:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak świateł "długich"
Autor Wiadomość
dr_belial
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-19, 12:38   Brak świateł "długich"
 

Mam problem ze światłami. Wszystko było oki do czasu naprawy rozrusznika. Po naprawie co było związane z rozłączeniem akumulatora (biegun +) nie mam "długich". Żarówki są dobre bo tzw. "blenda" działa. Włączam światła drogowe są, a jak chcę "długie" to już brak. Wcześniej jak włączałem przy kierownicy to słychać było "pyknięcie" teraz tego nie ma. Moje pytanie czy włączenie świateł następuje mechanicznie przy kierownicy przełącznikiem, czy też jest przełączane elektomechanicznie na jakimś przełączniku. Jakieś porady ???? W nocy kiepsko się jeździ ;-(
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2006-09-19, 13:15   
 

a bezpieczniki sprawdzałeś ?
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-09-19, 16:30   
 

Ja bym rozmontował ten cały przełącznik co jest od kierunktów, świateł i klaksonu... zapewne on zawinił:) u mnie bylo podobnie... dopiero czyszczenie, dogiecie blaszki pomoglow... i jest ok... choc teraz zaczyna mi swirowac znow... ( jesli chodzi o dlugie to stalo sie to z dnia na dzien ) moze u Ciebie zgralo sie w czasie :mrgreen:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2006-09-19, 22:22   
 

prąd jaki pobierają światła długie jest zbyt duży żeby sterować nimi bezpośrednio wajchą przy kierownicy. dlatego sterowanie odbywa się pośrednio. Załączając długie przy kierownicy powodujesz załączenie sterowania cewki przekaźnika która załącza z kolei układ styków wysokoprądowych przekaźnika. Na twoim miejscu znalazł bym kogoś z R25 znajomego żeby powłączał przy tobie światła długie. Po dźwięku jaki wydaje załączzany przekaźnik dojdziecie który to. Wtedy znajdziesz go u siebie. Wymontuj i przeczyść. Oprócz przekaźnika mógł pójść obwód sterowania przekaźnikiem, lub obwód wysoko prądowy. Musisz wszystko po kolei posprawdzać.
Jak to mówi Zulus :) "Jeśli coś nie działa to przeczyść styki"
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
dr_belial
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-20, 07:43   
 

Dziękuję za porady. Bezpieczniki sprawdzone. Osobiście przychylam się do podpowiedzi Piotrka. Ale najpierw zrobię to co każdy informatyk mówi, choć to nie Windows :lol: WYŁĄCZYĆ I WŁĄCZYĆ :lol: zrobię restart komputera i zobaczę czy się nie poprawi. Jeszcze jedno pitanko, czy częsty restart ma wplyw na podzespoly elektroniczne samochodu ????
Pozdrawiam dr. Belial
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-09-20, 10:56   
 

drogowe - to własnie długie światła... tak na marginesie... te do jazdy - to mijania się nazywa ;)
Co do przekaźnika długich - no to chyba że ktoś indywidualnie zamontował lub w bogatszych wersjach - ja w swoich reniach miałem sterowanie z wajchy - i podobne kłopoty co Kolega Konrad opisywał - wypalanie styków... A jeszcze jak się zakłada żarówki o większej mocy... To można jajka smarzyć na przełączniku świateł ;)
Ja na początek sprawdziłbym właśnie przełącznik pod kierownicączy on załącza długie światła... A potem szukać czy ktoś nie zamontował przekaźnika który mógłby się odłączyć...
Miłej naprawy życzę i pozdrawiam :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-09-20, 20:59   
 

Racja, w mojej reni tez swiatla sa sterowane bezposrednio i nie ma zadnych przekaznikow. Ja obstawiam na awarie "wajchy" kolo kierownicy lub rozlaczona kostke idaca do reflektorow (choc to mniej prawdopodobne skoro mijania i pozycyjne dzialaja). Jesli chodzi o przelacznik przy kierownicy to jak ja mialem swoj uszkodzony to znalazlem patent jak przelaczyc na dlugie, pokombinuj moze i u ciebie to zadziala.
dr_belial napisał/a:
czy częsty restart ma wplyw na podzespoly elektroniczne samochodu

Zadnego o ile po drodze nie zrobisz jakiegos zwarcia itp :P ale reset kompa nie pomoze ci w sprawie swiatel bo jedno z drugim nie ma nic wspolnego - poza akumulatorem ;)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
dr_belial
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-09, 13:22   
 

Rozmawiałem z serwisem i innym użytnikiem Espaca i twierdzą, że włączanie świateł odbywa się za pomocą przekaźnika a w manetka wysyła tylko impuls. Tak oni twierdzą a na forum opinie są inne. I komu tu wierzyć. Manetka to kosz 80-85 zł + wysyłka cena z Allegro. A przekaźnik ???? tylko który ???????. Dziękuje za posty.
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-10-09, 20:17   
 

Kolego manetke możesz rozebrać i zobaczyc czy cos w niej jest nie teges.... przeczyscic... i jesli to nie pomoze szukaj przekaxnika... a ktory to ... niestety nie pomoge...:(
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-10-09, 20:21   
 

Mi dlugich wlasnie nie wlaczala manetka.... ciagnalem do siebie i nic.. wymienilem i smiga.
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-10-09, 22:39   
 

u mnie był problem z krótkimi.Początkowo pomagało rozebranie manetki i psiknięcie
jakimś "muchozolem" ale w końcu wymieniłem manetkę i po kłopocie.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-10-10, 20:14   
 

hmmm no tak nikt nie wpadl ze masz Espace :) a tu instalacja moze byc juz ciut lepsza i moze byc przekaznik. Niestety opisu przekaznikow do Espace nie mam wiec tez nie pomoge :(
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
dr_belial
[Usunięty]

  Wysłany: 2006-12-12, 15:37   
 

Witam ponownie.
Wymieniłem manetkę i już po problemie. Dziękuję za odpowiedzi na mój problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 27