R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-08-21, 09:46 Problemy z półosią
Zaczęło się od tego,że jest pęknięta manżeta.Decyzja - wymiana. Niestety przez to że była pewnięta już jakiś czas, to zjechany jest też przegub.
Ale do rzeczy: żeby zmenić manżete to trzeba zdjąć przegub. Tam jest "zeger", którego niemogę dobrze poluzować i przegub nie chce zejść. Dodatkowo rozłączył się przegub przy skrzyni. Żeby to zrobić chce wyjąć całą półoś ze skrzyni ale ona też nie chce wyjść tak jak zwykle w innych samochodach.
Czy ktoś wie jak wyciąga się taką półoś ze skrzynki.To jest manual 5 biegów. Bez tego niemam jak dalej jeżdzić bo jest troszkę rozebrany samochód.
Przypadkiem dowiedziałem się, że ząbki do czujnika abs'u są razem z przegubem (też wymyslili). I ten przegub kwalifikuje się do wymiany w najbliższym czasie.
PLIS POMÓŻCIE BO MOJA KOCHANA RENIA STOI W WARSZTACIE ZAMIAST DAWAĆ MI RADOŚĆ JAZDY.
R25: Safrane 2.0 16V Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Maj 2005 Posty: 196 Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-08-21, 11:50
ja jak wymienialem w poprzedniej reni skrzynie i przy okazji przegub to bez problemu go wyciagnalem
tam jest wcisniety wieloklin , (tzn . w sumie jest on podwojny moze wyjales jego jedna czesc a druga zostala w srodku , przyjzyj sie dokladnie .)
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-08-21, 14:05
Ja tego przegubu w ogóle niemogę zdjąć.On jest trzymany przez "zegera", który mi właśnie blokuje jego zjęcie.
Teraz musze wkońcu zdjąć całą półoś ze skrzyni ale nie wiem jak to zrobić, bo tam też jest jakiś patent.
Może ktoś z Was kiedyś wyciągał półoś.
hmm, może trochę późno, ale temat trzeba zamknąć w końcu
UWAGA !!!!! Nie należy usuwać smaru z przegubu przed jego rozpięciem. Do rozchylenia zapinki należy użyć specjalnych szczypiec rozwiernych. Przegub schodzi po lekkim puknięciu. Jeżeli usuniemy smar i na przykład wypłuczemy go, by mieć lepszy wgląd w środek przegubu, to będzie baaaaaaardzo ciężko go zsunąć.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-09-11, 22:05
półoś jest zabezpieczona na wieloklinie (od strony skrzyni) musisz wybić zabezpieczenie inaczej nie wyjmiesz, wejdź do kanału i obracaj półoś a znajdziesz miejsce zabezpieczenia przy samej skrzyni, półoś wchodzi na wieloklin i jest tam dziurka a w nią wbita powinna byc jakaś tulejka rozpręzna (u mnie zabezpieczone jest gwoździami:))
powodzenia
nigdy nie rozbierałem półosi, poniewaz jest kłopot ze zdobyciem oddzielnie samych przegubów, zmieniam zawsze całą półoś ok 300-350 zł za szt. nowa (pewnie regenerowana)
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-09-12, 00:14
Więc tak, manżeta już została wymieniona. Aczkolwiek ten przegub wcale niechciał zejść tak łatwo, jak to miało być. Półoś od strony skrzyni jest na wieloklinie i blokowana za pomocą tulei rozprężnej. Tuleje trzeba wybić i półoś sama ładnie schodzi. Przegub musiał dostać parę ładnych młotków (mosiężnych) zanim zszedł.
A w zawieszeniu okazało się, że nie jest wrobiona tuleja wachacza górnego i sworzeń, tylko tuleja drążka reakcyjnego i "jabłko" od drążka kierowniczego, przy przekładni. Po wymienia już niestuka ale muszę zrobić geometrię zawieszenia, bo mi troszkę Renia myszkuje na nierównościach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum