:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawiłem sobie ABS
Autor Wiadomość
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-01-03, 10:26   Naprawiłem sobie ABS
 

Bardziej ten post jako wskazówka dla potomnych, którzy mają problem z ABSem.

Miałem przez długi czas, właściwie od zawsze problem z wyłączającym się ABSem.
Przerobiłem poprawianie lutów w kostce pod zbiornikiem wyrównawczym, kontrolę wszystkich czujników, kabelków (znalazłem z tyłu przewód ze spaloną izolacją - naprawiłem) a i tak ABS działał przypadkowo i wyłączał się kiedy chciał.

Zauważyłem że krótkotrwałą poprawę daje macanie kostki pod zbiornikiem wyrównawczym. I pomyślałem że może to problemy z konaktem.

Nalutowałem na każdą nóżkę po kropli cyny gdzieś grubości ok 0,1 mm.
Od dwóch dni jeszcze ani razu mi się ABS nie wyłączył :!:

Jak już ktoś to napiasł: Jak coś nie działa to popraw styki.

U mnie zadziałało, zobaczę na jak długo - polecam.
 
 
harius1 
Młodzian


R25: 2L, TXI, J7R, B29202, 1991
Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 57
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-01-03, 15:38   
 

:roll: wierzyć się nie chce ,to jest odkrycie godne uwagi bo z tego co wiem to dużo starszych reni ma ten problem i moja też , wypróbuję i powiadomię o rezultacie , pozdrawiam
_________________
automat to fajna bryczka
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-03, 17:11   
 

oleks napisał/a:
Nalutowałem na każdą nóżkę po kropli cyny gdzieś grubości ok 0,1 mm.

na każda nóżke przekażnika? :roll:
_________________

 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-01-04, 08:51   
 

Tak po prostu pogrubiłem te nóżki które wchodzą we wtyczkę.

Kiedyś rozebrałem wtyczkę i podoginałem wszystkie konektory ale widocznie było to niewystarczające. Dodatkowo na nózkach od przekaźnika wyraźnie widać było ślady współpracy z konektorami, możliwe że się też utleniły, aż ostatnio wychodząc z założenia że w niczym to nie zaszkodzi pogrubiłem trochę nóżki i działa.
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-01-04, 10:17   
 

mam juz TX-a prawie 2 miesiace ale dopiero teraz niedawno przyszlo mi do glowy zeby sprawdzic dzialanie abs-u
znalazlem kawalek mokrego odcinka drogi i jak wdepnalem ile sily w pedal!!!!!!!!
renia stanela jak wryta a abs oczywiscie ladnie terkotal...
co prawda pedal dziwnie gleboko wpada w podloge ale to juz bylo omawiane apropo innego topicu :wink:
mam w takim razie pytanie apropo tematu czy abs sam w sobie jako urzadzenie podlega czemus takiemu jak REGENERACJA?
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-01-04, 11:42   
 

Nie nic tutaj nie regulujesz.
Komputer jest raz i na zawsze zaprogramowany.
W zależności od rodzaju (select hi lub select low) dostosowywuje prędkość wszystkich kół do najszybszego lub najwolniejszego. Albo działa poprawnie albo trzeba go wyłączyć. Dodatkowo u nas ABS wyłącza się przy 7 km/h zgodnie z założeniami.
Jeżeli komuś działa ABS wtedy gdy niepowinien to należy to naprawić lub wyłączyć.
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-04, 15:23   
 

oleks napisał/a:
Dodatkowo u nas ABS wyłącza się przy 7 km/h zgodnie z założeniami.

a wiesz moze co za to odpowiada? bo mój abs naprawił sie sam :D ale działa tak jakos intensywnie na koncu hamowania, nawet przy lekkim hamowaniu słychac całkiem głosny terkot (watpie ze to zasługa słabych amorków)
_________________

 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-01-04, 15:28   
 

To niestety jest niewłaściwe jeżeli działa przy końcu i na suchej nawierzchni.

U mnie był ten sam objaw, tylko że po tym się wyłączał. Dopatrywałbym się tylko tego przekaźniczka lub połączeń z nim związanych.
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-01-05, 13:59   
 

No, ja już ten przekaźnik przerabiałem kiedyś.
http://www.renault25.eu/v...rzeka%BCnik+abs
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 23