:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Alternator? Rozrusznik? Elekrtonika?
Autor Wiadomość
Argos_ss
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-24, 12:32   
 

Sprawdzenie alternatora (i jego regulatora) jest jeszcze łatwiejsze. Na zapalonym silniku włącz światła i inne odbiorniki. dodaj gazem obroty silnika do około 2500-3000 i zaobserwuj jasność świecenia reflektorów . gdy jaśnieją to znaczy że alternator podniósł napięcie (prawidłowo) i zarazem ma wydajność prądową . wada takiego pomiaru to to że nie wiemy jaka jest wydajność prądowa ładowania akumulatora a zaleta że można to skontrolować w każdej chwili bez przyrządów
 
 
salowy 
Gadaczka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 37
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-02-24, 13:08   
 

To że światła się rozjaśniają nie świadczy że jest ładowany akumulator. Prąd na światła w czasie pracy płynie z pominięciem aku po + do światełe i przez nie do masy. Tylko pomiar prądu ładowania (przepływającego przez aku) daje jednozne wyniki :wink: ( ale nie będę się upierał)
Salowy
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-24, 14:20   
 

dziś się przejechałęm na małym odcinku około 10km no i po wczorajszym oczyszczeniu masy klem itp. oraz odłączeniu tylnej szyby jest wszystko ok ładować ładuje ładnie bo do 14.6v a jak przyjechałem do domu to aku miał 13.11 więc myślę że szyba zawiniła choć nie wykluczam styków.... jak coś sie jeszcze będzie dziać to napisze :)

Dzięki wszystkim za pomoc Pozdro :)
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2007-02-24, 15:43   
 

salowy napisał/a:
To że światła się rozjaśniają nie świadczy że jest ładowany akumulator. Prąd na światła w czasie pracy płynie z pominięciem aku po + do światełe i przez nie do masy.


To że światła się rozjaśniają to znaczy że wzrasta napięcie dostarczane alternator do CAŁEGO obwodu łącznie z akumulatorem. On nie jest pomijany. Trzeba wiedziec, że ładowanie akumulatora następuje dopiero wtedy, kiedy prądnica dostarczy napięcie do całego obwodu większe od napięcia akumulatora. Im większa jest to różnica tym bardziej ładowany jest akumulator max do 14,4 V. Jeśli zaś prądnica dostarczy napięcie mniejsze niż to panujące w obwodzie lub nie dostarczy go wcale to akumulator jest rozładowywany.
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
salowy 
Gadaczka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 37
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-02-24, 22:20   
 

Celem moich wypowiedzi w tym temacie była pomoc w zdiagnozowaniu uszkodzenia, a nie wszczynanie niepotrzebnej dyskusji kto wie lepiej. Uszkodzony alternator to tylko jedna, a nie jedyna przyczyna rozładowania aku. Są też inne i w tych przypadkach ocena napięcia ładowania czy jasności świateł nie na wiele się zda. :wink:
Salowy
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

Wysłany: 2007-03-03, 13:22   
 

no i musze Chyba odświeżyć temat..... dlaczego ???, przejechałem dziś 10km po mieście , przyjechałem do domu i aku. padł nie chciał zakręcić podładowałem i odpaliłem, podłączyłem miernik i pokazywało mi że ładuje bardzo mało a prawie wcale bo przy 3tyś. obr/min miałem wykaz 12.64 to jest przecież bardzo mało a przy niskich obrotach miałem 12.30... co może być przyczyna ? pewnie alternator świruje.. zaraz wyręce i sprawdze wszystkie styki.... Pozdro
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2007-03-03, 13:26   
 

spróbuj pożyczyć od kogoś regulator napięcia bo to może być jego wina
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

Wysłany: 2007-03-03, 13:36   
 

łatwo powiedzieć.. gdzie ja ten regulator dorwe

[ Dodano: 2007-03-03, 16:45 ]
Cały Alternator wyciągnołem i przeczyściłem wszystkie styki jakie są tylko możliwe łącznie ze szczotkami i takie tam.... pokładałem, założyłem, i podłączyłem miernik do środka samochodu. jadąc sprawdzałem co sie dzieje z ładowaniem na Aku. przy wyłączonych światłach ma do 13.20 a przy właczonych światłach mijania spada do 12.75 przy normalnej jezdzie około 2tyś obr...

Czy to jest dobrze czy coś padło ? bo mi sie wydaje że coś z alternatorem jest nie tak :(
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-03-05, 08:24   
 

jest uszkodzona dioda w alternat. Raz zachowuje się norm.- i przekazuje prąd w prawidłowym kier. a raz w drugą str- i aku się rozładowuje.
Kolega miał podobną sytuację.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-03-05, 08:50   
 

tez tak miałem ale dioda nie była uszkodzona tylko miała zimny lut, i własnie jest takie obniżone napiecie gdy jedna dioda nie łonczy(albo jest uszkodzona)rozbierz alternator i obejrzyj łonczenia ewentualnie popraw lutowanie.jest duza szansa ze pomoże.
 
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

Wysłany: 2007-03-05, 13:06   
 

tak też zrobie przelutuje wszystkie styki. a jeśli to nie pomoże to musze kupić nowe diody ? tylko ile to kosztuje i gdzie takie coś dostać
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-03-05, 14:27   
 

Wojtek759 diody dostaniesz w elektronicznym, ale ciężko będzie rozebrać mostki i wstawić nowe diody (muszą mieć dobry styk), u elektryka dosatniesz napewno ale koszt ...? tu może cię powalić z nóg
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

Wysłany: 2007-03-05, 15:42   
 

właśnie słyszałem że jest to spory wydatek a czasami lepiej sie opłaci kupić cały Alternator
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2007-03-05, 16:34   
 

Mnie regeneracja całego altka a w tym: wymiana regulatora, nowe szczotki, jakieś tuleje, łożyska kosztowała ok. 250 zł ale jestem zadowolony i wszytko wróciło do normy. Gwarancji dostałem 6 miechów.
Jeśli chcesz wiedzieć gdzie itd.. daj znać.
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-03-05, 19:36   
 

sam mostek to jakaś 100 pln, regulator coś koło 50-70 pln i łożyska z 5pln i ślizgi (pewnie te tuleje co Konrad pisał, po nich śmigają szczotki) chyba 20 pln
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 29