:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulator hamowania
Autor Wiadomość
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2005-08-31, 08:29   Regulator hamowania
 

Pzry ostaniej wizycie u mechanika zaprzyjaźnionego na kanale wymienialismy olej i zauważyłem pewne urzadzenia a on mi na to że to rehulatro hamowania i że jest to urzadzenie nie działające i nie potzrebne nie dochodzi do niego nic a podczas ajzdy stuka co jest stresujacy. jego rada(mechanika) obciąc kątówka i zachowac na pamiatke co wy na to??????????
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2005-08-31, 09:20   
 

no słuchaj jeżeli zadne przewody do tego ci nie dochodzą i nie masz zamiaru tego naprawiac no i tucze ci się to to oczywiscie ze mozesz to wyciąc czy też odkręcić
a regulator jest tylko od tego azeby skuteczność chamulców na tylej osi wzrastała wraz z wzrostem obciązenia samochodu ( bo jak wiesz tylne chamulce sa słabsze od przednich)
pozdrawiam
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-08-31, 12:17   
 

dzieki tak zrobie niech regulator zacznie sie modlic o dobra smierc pozdrawiam :D
_________________

 
 
 
Sergiusz
[Usunięty]

Wysłany: 2005-08-31, 16:18   
 

Ja bym radzil go zachowac , z tego wzgledu ze wszystkie 4 kola nie moga hamowac z ta sama sila , tyl musi hamowac slabiej tak aby przy gwaltownych manewrach nie zablokowalo kol osi z tylu , moze to spowodowac niemile w skutkach obrocenie samochodu na sliskiej drodze , ja docenilem sprawny korektor sily hamowania w momencie gdy 3 meneli wybieglo przy 160 na droge , gwaltowne hamowanie i manewr omijania , gdyby zablokowalo kola z tylu skonczyloby sie to zle dla mnie , samochodu i tych panow :|
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-08-31, 16:29   
 

Ja się zgadzam z Sergiuszem. To urządzenie to się nazywa dokładnie korektor siły hamowania.
W momencie wciśnięcia hamulca, samochód trochę nurkuje, czyli tył się podnosi przez co koła są troszke słabiej dociskane do podłoża. Ten korektor właśnie zmniejsza tą siłę hamowania, żeby koła nie piszczały. A przy pisku poślizg prawie jak w banku.
Jeżeli do niego nie dochodzą żadne przewody hamulcowe (może masz ABS) to można go usunąć. W innym przypadku nie ruszaj go, bo kiedys możesz tego pożałować.

Dodam, że hamulce z tyłu specjalnie są słabsze (mniejsze klocki i tarcze), żeby było mniejsze prawdopodobieństwo zablokowania kół.
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2005-08-31, 17:23   
 

ja rowniez nie wywalal bym tego mela z auta! wbrew pozorom jest bardziej potrzebne niz na to wyglada!
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2005-08-31, 23:02   
 

Zaraz zaraz ja mam z ABS i mam tak samo jak w wersji bez ABS. Czy ABS ma jakieś tu znaczenie??? Miałem problem z tylnym kołem prawym bo mi nie chamowało (tarcza rdzawa) to może przez ten korektor, czy może to się tłoczek zapiekł. Tymczasowo mam bębny ale bez ABS więc musze wrócić do tarcz. Poza tym z przodu mam na 5 śrób a z tyłu na 4.
_________________

 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2005-09-01, 05:25   
 

no no to masz niezły miks :D
jeżeli z tyłu jedno koło ci nei chamowało a drógie chamowało i nie masz abesu to nie wida kolekitora
nawet gdybys miał abs to mało prawdopodobne by to bywał wina kolekitora
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-09-01, 06:50   
 

ja też ostatnio miałem problem - bo korektor mi przeciekał - butelka płynu hamulcowego na dwa dni - w końcu kupiłem używany (niedrogo) i wymieniłem u mechanika (drogo!).
Jestem pewien, że raczej trzeba to zachować. U mnie nie ma ABS-u a z tyłu mam bębny.
_________________

 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-09-01, 07:51   
 

ja mam z tyłu tarcze i ABS nie wiem co z tym korektorem bo z tego co mówiecie to on nie doprowadza do pisku a u mnie nawet przy 120 jak wdepne pedał to abs działa i koła nie piszca chodzby nie wiem co rozmawiałem z mechaniekiem i on powiedizał żeto i tak nie bedzie działało sam nie wiem musze z nim powaznie pogadac przedstawiajac wasze argumenty pozdrawiam
_________________

 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-09-02, 11:17   
 

Jakto nic nie dochodzi do niego ?? Powinny przewody hamulcowe iść przez niego. Jeśli nie idą, to znaczy, że pewnie były wymieniane i ktoś pominą regulator. Jeśli tak, to faktycznie jesteś uboższy o ten element układu. Można go więc wywalić, lub wpiąć w obwód ponownie. Decyzja należy do ciebie.
Ja osobiście bym go naprawił i przywrócił orginalny układ hamulcowy. Nie wydaje mi się, aby ktokolwiek na tym forum mógł się poszczycić większą wiedzą niż autor układu hamowania w R25. Gdyby nie był potrzebny taki element, to uwierz mi, że by go tam nie było już od urodzenia.

Praw fizyki niestety nie zmienisz. Możesz jedynie unikać ich testowania na własnej Reni :mrgreen:
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2005-09-02, 20:52   
 

jakby sie komus przydało to taki korektor siły chamowania pasuje od seata toledo tylko troche inaczej trzeba podgiac przewody a wymiana niejest skomplikowana.

[ Dodano: 2005-09-02, 21:55 ]
takikorektor pasuje od seata toledo jest taki sam tylko mocowanie ma odwrotnie trzeba pokombinować
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2005-09-02, 21:41   
 

Jak by sie komuś przydało to ja mam taki korektor na zbyciu ;)
_________________

 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2005-09-09, 13:33   
 

ciekawe czy taki od ciezarowego KAMAZA tez bedzie pasowc?? ja bym zalozyl korektor od reni do reni... baaa.... bal bym sie o wlasna pupe jezdzac takim autem... moze i pasuje ale seat toledo a renia to 2 inne swiat i epoki. czyz ktos tego nie policzyl tak zeby bylo ok do danego modelu,ukladu??
to samo sie tyczy strumienic! znalazlem kiedys taki zaklad tuningowy ktory chcial mi wcisnac strumienice od forda scorpio do seicento bo PASUJE.... :mrgreen:
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2005-09-10, 15:18   
 

takt nie zakłądał bym od czegosinnego poniewasz może nie spełniać sfojej roli tak jak powinno.
a powracajac do tematy do czego to służy.. bo ja zawsze byłem święcie przekonany że do tego aby po załadowaniu jakiegos ładunku gdy "tyłek siadzie" chamowanie na tylne koła było leprze
a nie od tego aby nie blokowały sie koła
no bo po cuz byłby wtedy ABS ? :) poidobne korektory są w cieżarówkach tyle ze pnełmatyczne i one spełniają taka własnie funkkcije
wydaje mi sie ze i w naszych reniach nie wymyślili po co innego
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 29