Wysłany: 2006-12-17, 16:34 Dziwny śluz w wężu odpowietrzenia skrzynki korbowej
Witam wszystkich.
Ostatnio spędza mi sen z powiek dziwna biała substancja ( lepka i śliska ) znajdująca się w wężu odpowietrzającym między skrzynką korbową a plastikowym wlotem powietrza do gaźniika. Co to może być ?? Dodam że ostatnio wymieniałem olej ale to się dzieje już od dłuższego czasu. Działo się nawet przed wymianą. Często sprawdzam poziom oleju. Za każdym razem poziom jest taki sam w normie. Ani nie przybywa ani nie ubywa. Co to może być ? Co to jest za substancja ?
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
Może i majonez To prawda jeżdżę na krótkich przebiegach. Powiedz blondas czy to nie jest groźne dla silnika? I jak z tym walczyć ?
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
nic z tym nie zrobisz! jedyne co pozostaje to czesciej wymieniac olej i czasem dluzej pojezdzic
ew. puscic autko w jakas traske!
np na zlot zimowy na przelomie stycznia i lutego
R25: na razi nie mam Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 248 Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-12-18, 15:26
popieram, należy jeździć tak aby silnik się całkowicie nagrzewał, jakbyś pojechał do mechanika mógłby ci powiedzieć że masz uszczelkę pod głowicą padnięta (oczywiście do wymiany i to wszystko co się tyczy wymiany uszczelki), więc do pracy i z pracy na około coby się silniczek zagrzał
A gdybyś nie wiedział co toto to toto to niestety emulsja olejowa jak powstaje z wody i oleju.
Koledzy mają nadzieje że to jest wariant optymistyczny, czyli tylko woda która mogła się skroplić z wilgoci w powietrzu.
Ogólnie diagnozę trzeba postawić po zaobserwowaniu intensywności występowania tego zjawiska. Zobacz co masz pod korkiem wlewu oleju do silnika. Sprawdź czy płynu z ukł. chłodzenia nie ubywa. Jeżeli ubywa a oleju jest więcej i zaczyna się robić szary to zmień uszczelkę.
czasem plynu nie ubywa a wrecz odwrotnie!!!!
to tez oznaka uszczelki padnietej ale radzil bym obserwacje i wachanie spalin
nie potrafie przelac swej wiedzy jak to sie robi ale ja osobiscie potrafie na sam wech poznac kondycje silnika! szczegolnie starszego typu takiego jak w naszych renatach!
w takim razie blondas nałapię powietrza z rury wydechowej, z odpowietrzenia skrzynki korbowej w woreczki i prześlę Ci pocztą. Pytanie czy po zrobieniu analizy węchem zrobisz mi wydruk
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum