R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2006-11-19, 19:15 Licznik
Witam
Dawno nie pisałem o usterkach mojej reni aż w końcu musze... dzisiaj wracając sobie z roztocza w pewnym momencie moja renia zaczęła lekko świrować a dokładniej jej wskazania na liczniku. Kiedy dodawałem gazu to wskazówka prędkościomierza opadała natomiast kiedy odpuszczałem to wracała na swoje miejsce i wskazywała mi aktualna prędkość i ki diabeł to może być .. trochę mnie to denerwuje. Dodam, że obroty były ok i cała reszta... Zegary oczywiście elektroniczne.
I tak jedyna myśl jaka mi się nasuwa na usta to : czujnik położenia wału pada lub coś jakiś przewodnik nie łączy...
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-11-20, 10:03
Z moich danych wynika że czujnik położenia wału niema nic wspólnego z prędkościomierzem. To jest wina jakiegoś kabelka . Ja swojego czasu miałem tak że raz prędkościomierz działał a raz nie. Podczepiłem do innej wiązki kable spod kierownicy które szły od licznika i do sprzedania Renii wsio było oki.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-11-20, 19:49
odpowiedz: czytaj moj podpis a dokladniej sprawdz plytke predkosciomierza czy nie ma zimnych lutow albo czy kondziorki elektrolityczne nie powysychaly no i te nieszczesne foliowe sciezki w zegarach. Dla pewnosci sprawdz jeszcze napiecie ladowania ale mysle ze to raczej nie to.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2006-11-20, 23:26
Cytat:
a dokladniej sprawdz plytke predkosciomierza czy nie ma zimnych lutow albo czy kondziorki elektrolityczne nie powysychaly no i te nieszczesne foliowe sciezki w zegarach. Dla pewnosci sprawdz jeszcze napiecie ladowania ale mysle ze to raczej nie to.
_________________
wszystko jest w stanie bdb i nie ma najmniejszych podejrzen.. moj kumpel z renault megane mial podobnie i byl to czujnik polozenia walu.... wiec pytam was
Was
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
w naszysch reniach impulsy z czujnika w skrzyni idą niestety... U mnie z kolei jest tak że w okolicach prędkości 60 - 90 wskazówka drga (i to znacznie) - przez co głupieje tempomat... Ale jeszczenie szukałem co może być przyczyną... A plan naprawy mam taki: 1. (za radą Zulusa) - sprawdzę styki wszelkie na drodze od czujnika do deski... 2. Warto sprawdzić czy nie spadło zabezpieczenie samego czujnika i lata on w swoim gnieździe...
ale niestety brak kanału skutecznie odsuwa mnie od ruszenia tego tematu także w obecnej chwili naprawy będą czysto teoretyczne i wirtualne...
Pozdrawiam
Styki i jeszcze raz styki.
Gdzieś masz połączenie które ogranicza dopływ prądu do miernika.
Bajer polegana tym że im większe natężenie prądu tym wychylenie wskazówki większe.
Wychodzi na to że jak prąd wzrośnie powyżej tej granicy coś nie daje rady (zimny lut, brak styku, trzepnięty element półprzewodnikowy), albo niewłaściwy sygnał z układu pomiarowego - to gorzej.
Qrche mamy tu lepszych elektroników niż ja niech coś podpowiedzą zanim napiszę coś głupiego.
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2006-11-21, 21:46
Oluś napisał/a:
brak kanału skutecznie odsuwa mnie od ruszenia tego tematu także w obecnej chwili naprawy będą czysto teoretyczne i wirtualne...
Pozdrawiam
Olaf to może umówmy się ja kanał znajde i garaż całkiem spory.. a Ty sprawdzisz:D ( to ten co była multimedialna corsa ) i ładne kieliszki made in Szopen
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum