jak konserwujecie ta czesc swego auta??
w innym aucie mam elektryczny i instrukcja jasno kaze co jakis czas ( nie pisze co jaki) konserwowac uszczelki!
w moim TX-ie uszczelka w pewnym miejscu odlazi wraz z oknem dachowym gdy okno jest uchylone ale nie cieknie! boje sie to oderwac zeby potem nie miec wilgoci w aucie..
a jak wy dbacie o swe "wentylatory" powietrza w aucie
blondas, cieknąć nie będzie, no chyba że nazbiera się tam woda w bardzo mroźny dzień i zamarznie. A wiemy jak zachowuje się woda w temperaturze poniżej 0' - zwiększa swoją objętość. Ale do czego zmierzam. Po tym jak już zamarznie i będzie jej objętościowo więcej będzie szukała drogi żeby się przemieścić no i wybierze wyjście z tych rowków którymi woda pod szyberdachem leci do wężyków. Dajmy na to, że jej położenie będzie nad podsufitką, która jest mocowana na 3 spinki do skrzydła szyberdachu. Następnego dnia jak mróz puści, drogi odpływowe nie zdążą się udrożnić no i wtedy będzie Ci kapać na fotelik. Bardzo nie miła sprawa, miałem tak rok temu i powiem że strasznie się zdziwiłem jak usiadłem
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
kilka dni temu odebralem auto od "profesjonalisty"
ciutke cieklo ale dalo rade jezdzic!
teraz po wymianie uszczelki i zainkasowaniu 80 pln okno cieknie tak ze po 2 deszczowych dniach fotel kierowcy byl tak mokry ze myslalem iz juz po nim....
2 dni sie suszyl przy "sloneczku"
skonczy sie na wymianie okna dachowego na nowe poniewaz ranty sa strasznie zardzewiale i lepiej wstawic wiekszy szyber niz na sile latac stary!
doradzcie tylko moi mili czy dach brezentowy w R25 z 1985 roku ma jaki kolwiek sens??????
Ja bym tego nie montował. To nie jest rozwiązanie na polskie zimy. Mróz szybko zniszczy tkaninę. I raczej brezent nie będzie się komponował ze stylem samochodu. To nie C2cv.
Poszukałbym czegoś zbliżonego do oryginału. Może dealerzy cos montowali szklanego?
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
kiedyś w renault 11 miałem fabryczny szyber ale poprzedni właściciel nie wiedział chyba do czego to służy no i zapiekł się, po rozkręceniu doszliśmy do wniosku że nie ma co walczyć reanimując go. Pojechaliśmy na szrocik i zakupiliśmy szklany szyber kompletny od opla omegi i było gites kwestia tylko podlepić go silikonem przy łączeniu z dachem no i sprawdzić stan uszczelki.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
u mnie uszczelki sa NOWE!
a mimo tego cieknie
koles mi strasznie zawile tlumaczyl dlaczego mimo ze dach zreperewal nadal cieknie...
ale mimo zmarszczonych brwi nic nie skumalem....
co do dachu od omegi.... czy rozne ksztalty (wybrzuszenia) dachu nie maja tu znaczenia
blondas, no właśnie nie wiem jak będzie z R25 w R11 dało radę ale czasami zimą mi woda pociekła jak się uszczelka skurczyła a zaczeło wylatywać ciepłe powietrze , sprawdź może czy dobrze skrzydło przykręcił. Ja jak robiłem swój bo się nie chciał otwierać (pamiętacie z tym kartonem) to coś nie tak zrobiłem i zauważyłem to wczoraj na myjce jak zdmuchiwało wode z samochodu to na wysokości szyberdachu dmuchawa od myjki przeciskała powietrze przez szyberdach. Grunt to dobrze przykręcić skrzydło. Apropos skrzydła to jest elektryczne tak jak u mnie czy masz szklane i na korbkę ? Bo jak szklane to może na tych plastikowych ćwiekach, które trzymają ramiona, przecieka.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
blondas, a jak było ciepło to też sie tak działo ?? Czy to ta nowa renata i nie miałeś okazji sprawdzić ? Podczas jazdy to nie ma prawa lecieć nic bo opór powietrza będzie zdmuchiwał wode na tył samochodu, więc znikome ilości jej przedostaną sie przez szczeliny w szyberdachu. Zazwyczaj leci właśnie tak jak piszesz na postoju. Tylko rodzi się pytanie "jakim prawem skoro są nowe uszczelki ?" A sprawdzałeś może te wężyki, które odprowadzają wodę (one idą w przednich słupkach), może są niedrożne i woda ma znajduje inne ujście, w tym przypadku wnętrze samochodu i fotel
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
woda napewno tymi wezykami nie odpluwa poniewaz ich tam wogole nie ma! to jest szyber dokladany a nie fabryczny jak mi sie na poczatku wydawalo
poza tym na rogach troszke sie jak by zapadl i facio mechanior tlumaczyl mi ze tu tkwi przyczyna bo on co mial zrobic zrobil dobrze!
w reni kturą mam do rozbiurki jest orginalny szyber elektryczny .renia juz stoi u mnie jakis czas raz go nawet otwierałem ,deszcze padały teraz ale nie widze zeby ciekło z niego,Oczywiscie ten szyber jest do sprzedania ja mam inny i mi sie nie przyda,moze on jest lepszy od tego co masz bo jest fabryczny.
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-12-29, 21:45
Tem rozbieralem i reperowalem kiedys szyberdach w Reni...
Blondas jak chcesz przekladac szyber orginalny elektryczny do reni to wyglada to na bardzo prosta operacje, ale bedziesz musial skombinowac podsufitke i plastiki (slupki itd) - chcialem to robic u siebie i dokladnie sie przyjrzalem, te plastiki i podsufitka sa rozne.
Szyberdach orginalny jest "podwieszony pod calym dachem na 6 mocowaniach i chowa sie przesuwajac do wewnatrz.
Rurki do odprowadzania wory sa normalne gomowe i ida szczelinami na dol:)
A jako ciekawostka mozna powiedziec ze silnik do przesuwania go jest schowany za lewarkiem:)
Ja mam caly szyber dach granatowy, ale juz w nie najlepszym stanie... no ale gdybys potrzebowal np silnika, albo tej sprezyny prowadzacej to wal smialo - jakos sie to zorganizuje.
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum