R25: na razi nie mam Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 248 Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-09-05, 11:17 silnik
czy bez żadnych przeszkód można przełożyć silnik 2.0 zamiast 2.2 (jest na wykończeniu, grają panewki i tłoki pukają o ścianki tulej). silnik 2.0 jest na gaźniku a chciałbym zostawić wtrysk, czy to będzie współgrało?
R25: na razi nie mam Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 248 Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-09-05, 13:15
z tego co się orientuje to rozrząd się różni 2 ząbkami (2.2 ma ich więcej), a (chyba) Tombog pisał że kompy są takie same dla 2.0 i 2.2. może już ktoś próbował takich kombinacji i coś mi podpowie, bo nie chciałbym któregoś pięknego dnia podczas trasy zatrzymać się i już nie jechać (to byłoby bardzo przykre), a to granie silnika i przedmuchy ...
silniki na pewno da się zamienić kłopot tylko może (ale nie musi) wyniknąć przy mocowaniu do osłony tarczy sprzęgłowej... no i instalacja... najlepiej jest (myślę...) przełożyć z bogatrzej wersji na gaźnikową niż odwrotnie
w niektórych wersjach silników 2.0 był też odsadnik par paliwa - ale myślę że przy wymianie na gaźnikowy - nie będzie on już potrzebny... choć zastrzegam sobie - że mogę się mylić... No i jeśli zegary są wypasione - to przy zmianie na gaźnik - przestaną wskazywac zużycie...
[ Dodano: 2006-09-05, 14:40 ]
kolektor można przełożyć razem z wtryskami - bo z tego co Kolega pisze - jak rozumiem posiada silnik gaźnikowy który chciałby na wtrysk przełożyć... powinien ten numer przejść, różnica ząbków na rozrządzie myślę nie ma tu zbnaczenia gdyż przekładamy cały silnik a nie tylko wałek rozrządu...
Udanej przekładki życzę
trzeba przełożyć silnik wraz z osprzętem i instalacją elektryczna do sterowania wtryskiem i ECU wtrysku, i powinno chylać, podpięcie do tego zegarów to już dalszy temat.
pozdrawiam
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-09-05, 18:05
Może lepszym rozwiązniem dla ciebie Zeb było by kupić silnik 2.2 bez osprzętu i poprostu go podmienić. Przy zmienie pojemności napewno trzeba zmienić komuter i pewnie też wtryski, reszta powinna pasować.
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2006-09-05, 23:52
No to ja myśle, że troche zabawy z tym będzie...
Ja jestem pozytywnie nastawiony może się udac... tak jak mówi Oluś
No ja mam u siebie w Świdniku znachorów od mojej renatki i ejstem z nich bardzo zadowolony...młodzi goście ale znają się na rzeczy...i co najważniejsze mają niskie ceny
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
Zmieniasz silnik na 2.0 bez najmniejszych problemów. Różnica między tymi silnikami jest tylko wewnętrzna. Jeśli chcesz 2.0 na wtrysku to jest taki w Lublinie do wzięcia za grosze. Pisz na PW, może się dogadamy.
Wydaje mi się również, że dało by się z wtryskowego zrobić gaźnikowy. Odwrotnie raczej trudno .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum