mam pytanie. czy układ masz skręcony tak jak powinien być skręcony do jazdy? ( abs w takiej pozyci jak powinien być, zaciski pozakłądane na koła..) bo istnieje możliwosć jeszcze ze jakiś elemęt masz w takim ułożeniu ze zbierane w nim powietrze nie ma jak być "odpowietrzone ponieważ ..jak to powietrze idzie do góry.. a dopływ i odpływ sa na dole, wiec twoży ci się taka akumulatorowa poduszka powietrzna.. przeglądnij cały układ chamulcowy.. może dałeś za grube przewody elastyczne przy kołach i są tak wygięte do gury i mają odpowiednio dużą srednice ze ci powietrze z nich nie chce sie odpowietrzyc?
to są skrajne przypadki ale widze ze ..mamy tutaj skrajny przypadek :>
pozdrawiam i życze zrobienia chamulców i zatrzymywania renaty z 100km/h na odcinku 30m
pozdrawiam
Sergiusz [Usunięty]
Wysłany: 2005-08-23, 02:23
Ok
Napisze co wiem
Uklad skrecony jest na cacy , wszystkie przewody maja idealnie dobrane dlugosci .
Oto co odkrylismy :
Po podaniu cisnienia przed pompe ( dmuchanie pompka do sprawdzania ukladow chlodzenia w zbiorniczek plynu hamulcowego ) pedal momenalnie twardnieje i hamulce sa cacy . Po spuszczeniu powietrza z zbiorniczka pedal moentalnie zapada sie w podloge .
Dzis wymienili usczelnienia zaciskow przednich , zobaczymy co bedzie dalej ..
Zastanawia mnie to czy przypadkiem nie wcisneli mi lipnej pompy
.Ale to byloby mozliwe przy pompie ktora byla used , ale przy nowej raczej to wykluczam .
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-08-23, 10:25
Z tego co piszesz wynika że pompa jest dupna. Po prostu nie wytwarza ciśnienia. Nawet jakby serwo padło to ciśinie sie pedałem na pompę, czyli hamulce powinny działać. Niech założą inną pompę, napewno maja jakąś na stanie zapasową.
Ogólnie moje zdanie jest takie, że jak przez tyle czasu watrsztat nie daje sobie z czymś rady to jest kiepski i się go zmienia.
zgadzam sie całkowicie ze studysem. jeżeli po przyłozeniu zewnętrznego ciśnienia samochud dobrze chamuje to koło zaciskow nie ma co grzebać tylko koło pompy
pozdrawiam
z ta pompa moze byc to samo co z moim filtrem oleju kiedys! mimo ze nowy a zdechniety
Sergiusz [Usunięty]
Wysłany: 2005-08-24, 01:12
Co sie okazalo :> zaciski przod , koles ktory je robil spier$%^ sprawe , chlopcy w reno naprawili i teraz renia lapie przodem jak zloto , zostala jescze tylko regulacja tylu ( regualator od kangurka ) i bedzie malinka
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-08-24, 08:05
Ja w sumie byłem w serwisie Renault tylko raz, do diagnostyki silnika, żeby mniej palił. Powiedzieli, że wsio jest ok, podkręcili ale Renia dalej sporo pali benzynki i ma jeszcze w końcu słabego kopa teraz.
A tak to jeżdże do gościa, z którym kiedyś naprawiałem samochodziki (raczej pomaałem przy robocie).
Gostek jest dokładny i mało, której rzeczy niezrobi (z zakresu mechaniki i blacharki).
co do serwisu RENAULT dzwonilem zeby podpieli mi kompa pod renatke u KILIANCZYKA... pani grzecznie zaproponowala mi termin za 8 dni... terminy tez maja fantastyczne.... na szczescie sa na to sposoby!
Sergiusz [Usunięty]
Wysłany: 2005-08-24, 18:40
Renatka zostala zabrana od tych opawcow , ma hamulce , ale jest brudna i smierdzi tym okropnym serwisem . Jak wracalem do domu przestrasylem sie tym ze wspomaganie wydawalo dziwne dzwieki , okazalo sie ze zapomnialem zabrac i zamontowc oslone termiczna i zagotowalo plyn w wspomaganiu .
Ale i tak sie ciesze ze moja niunia jest juz w domku
doskonale Cie rozumiem! przytul ja ode mnie i ucaluj na dobranoc! ja swej zawsze daje buziaka jak wychodze z garazu do domciu!
helmut27 [Usunięty]
Wysłany: 2006-04-25, 16:49
ja z hamulcami tez mam jaja.niewiem co jest grane ale jak mi sie nagrzeje i jest dodatnia temperatura to momentalnie sie grzeja tarcze auto staje a pedal jest twardy i koniec jazdy. help/
Witam!
Samochód ten sam (od Sergiusza), problem powrócił. A konkretnie - opisuję chronologicznie:
- przez ostatnie 2 lata tył hamował coraz gorzej, obecnie w ogóle nie hamuje
- płyn hamulcowy od czerwca 2006 (a wnosząc po wcześniejszych postach - od 2005 r.) nie wymieniany
- korektor siły hamowania ominąłem - być może pomyliłem koło tylne lewe z prawym
- odpowietrzniki tył drożne i przeczyszczone
- zapowietrzyłem układ, wykapał cały stary płyn, wlałem nowy i pompowałem dopóki nie zaczął lecieć nowy, czysty płyn
- przód jest odpowietrzony (trzykrotnie)
- z tyłu nic nie leci, nic nawet nie kapie
- pedał jest twardy, na załączonym silniku bardziej miękki, ale podczas naciskania coś syczy (okolice pompy, serwa - nie umiem zlokalizować)
- luzując jeden wężyk przy pompie i pompując, wylatuje płyn (nr 1 na zdjęciu pompa1.jpg), nr 3 na razie psikam naftą, czemu służą śruby 2 i 4? Są to zaślepki?
- ABS zalałem WD-40
1. Jak uaktywnić kamulce tylne?
2. Co oznaczają skróty HL, HR, VL i VR? HL to lewy tył?
3. Na zdjęciu h2.jpg pozycje 1 i 2 to wejścia z pompy?
4. Odpowietrzać na pracującym silniku czy nie (chodzi głównie o ABS)?
5. Może ABS blokować dopływ płynu na tył (2 koła) czy to wina pompy/sekcji pompy?
Jak pominałeś korektor siły hamowania? Odłączają korektor nie ma mozliwości pomyłki /lewe-prawe/ ponieważ lewe od prawego różni się gwintem na przewodach hamulcowych
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-03, 22:58
te dwie sruby w pompie to zaślepki. Pompa hamulcowa bez ABS ma 4 wyjścia a z układem ABS - dwa. Pompy identyczne, więc czasem ktoś montuje taką z czterema wyjściami, zaślepiając dwa niepotrzebne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum