:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Wady i zalety silnika 2.0 12V(od Safrany)
Autor Wiadomość
david 
Gadaczka


R25: 2150,TX,J7R,1992
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 36
SkÄ…d: radom
WysÅ‚any: 2006-08-20, 22:00   Wady i zalety silnika 2.0 12V(od Safrany)
 

Może mi ktoś przybliżyć wady i zalety silnika(nie pamiętam oznaczenia)2.0 12V,który był zastosowany od modelu Safrane.Z tego co wyczytałem to każdy odradza ten silnik i jest ich bardzo mało.Co z nimi jest nie tak.Ile spala taka 25 z tym silnikiem i czy są problemy z dostępnością części.
 
 
 
zeus 
Starszy starszak
zeus



R25: brak r25
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 159
SkÄ…d: ElblÄ…g
WysÅ‚any: 2006-08-20, 22:44   
 

Nie mam wcale doświadczenia z silnikiem 2.0 12v mogę powiedzieć to że kumplowi
zatarł się wał na panewce głównej przy przebiegu 180.000 km ale to jeszcze wszystkiego nie przesądza.
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2006-08-21, 13:27   
 

Z tym silnikiem możnaby powiedzieć, że to jest takie pakowanie się w nieznane ...
Ludzie dużo o nim mówią, że złych rzeczy mniej pozytywnych... wiesz.. to jest na dwoje babka wróżyła trafisz dobry będziesz zadowolony, trafisz zakatowany no to będziesz tylko dokładał... z czesciami problemu może nie bedzie... ale napewo bedą drogie...
z tego co dobrez pamietam to blondas kiedy mial takie cos moze powie... a aktualnie to chyba kolega robotek posiada ten silnik u siebei w reni.
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2006-08-21, 20:33   
 

juz napisalem koledze Davidowi na PW ze bylem z niego zadowolony i nastepny wlasciciel tez by byl tak jak ja zadowolony gdyby nie zalozyl do niego gazu! super silnik ale najlepiej to chyba pracuje z sekwencja dopiero :mrgreen:
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2006-08-21, 23:24   
 

Nie polecam. lepiej poszukać 8v tak żeby nie mieć problemów. Chyba że lubisz ryzyko bo tu jest duże. Najczęściej to padają głowice z przegrzania. Ten silnik jest dynamiczny i w miarę oszczędny ale najbardziej awaryjny ze wszystkich, z tym że wiele zależy od egzemplarza. A tak poza tym to nie jest od safrany. W safrane to był chyba 2.2 12v.
_________________

 
 
OluÅ› 
Spełniony forowicz
oluÅ›


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
ImiÄ™: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
SkÄ…d: Lublin/Hvar/Split
WysÅ‚any: 2006-08-22, 12:07   
 

Ja mam w safranie 2.2 12V... A o 2.0 12V nie słyszałem wogóle... A co do mojego - to jestem bardzo zadowolony z niego, jak na razie po przejechaniu 100.000 km wymieniłem tylko uszczelniacze prowadnic zaworów (co się wiązało ze zrzuceniem głowicy...), termostat, regenerowałem rozrusznik i alternator, wymieniłem docisk i pasek rozrządu... Tak więc jeśli chodzi o silniczek 2.2 - to nie wiem kto Koledze takich bzdur nagadał... a części jest masa do niego i sa najtańsze ... pewnikiem tak oczernił ten motor ktoś z serwisu niemieckich aut - oni nie znają się nic na francji i całe życie uważają że faszystowskie auta są debeściarskie.... (jak stare kalesony...).
Co do zużycia paliwa... Anio nie jest za oszczędny - ale jak się ma 135 KM to czymś to trzeba zasilić... No i safranka jest też cięższa od 25 o około 200 Kg
Natomiast silniki 2.2 8-zaworów są oszczędniejsze (mają około 106 KM), i są przede wszystkim silnikami wolnoobrotowymi - czyli osiągają moc przy niższych obrotach (nie trzeba ich "żyłować"), wolniejsze obroty = wolniejsze zużycie silnika... No chyba że ktoś ma ciężką nogę i wiecznie jeździ powyżej 4000 obrotów... no ale wtedy nie ma się co dziwić że silniki pdają...
Pozdrawiam...

[ Dodano: 2006-08-22, 12:13 ]
a nie dodałem jeszcze - że ten silnik był stosowany w 25 a po drobnych przeróbkach zaadoptowany do modelu Safrane... Także konstrukcja ma już parę lat - nie jest to jakiś wynalazek...
Ogólnie powiem, że silniki do Renówek są solidne, a wszelkie awarie to najczęściej wina użytkownika - tak jak blondas napisał - przegrzania (jeśli się nie pamięta o chłodzeniu i nie kontroluje temp.), terminowość wymian oleju (ja wymieniam 2x w roku na olej dobrej marki - a nie jakiś Lotos i inne wynalazki), jak ktoś dba to i części służą dłużej...
najwięcej kłopotów to miałem z elektryką - ale to tylko dlatego że "mistrzowie" od zakładania gazu nie mieli chyba pojęcia o tym co robią...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
mariusz_R25
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-08-28, 17:48   
 

Mam ten silnik i jestem z niego bardzo zadowolony, jeżdże tylko na gazie (no poza tym ze rano chwilke na benzynie jak zimny jest), i silnik sie sprawuje bardzo dobrze. Owszem co do głowic i przegrzewania sie to jest prawda, juz sam to sprawdziłem na własnej skórze, ale to dlatego ze jak kupiłerm Renie to nie sprawdziłem co i jak jest pod maską dokładnie i płyn mi sie skonczył, silnik sie grzał trosze. głowica padła raczej od gazu, tak mi powiedzieli.
sprawuje sie pięknie, Mam instalacje na śrube, i pali mi 11-12 litrów, przy dynamicznej jeździe wiec jestem zadowolony :)
silnika nie ma sie co bać, tylk ojak juz było pisane wcześniej trzeba pamietać o wszystkich przegladach i o wymianach płynów, głowieni olej.
wtedy autklo potrafi sie odwdzięczyć bezawaryjnościa :)
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 21