej marki uszczelkę i dać do dobrego zakładu :) Efekt murowany :)
Pozdrawiam :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Dck_FUG
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-08-17, 01:08   
 

dobrze wiedziec o tej uszczelce :) jutro zabieram sie za remont silniczka w fugu 2.0 a w 1.4 mialem taki samobjaw,najpier pekl mi waz od chlodnicy bo termowstat sie popsul i zamknol obieg i sie zagotowal potem zaczol sie czesto grzac i sie okazalo ze uszczelka jest juz wyjechana pod glowica. :?
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 27