:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
siwy dym i max obr!!!
Autor Wiadomość
Liroy
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-09, 19:34   siwy dym i max obr!!!
 

Witam
jestem nowym uzytkownikiem forum i potrzebuje pomocy piosiadam reno 21 2.1 diesel i gdy jechalem pewnego czasu zaczelo cos stukac w silniku silnik wskoczyl na max obroty a z tlumika wydobywal sie gesty siwy dym (jak w czasie pozaru) i niewiem co to sie stalo moze ktos z was wie co jest tego przyczyna i mi pomoze czekam i licze na was
pozdro
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
WysÅ‚any: 2007-03-09, 20:28   
 

pasek rozrzÄ…du ?
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
SkÄ…d: SÅ‚upsk
WysÅ‚any: 2007-03-09, 21:39   
 

jak by sie urwał pasek silnik od razu by stanoł.
napisz czy dalej chodzi silnik ,czy moze juz sie go ie dało odpalic.
mam dizle juz długo ale takie objawy spotykam pierwszy raz,i ciekawi mnie to jak jest mozliwe zeby dizel sam wskoczył na max obroty.
napisz w jakim stanie był ten silnik czy miał turbo.
W naszym gronie mysle ze jakos rozwikłamy tą zagadke.
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
WysÅ‚any: 2007-03-09, 22:21   
 

z tego co wiem jeśli silnik diesla dostanie parę wodną do kolektora ssącego to bardzo podnoszą się mu obroty. Spala wtedy 60%ropy, 40% wody. Ale zawory dostają w dupę. Zaczynają rdzewieć. Mogła paść uszczelka pod głowicą. Ale pierwszy raz spotykam się, żeby stało się to tak gwałtownie. Ale różnie w życiu bywa. Jeśli "delikatnie" padła uszczelka to powinien odpalić bez kłopotów, do momentu rozgrzania silnika.

Aaaa powiedz czy jeździłeś na normalnej ropie czy może "barszczu" albo oleju rzepakowym. Jeśli na "oranżadzie" albo oleju rzepakowym to poszła Ci pompa wtryskowa i wtryskiwacze.
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Liroy
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-09, 22:41   
 

jezdzilem na czystej ropie bez zadnego biobimbrownictwa ani oranżadzie pasek rozrzadu jest prawie nowy wiec odpada silnik odpala ale musi byc zimny bo jak cieply to niechce odpalic a jak sie zagrzeje to obroty na max i siwy dym sytuacja sie powtorzyla juz trzeci raz i niechce pilowac go bardziej ale niewiem za co sie wziasc za uszczelke pod glowica czy zawozic pompe do mechanika a zalezy mi na szybkiej naprawie silnik jest bez turbo
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2007-03-09, 23:24   
 

Liroy, może wyda ci się to dziwne, ale naprawdę łatwiej się czyta zdania z przecinkami i kropkami. Polskich znaków się już nie czepiam, bo 90% populacji przestawiła się już dawno na smsy, ale interpunkcja nadal jest w cenie. Wiele nieporozumień można uniknąć stosując proste znaczki, a tym samym szybciej uzyskać pomoc.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-09, 23:28   
 

z tego co wiem to może dysza w kolektorze dolotowym sie blokuje lub tzw. Bi metal ?
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-03-10, 00:35   
 

Wg mnie siwy dym to skutek maksymalnych obrotow (wiadomo - dizelki na wysokich obrotach kopca). Kwestia tylko co te obroty powoduje... Ja bym sie przyjzal pompie oraz dolotowi powietrza. Bimetal raczej bym wykluczyl gdyz on ma dosyc maly skok roboczy zreszta dzialalby odwrotnie - zimny silnik - max obrotow. Jesli powtorzy ci sie ta sytuacja to sprobuj zajzec pod maske i zobacz czy jakas dzwigienka itp ci sie nie zablokowaly na pompie.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2007-03-10, 00:53   
 

kiedys czytalem na forum www.francuskie.pl ze takie objawy to zawieszony zawor EGR
tylko nie wiem czy w twoim autku jest taki zawor :?
 
 
Liroy
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-10, 10:14   
 

dzieki admin za te znaki, postaam sie ich uzywac. Dzis jade do mechanika ktory zajmuje sie pompami w dieslu, moze on mi cos poradzi, ale boje sie ze niebedzie mial czasu, albo checi, by mi na sucho pomoc.:(
Jak bedzie pompa, to niebedzie wyboru bedzie trzeba wykrecic i zawiesc do specjalisty, niech naprawia.
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
WysÅ‚any: 2007-03-10, 10:42   
 

Mam peugota J5 i miałem kiedyś także taki problem. Jak był zimny to chodził ok jak się nagrzał to dostawał głupawki. Powodem była mała dziurka w chłodnicy tuż przy wlocie powietrza. Kiedy para wodna dostawała się do kolektora ssącego to dostawał małpich obrotów
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 25