Wysłany: 2007-01-09, 22:12 ktory silnik w r25 jest najlepszy
ciekawi mnie jedno ktory silnik jest najlepszy w naszych pieknych renatkach V6 ma moc ale zdaje mi sie ze nie jest wytrzymaly diesel to diesel tak zwany zamulacz.Silnik 2,0 slaby jak na taka mase 2,2 i tu jest pytanie ktory silnik jest niezawony albo najwytrzymalszy. pozdrawiam ferbi
Jeżeli nie patrząc na awaryjność, a tylko pod kątem mocy to podejrzewam, optymalnym motorem do masy naszych reni będzie 2,8 V6 (170 KM), a najlepszym chyba każdy się domyśla bo ostatnio głośno u nas na forum o tym to 2,5 V6 (205 KM) Turbo. No i zamiast tych 2.2 (107KM) mogli montować 2,0 12V(137 KM).
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
to zależy jak kto jezdzi i czego oczekuje osobiście polecam 2,0 12V te 137 KM wystarcza auto nie jest mułowate,jest zrywne a spala w granicach rozsądku
panowie ale trzeba wziąść pod uwagę, że część z tych koni które są/były pod maską umarła więc przystańmy na tym, że optymalny jest 2.8 V6. O proszę chyba katalog BOSALA poprawili bo pokazywało że 2.2 z katem miało 107KM a teraz jest 110KM.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Taki temat już był. Najlepszy silnik tak całokształtnie biorąc pod uwagę awaryjność moc spalanie serwis itd są 2.0 i 2.2. Bardzo trwałe dość mocne, nie ma problemu z dostępem do silnika. 2.9 i 2.5 są bardzo fajne bo mocne ale są bardziej awaryjne niż w.w. do tego naprawa tego silnika do zmora. Do tego spalanie jest oczywiście większe. Optymalny by się wydawał 2.0 12v mało pali, mocny, dużo miejsca wkoło silnika ale jest to chyba najbardziej awaryjny silnik montowany w reni. Bardzo częste są usterki głowicy. A do tego jest to jeden z żadszych silników. Diesli nie znam.
To zależy co Kolega ma na myśli... Ja osoboście lubię silniki 2.2 w tym modelu - mają dobrze dopasowaną moc i są niskoobrotowe... Przez co w miarę oszczędne... Choć 12 zaworów nie jest już takie ekonomiczne... No wiadomo powszechnie - V6 mają piękną kulturę pracy... A co do ropniaków - to turbina zarzyna silnik... Ale bez turbiny - to osiągi jak polonez....
Koledzy chwalą sobie znane jednostki, więc i ja swoje 5 groszy dodam
Miałem silnik J7R i nie mogę mu niczego złego zarzucić. Bardzo ekonomiczny, trwały, mocny, tani w serwisowaniu i eksploatacji. Przybył do mnie z przebiegiem około 150 000 km, a zakończył karierę z przebiegiem około 30m0 000 km i nie dlatego, że padł tylko z powodu padnięcia budy i zawieszenia. Renia wraz ze mną przeżyła 2 potężne dzwony i musiała skończyć na złomie. Silnik nadal czeka na budę gotowy do dalszej pracy
Od czasu jednak, gdy zakupiłem renię z silnikiem 2,8 V6, uważam ten silnik za najlepszy. Od 3 lat nic przy nim nie ma do roboty, poza świecami, kablami i takimi właśnie duperelami, a o rozrządzie zupełnie zapomniałem, że jest takowy
Słowem, każda sroka swój ogon chwali, ale trzeba przyznać, że w R25 silniki były naprawdę dopracowane. Może rzeczywiście poza 12V, ale jednak głowy za to nie dam
Dziwne też, że niektórym uszczelki lecą bez względu na to jaki silnik mają
No Comments
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2007-01-10, 23:45
Tak naprawde to najlepiej by powiedziala osoba, ktora jezdzila wszstkimi silnikami (a i tak kazdy ma swoje upodobania).
Tak sobie mysle, ze nie uda sie wybrac jednoznaczenego zwyciezcy... kazdy z nich ma cos w sobie:) Moj silnik mnie zaskakuje nadal, przezyl wiele... a wyglada, ze jak z czasem wywale gaz to przezyje jeszcze wiecej.
Nie zapomne jak oddalem go do mechanika z haslem:
"Wymienic w silniku wszystko co trzeba wymienic i zrobic wszystko co musi byc zrobione"
Za kilka dni podjechalem sprawdzic jak ida prace i wtedy uslyszalem slowa:
"Ja nie wiem jak ten silnik w ogole pracowal, nie mial prawa"
Renia oczywiscie przyjechala do mechanika o wlasnych silach:)
Mechanik do tej pory sie moja Renia zajmuje:)
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
Tak naprawde to najlepiej by powiedziala osoba, ktora jezdzila wszstkimi silnikami (a i tak kazdy ma swoje upodobania).
mialem okazje jezdzic silnikami 2.0 2.2 2.5 i obecnie 2.9
wlasciwie kazdy jest dobry ,tylko kazdy lepszy do czego innego!
to tak jak ze smietaną!
jest light,12% i inne. kazda dobra lub lepsza
ze wszystkich silnikow ktorymi bylo mi dane sie poruszac najlepiej jezdzi mi sie obecnym gdyz służy mi to auto do majestatycznego przemieszczania sie
Wygoda z każdym silnikiem ta sama, ale jak dla mnie to tylko V6 w R25. Jeździłem 2.0 i 2.2 oraz 2.1D i żadnen z nich nie daje takiej frajdy z jazdy co V6, najbardziej chodzi mi tu o elstyczność, ciągnie od najniższych obrotów, po mieście można jeździć jak automatem na 4 biegu pokonując skrzyżowania. Jak dla mnie to tylko V6!
_________________ Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
Oczywiscie- zależy do czego.
Kiedy kupowałem swoją renię 12 lat temu miała służyć do codziennego katowania. Kupiłem 2000 ccm i się sprawdził. Mało pali, żadnych kłopotów nie było, chociaż ma juz 340 tys. km na liczniku. Zarobił na siebie. Przeprowadzki prywatne i firmowe, przeciążona przyczepa, wczasy rodzinne, przewożenie 200 kg ładunku w bagażniku i pijanych kolegów z imprez...
To nie była robota dla superlimuzyny.
Teraz, gdy stał sie obiektem kolekcjonerskim- fajniej byłoby mieć baccarę 2500 turbo. Miałem taką i to było pyszne.
Ale nie sprzedam, ani nie przerobię mojej reni, więc najuboższy motor musi pozostać.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum