mam taki problem ze dosc czesto wskaznik paliwa mi skacze pewnie jakas elektronika nawala tylko nie wiem gdzie szukac przyczyny i od czego zaczac. moze ktos mi podpowie co robic
w moim TXie bylo identycznie!
jak go kupilem wskazowka lezala twardo po lewej stronie i swiecila sie mocna rezerwa!
ale wystarczylo ze nalalem do pelna i spalilem caly bak a nastepny juz bylo oki! samo sie nareperowalo!
tez sie zastanawialem czy nie napisac takiego topicu ale poniewaz reni przeszlo ( a bylo to dla mnie denerwujace) zapomnialem o sprawie!
Albo przetarł się kabelek i zwiera... Od czujnika poziomu kabelki idą w miejscach łatwych do przetarcia, a ja miałem nawet przypadek - że styki przy baku (pod plastikową klapką pod kanapą) w kostce zaśniedziały i nie przepuszczały sygnału... I jeździłem przekonany o awarii kompa przez dwa lata bez wskazń poziomu paliwa... Ale jeszcze jedno pytanie - mowa oczywiście o wskaźniku analogowym...?? Tam raczej nie należy się spodziewać elektroniki... Co innego jak jest deska z elektronicznym wskaźnikiem...
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-01-07, 23:23
Poniewaz to diesel wiec jest analogowy, a skoro analogowy to na 99% wina zlej masy przy wskazniku paliwa. Proponuje przy samym plywaku zrobic dodatkowa mase i powinno byc oki. Jak jeszcze mialem analogowy wskaznik to mi sie rezerwa nigdy nie zaswiecala bo nie bylo masy odpowiedniej. Po zmostkowaniu mas wszystko dzialalo bez zarzutu.
Przy okazji wspomne ze w piatek grzebalem przy moim cyfrowym wskazniku bo nie pokazywal mi stanu paliwa <6l a wiec nie mialem rezerwy - okazalo sie ze jest zbyt slaba masa.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Hm, z tą masą to trochę innaczej.
Masę poprawić przy pływaku czy przy wskaźniku.
Pływak jest całkowicie odizolowany od baku i nie ma wpływu czy podłączysz do niego masę.
Stawiam bardziej na poluzowane połączenie gdzieś w ciągu kabelków, przetartą izolację.
Możesz faktycznie na początek zobaczyć kostkę łączącą pływak z instalacją, drugie to jeszcze przerwana ścieżka w desce rozdzielczej. Jest to na folii i łatwo dochodzi do uszkodzenia.
Powodzenia i jak ci się uda naprawić to napisz co było, dla potomnych.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-01-08, 12:05
oleks napisał/a:
Pływak jest całkowicie odizolowany od baku i nie ma wpływu czy podłączysz do niego masę.
Do plywaka dochodzi 3 kabelki: masa, sygnal poziomu paliwa i rezerwa. Na tym przewodzie masowym moze byc slabe polaczenie z reszta samochodu i moga sie takie cyrki dziac, u mnie nie dzialala przez to wogole rezerwa.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum