:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Licznik
Autor Wiadomość
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-11-19, 19:15   Licznik
 

Witam
Dawno nie pisałem o usterkach mojej reni aż w końcu musze... dzisiaj wracając sobie z roztocza w pewnym momencie moja renia zaczęła lekko świrować a dokładniej jej wskazania na liczniku. Kiedy dodawałem gazu to wskazówka prędkościomierza opadała natomiast kiedy odpuszczałem to wracała na swoje miejsce i wskazywała mi aktualna prędkość :shock: i ki diabeł to może być .. trochę mnie to denerwuje. Dodam, że obroty były ok i cała reszta... Zegary oczywiście elektroniczne.

I tak jedyna myśl jaka mi się nasuwa na usta to : czujnik położenia wału pada lub coś jakiś przewodnik nie łączy...
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-11-20, 10:03   
 

Z moich danych wynika że czujnik położenia wału niema nic wspólnego z prędkościomierzem. To jest wina jakiegoś kabelka . Ja swojego czasu miałem tak że raz prędkościomierz działał a raz nie. Podczepiłem do innej wiązki kable spod kierownicy które szły od licznika i do sprzedania Renii wsio było oki.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-11-20, 19:49   
 

odpowiedz: czytaj moj podpis ;) a dokladniej sprawdz plytke predkosciomierza czy nie ma zimnych lutow albo czy kondziorki elektrolityczne nie powysychaly no i te nieszczesne foliowe sciezki w zegarach. Dla pewnosci sprawdz jeszcze napiecie ladowania ale mysle ze to raczej nie to.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-11-20, 23:26   
 

Cytat:
a dokladniej sprawdz plytke predkosciomierza czy nie ma zimnych lutow albo czy kondziorki elektrolityczne nie powysychaly no i te nieszczesne foliowe sciezki w zegarach. Dla pewnosci sprawdz jeszcze napiecie ladowania ale mysle ze to raczej nie to.
_________________

wszystko jest w stanie bdb i nie ma najmniejszych podejrzen.. moj kumpel z renault megane mial podobnie i byl to czujnik polozenia walu.... wiec pytam was
Was
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-11-21, 12:38   
 

w naszysch reniach impulsy z czujnika w skrzyni idą niestety... U mnie z kolei jest tak że w okolicach prędkości 60 - 90 wskazówka drga (i to znacznie) - przez co głupieje tempomat... Ale jeszczenie szukałem co może być przyczyną... A plan naprawy mam taki: 1. (za radą Zulusa) - sprawdzę styki wszelkie na drodze od czujnika do deski... 2. Warto sprawdzić czy nie spadło zabezpieczenie samego czujnika i lata on w swoim gnieździe...
ale niestety brak kanału skutecznie odsuwa mnie od ruszenia tego tematu :( także w obecnej chwili naprawy będą czysto teoretyczne i wirtualne...
Pozdrawiam :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-11-21, 13:44   
 

Styki i jeszcze raz styki.
Gdzieś masz połączenie które ogranicza dopływ prądu do miernika.
Bajer polegana tym że im większe natężenie prądu tym wychylenie wskazówki większe.
Wychodzi na to że jak prąd wzrośnie powyżej tej granicy coś nie daje rady (zimny lut, brak styku, trzepnięty element półprzewodnikowy), albo niewłaściwy sygnał z układu pomiarowego - to gorzej.

Qrche mamy tu lepszych elektroników niż ja niech coś podpowiedzą zanim napiszę coś głupiego. :lol:
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-11-21, 21:46   
 

Oluś napisał/a:
brak kanału skutecznie odsuwa mnie od ruszenia tego tematu :( także w obecnej chwili naprawy będą czysto teoretyczne i wirtualne...
Pozdrawiam :)
Olaf to może umówmy się ja kanał znajde i garaż całkiem spory.. a Ty sprawdzisz:D ( to ten co była multimedialna corsa :P ) i ładne kieliszki made in Szopen :)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-11-22, 00:05   
 

Tylko nie przesadzcie z korzystaniem z kieliszkow:P
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 22