R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-11, 11:41
Brak termostatu objawial by sie niedogrzewaniem silnika a nie jego przegrzewaniem. Jesli termostatu nie ma to uklad pracuje caly czas w tzw. duzym obiegu czyli ciecz caly czas przeplywa przez chlodnice. Wg mnie powinienes sprawdzic w pierwszej kolejnosci czy uklad nie jest zapowietrzony.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
chris130265 [Usunięty]
Wysłany: 2006-08-11, 12:49
Witaj Zulus,jak napisałem wcześniej fajnie opisał temat termostatu P.Fizyk pozwolę sobie tu skopiować jego wypowiedź, myślę, że nie będzie miał nic przeciwko a jeżeli tak to przepraszam za skopiowanie
cytuję:
"chwila chwila
widze ze podpatrzyłas sposub jakiegos starego ciezarowca bo oni jak sie im woda gotowała to wyciagali termostaty.
przede wszystkim jak chcesz cokolwiek sprawdzac to sprawdź termostat ale go nie wyciagaj na stale!! wtedy pogorszysz chłodzenioe tylko:>
termostat nie jest tylko od tego zeby chłodzić ale tez zęby gżac nie zapominaj:>
sprawdx termostat wżucajac go do garnuszka i grzejąc na kuchence, gdzieś blisko wrzenia wody powinien ci sie otwozyć termostat(I i zamknąc drógą komore!)
wiec najpierw to sprawdx jak sie okaże sły to wymień a jak będzie dobry to wsadx spowrotem.. bo bez niego to jeszcze gorsze będziesz miał chłodzenie "
I co o tym myślisz ja też myślałem tak jak Ty.
pzdr Krzych
[ Dodano: 2006-08-11, 12:53 ]
dodaję kontynuację tematu termostat P. Fizyka cyt.:"masz racie silnik powinien sie ochładzać dopiero od pewnego momętu czylii gdy oisiągnie perwna temperature zwana temperaturą pracy.
jednagze nie mozesz zapominac o tym w jaki sposób działa termostat a no w jaki??
jeżeli silnik je3st zimny to termostat przełacza na "mały" obieg czyli pompa-silnik-termostat-pompa i tak w koło przy czym nie puszcza wody na chłodnice- woda w chłodnicy nei krąży
jednak jeżeli silnik jest gorącyto ..
to chodzi na dużym obiegu czyli chłodnica-pompa- silnik-termostat- chłodnica
i zauwaz że po "termostacie" woda kierowana jest (przes termostat właśnie) do chłodnicy a nei na pompe jak w przypadku zimnego silnika!!
obieg mały jest zamknięty! zamyka go termostat właśnie
w sytuacij gdy nie ma termostatu to woda wtłoczona do silnika przez pompe wychodzi w miejsce termostatu a z tamtąd(z powodu braku termostatu) przepływa- część do chłodnicy a cześć od razu na pompe(bez schłodzenia) z racij więkrzych oporów na chłodnicy większoisć wody przepływa do pompy jednak. i tak woda sobie krazy międzi pompa silnikiem, i "pomieszczeniem" termostatu bez chłodzienia praktycznie ( to co przepływa przez chłodnice może okazać się niewystarczające)...
i zaswieca słonko i gotujemy silnik
poizdrawiam i dobra rada.. mozecie mi wierzyc lub nie ale ja jestem za niewyżucaniem termostatu "
no właśniemiałem ci to jeszcze raz napisac:D
gadanie ze jak sie grzeje to trzeba wyciągnąć termostat to wierzenia jakichś indjańców i nei mają nic wspulnego z prawdą, weź kup termostat załuż i musi sie poleprzyc, co nie znaczy ze wruci do normy bo neikoniecznietylko brak termostatu tutaj szkodzi,
Pozdrawiam fizykk
chris130265 [Usunięty]
Wysłany: 2006-08-16, 15:46
Witaj fizyk, dzięki za zainteresowanie, i dzięki , że nie masz nic przeciwko , że posłużyłem się Twoim wyjaśnieniem. Kupiłem termostat, założyłem, teraz włącza się wentylator wcześniej, i jak jadę jest OK. Jak stanę po jakimś czasie chociaż chodzi wentylator wskazówka idzie na 3/4 nie dochodzi jeszcze do czerwonego pola a już sygnalizuje zapalenie się lampki stop + temometr. Myślę może jest zapowietrzony układ po wymianie termostatu albo chłodnicę trzeba przepłukac za dużo kamienia i jest mały obiekt.
Podsumowując jest lepiej ale to jeszcze nie to.
pzdr Krzych
zobacz czy masz gorącą chłodnice jak ci skazówka za dużo wskazuje, jeżlei maz gorącą tak samo na górze jak i w dolnej częsci (jak bedziesz tam wkładał ręce to uważaj na palce lub wyłącz silnik) to znaczy ze może chłodnica być juz troche z naleciałościami i pasowało by ja przepłukać co powinno pomuc, i jak ci się wentlatorwłącza to zwruć uwage czy bardzo gorące jest powietrze za chłodnica, tzn czy dobrze odprowadza ciepło,
bo problemem może być żle oddająca ciepło chłodnica( z jaichs tam powodów) lub brak wymuszenia przeplkywu przes chłodnice płynu( z jakichś tam powodów)
a z jakich powodów to bedziemy szukać dalej jak będziesz znał odpowiedzi na dotyczhczasowe pytania
Nie ma co macać. Chyba chris130265 wie czy po wymianie termostatu odpowietrzał układ czy nie. Jeśli nie odpowietrzał to na 100% będzie to odpowiedź na jego problemy.
I w tym układzie, jeśli się nie mylę ( zbyt mało danych), trzeba wytworzyć ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym po czym odkręcić odpowietrznik w obudowie termostatu.
Nie ma to jak układ z samoodpowietrzaniem
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Tombog przeciesz nie podałem sposobu na to "jak zbadać czy ma sie zapowietrzony układ" tylko na to "jak zbadać czy mimo wymiany termostatu i niezapowietrzonego układu autko ma powody do przegrzewania się"
pozdrawiak fizykk
Nie, no ja tylko w kwestii formalnej, bo od początku tematu, ciągle szwęda się opcja zapowietrzonego układu i jak mniemam nikt jeszcze nie stwierdził czy jest on zapowietrzony czy nie. Dlatego może warto od tego zacząć. Autor powinien najlepiej wiedzieć co robił po wymianie termostatu i może nam rzucić światło na to i owo
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: brak Pomógł: 4 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Cze 2005 Posty: 290 Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-08-17, 17:17
Tylko niech nie odpowietrza na zapalonym silniku!!!
chris130265 [Usunięty]
Wysłany: 2006-08-31, 11:59
Witajcie , po zamontowaniu termostatu nie dokręcałem w zbiorniczku do oporu zakrętki aby się odpowietrzyło , jeszcze parę razy się zagrzał i trochę uspokoiło się ale musiałem troche dolać do ukł. chłodzącego plynu więc myślę , że jest odpowietrzony.
Mimo to jak jadę to jest ok natomiast jak stoję to temp. idzie do góry wg. mnie za wysoko do przedostatniej kreski ( następna jest z czerw. polem). Zobaczymy jak będzie działać dalej.
Sprawdziłem czy chłodnica jest gorąca na dole i na górze na całej pow. jest ok tzn ciepła.
Ostatnia możliwość , chłodnica jest zapchana i nie przepływa należycie płyn -zły obieg.
Innych wg. mnie możliwości nie ma, chyba , że znowu poszła głowica i ma jakieś mikro pęknięcia.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-31, 13:11
Wyplucz jeszcze zeberka chlodnycy bo miedzy nimi sie zbiera ogromne ilosci kurzu, owadow i innych smieci i to utrudnia przeplyw powietrza. Polecam do tego zwykly waz ogrodowy ale nie rob tego myjkami wysokocisnieniowymi bo wydmuchnie wnetrznosci chlodnicy. U mnie plukanie zdecydowanie polepszylo odprowadzanie ciepla podczas postojow bo wczesniej wentylator nie mial sily zassac powietrze przez prawie calkiem usyfiona chlodnice.
chris130265 napisał/a:
po zamontowaniu termostatu nie dokręcałem w zbiorniczku do oporu zakrętki aby się odpowietrzyło , jeszcze parę razy się zagrzał i trochę uspokoiło się ale musiałem troche dolać do ukł. chłodzącego plynu więc myślę , że jest odpowietrzony.
Sprawdz czy nagrzewnica grzeje dobrze i rownomiernie tzn. nie ma takich sytuacji ze jedziesz sobie, masz cieplo a tu nagle ogrzewanie znika na jakis czas i potem znowu sie pojawia. Jesli bedzie znikalo ogrzewanie tzn ze musisz jeszcze odpowietrzyc nagrzewnice.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
chris130265 [Usunięty]
Wysłany: 2006-09-03, 10:23
Witam Panowie i dziękuję za rady z tą chłodnicą to faktycznie spróbuję, Acha wiatrak mi się włączaq po środkowej kresce ale i tak temp. idzie doi góry.
Spróbuje z tą chłodnicą wydmuchać ten kurz.
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-09-08, 08:38
GRZYBEK napisał/a:
Tylko niech nie odpowietrza na zapalonym silniku!!!
Odpowietrzanie należy przeprowadzić tylko na uruchomionym silniku.
Służy do tego specjalny odpowietrznik na obudowie termostatu który wystarczy tylko poluzować ,ewentualnie można jeszcze na niego założyć rurkę ,wylot skierować do zbiornika wyrównawczego.
A teraz pytanie do tych co sami wymieniali ; planują wymianę;uszczelkę pod głowicą
Czy wszystkie śruby głowicy mają jednakową długość
chris130265 [Usunięty]
Wysłany: 2007-09-09, 11:41
Witam, z tego co pamiętam to śruby do przykręcenia głowicy są tej samej długości, ale lepiej sprzwdzić przy odkręcaniu.
Życzę pomyślnej wymiany uszczelki pod głowicą.
pzdr
Krzych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum