Sprawdzenie alternatora (i jego regulatora) jest jeszcze łatwiejsze. Na zapalonym silniku włącz światła i inne odbiorniki. dodaj gazem obroty silnika do około 2500-3000 i zaobserwuj jasność świecenia reflektorów . gdy jaśnieją to znaczy że alternator podniósł napięcie (prawidłowo) i zarazem ma wydajność prądową . wada takiego pomiaru to to że nie wiemy jaka jest wydajność prądowa ładowania akumulatora a zaleta że można to skontrolować w każdej chwili bez przyrządów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2006 Posty: 37 Skąd: Konin
Wysłany: 2007-02-24, 13:08
To że światła się rozjaśniają nie świadczy że jest ładowany akumulator. Prąd na światła w czasie pracy płynie z pominięciem aku po + do światełe i przez nie do masy. Tylko pomiar prądu ładowania (przepływającego przez aku) daje jednozne wyniki ( ale nie będę się upierał)
Salowy
Wojtek759 [Usunięty]
Wysłany: 2007-02-24, 14:20
dziś się przejechałęm na małym odcinku około 10km no i po wczorajszym oczyszczeniu masy klem itp. oraz odłączeniu tylnej szyby jest wszystko ok ładować ładuje ładnie bo do 14.6v a jak przyjechałem do domu to aku miał 13.11 więc myślę że szyba zawiniła choć nie wykluczam styków.... jak coś sie jeszcze będzie dziać to napisze
To że światła się rozjaśniają nie świadczy że jest ładowany akumulator. Prąd na światła w czasie pracy płynie z pominięciem aku po + do światełe i przez nie do masy.
To że światła się rozjaśniają to znaczy że wzrasta napięcie dostarczane alternator do CAŁEGO obwodu łącznie z akumulatorem. On nie jest pomijany. Trzeba wiedziec, że ładowanie akumulatora następuje dopiero wtedy, kiedy prądnica dostarczy napięcie do całego obwodu większe od napięcia akumulatora. Im większa jest to różnica tym bardziej ładowany jest akumulator max do 14,4 V. Jeśli zaś prądnica dostarczy napięcie mniejsze niż to panujące w obwodzie lub nie dostarczy go wcale to akumulator jest rozładowywany.
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2006 Posty: 37 Skąd: Konin
Wysłany: 2007-02-24, 22:20
Celem moich wypowiedzi w tym temacie była pomoc w zdiagnozowaniu uszkodzenia, a nie wszczynanie niepotrzebnej dyskusji kto wie lepiej. Uszkodzony alternator to tylko jedna, a nie jedyna przyczyna rozładowania aku. Są też inne i w tych przypadkach ocena napięcia ładowania czy jasności świateł nie na wiele się zda.
Salowy
Wojtek759 [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-03, 13:22
no i musze Chyba odświeżyć temat..... dlaczego ???, przejechałem dziś 10km po mieście , przyjechałem do domu i aku. padł nie chciał zakręcić podładowałem i odpaliłem, podłączyłem miernik i pokazywało mi że ładuje bardzo mało a prawie wcale bo przy 3tyś. obr/min miałem wykaz 12.64 to jest przecież bardzo mało a przy niskich obrotach miałem 12.30... co może być przyczyna ? pewnie alternator świruje.. zaraz wyręce i sprawdze wszystkie styki.... Pozdro
spróbuj pożyczyć od kogoś regulator napięcia bo to może być jego wina
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
Piotrek (krk800)
Wojtek759 [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-03, 13:36
łatwo powiedzieć.. gdzie ja ten regulator dorwe
[ Dodano: 2007-03-03, 16:45 ]
Cały Alternator wyciągnołem i przeczyściłem wszystkie styki jakie są tylko możliwe łącznie ze szczotkami i takie tam.... pokładałem, założyłem, i podłączyłem miernik do środka samochodu. jadąc sprawdzałem co sie dzieje z ładowaniem na Aku. przy wyłączonych światłach ma do 13.20 a przy właczonych światłach mijania spada do 12.75 przy normalnej jezdzie około 2tyś obr...
Czy to jest dobrze czy coś padło ? bo mi sie wydaje że coś z alternatorem jest nie tak
jest uszkodzona dioda w alternat. Raz zachowuje się norm.- i przekazuje prąd w prawidłowym kier. a raz w drugą str- i aku się rozładowuje.
Kolega miał podobną sytuację.
_________________ Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch..
tez tak miałem ale dioda nie była uszkodzona tylko miała zimny lut, i własnie jest takie obniżone napiecie gdy jedna dioda nie łonczy(albo jest uszkodzona)rozbierz alternator i obejrzyj łonczenia ewentualnie popraw lutowanie.jest duza szansa ze pomoże.
Wojtek759 [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-05, 13:06
tak też zrobie przelutuje wszystkie styki. a jeśli to nie pomoże to musze kupić nowe diody ? tylko ile to kosztuje i gdzie takie coś dostać
R25: na razi nie mam Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 248 Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-03-05, 14:27
Wojtek759 diody dostaniesz w elektronicznym, ale ciężko będzie rozebrać mostki i wstawić nowe diody (muszą mieć dobry styk), u elektryka dosatniesz napewno ale koszt ...? tu może cię powalić z nóg
_________________ Ja chcem mieć swoją Renie !!!
Wojtek759 [Usunięty]
Wysłany: 2007-03-05, 15:42
właśnie słyszałem że jest to spory wydatek a czasami lepiej sie opłaci kupić cały Alternator
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2007-03-05, 16:34
Mnie regeneracja całego altka a w tym: wymiana regulatora, nowe szczotki, jakieś tuleje, łożyska kosztowała ok. 250 zł ale jestem zadowolony i wszytko wróciło do normy. Gwarancji dostałem 6 miechów.
Jeśli chcesz wiedzieć gdzie itd.. daj znać.
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
R25: na razi nie mam Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 248 Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-03-05, 19:36
sam mostek to jakaś 100 pln, regulator coś koło 50-70 pln i łożyska z 5pln i ślizgi (pewnie te tuleje co Konrad pisał, po nich śmigają szczotki) chyba 20 pln
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum