:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Alternator? Rozrusznik? Elekrtonika?
Autor Wiadomość
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-05, 19:39   
 

z tego co wiem ostatnimi razy ze dwa lata temu jak była podoba sytułacja to Mój tato kupił używany cały alternator za 90zł i chodził właśnie do dziś więc może zrobić to samo i nie bawić sie w jakieś regeneracje
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2007-03-05, 20:51   
 

Jeśli zrobisz mu porządny remont to pochodzi zdecydowanie dłużej niż dwa lata
_________________

 
 
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-07, 19:07   
 

wszystkie styki sprawdzone i pociągnięte nowym lutem..... dalej nic teraz to już praktycznie nie mam wcale ładowania:( nie mam zielonego pojęcia czy padły diody czy Regulator. a takie pytanie czy Regulator jest pod obudową alternatora ? bo nigdzie indziej nie mogę go wyszukać..

[ Dodano: 2007-03-07, 19:08 ]
a i jeszcze jedno... czy regulator można sprawdzić czy jest dobry ? i jakimi metodami bo słyszałem ze da rade
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
WysÅ‚any: 2007-03-07, 20:39   
 

szczotkotrzymacz jest regulatorem i jest to element nierozbieralny ... ale ja kiedyś próbowałem delikatnie usunąć ten silikon co zalewa cały ten układ żeby przelutować szczotki i go rozwaliłem. Usuwając silikon uszkodziłem jakiś element.

Ale dziwie Ci się. Właśnie całą tę zabawę powinieneś zacząć od szczotkotrzymacza (regulatora)

Przy zakładaniu szczotkotrzymacza trzeba uważać żeby nie ułamać szczotek.
Nie powiem Ci nic więcej bo ja nie wnikałem za bardzo w budowę alternatora. Poprostu kupiłem na allegro alternator za 80 zł razem ze szczotkotrzymaczem i chodzi do dziś. Stan techniczny igła.
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-07, 21:48   
 

ja już to rozbierałem "szczotko trzymacz " i myslałem że ten zalany układ to są diody.... więc gdzie one są ? bo gdzieś muszą być
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
SkÄ…d: SÅ‚upsk
WysÅ‚any: 2007-03-07, 22:34   
 

to znaczy ze nie polutowałes diod .Trzeba zdiąc tą plastikową obudowe i po bokach widac diody
 
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-07, 23:22   
 

ok tak tez zrobie jutro po szkole bo dziś to już nie da rady miejmy nadzieje że to coś da THX Pozdro

[ Dodano: 2007-03-09, 00:30 ]
no i znowu obyło sie bez kosztów Altek naprawiony i ładuje nawet do 14.60v.. przyczyna były chyba szczotki bo wymieniłem na nowe które sobie leżały w Garażu no i kabel "Czerwony" pomiędzy regulatorem a obudową altka był przyrdzewiały i zaśniedziały...

Zobaczymy jak długo pochodzi..... :wink:
 
 
rexo
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-14, 22:59   
 

Mam inny problem.
Jak silnik jest zimny złotko pali bez problemów
Wystarczy że przejadę kawałek - podgrzeje się
i rozrusznik przestaje kręcić nawet nie drgnie.
Kontrolki gasną, ale napięcie na akumulatorze w czasie
próby rozruchu spada tylko do ok 11,5V
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-15, 06:49   
 

no to też nie ma pewnie ładowania zrób tak jak ja..... podłącz miernik do Aku. przeprowadz kable do samochodu postaw sobie gdzieś i zobacz jak sie bedzie zachowywał podczas jazdy jeżeli będzie ładowanie 12.8 to nie ma wcale ładowania a jeżeli będzie sie trzymać 13.10 - 14.30 to wszystko z nim powinno być ok. oczywiście może ci różnie pokazywać ,że raz jest ładowanie a raz nie więc proponuje dobrać sobie osobę do pomocy najlepiej kierowce.. wtedy patrzysz na obrotomierz i na miernik i sprawa prosta..... :)
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-03-15, 22:38   
 

rexo napisał/a:
Jak silnik jest zimny złotko pali bez problemów
Wystarczy że przejadę kawałek - podgrzeje się
i rozrusznik przestaje kręcić nawet nie drgnie.

U mnie w lecie jest to samo, jak sie porzadnie renia wygrzeje to potem jest problem z odpaleniem, pomaga stukanie w rozrusznik gdy mamy przekrecony kluczyk w pozycji rozruch (potrzebna najlepiej druga osoba do pomocy).
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2007-03-15, 23:36   
 

Stukanie w rozrusznik... hmm to wieszające się szczotki.. właśnie dziś mi się to przydarzyło i akurat jak byłem już spóźniony ehh ta renia
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
WysÅ‚any: 2007-03-16, 10:14   
 

rexo napisał/a:
Jak silnik jest zimny złotko pali bez problemów
Wystarczy że przejadę kawałek - podgrzeje się
i rozrusznik przestaje kręcić nawet nie drgnie.
Kontrolki gasnÄ…,


W tym przypadku stawiam na tulejki w rozruszniku
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
luk
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-03-16, 22:00   
 

Z tym rozrusznikiem mam czasem takie same objawy. Najdziwniejsze że zrobilem wszystko co można, wirnik szczotki, tulejki a i tak jak nie chce to nie pojedzie. Puścilem nawet dodatkową masę i jest troche lepiej ale i tak chwilami ciężko ma obrócić.
 
 
PiotrWie 
Raczek



R25: sympatyk ( po sprzedaży Reni )
Wiek: 65
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 19
Skąd: dolnośląskie
WysÅ‚any: 2007-03-18, 12:38   
 

Problem z zapalaniem po rozgrzaniu miał poprzedni właściciel mojej Reni, cudował, wymienił dużo rzeczy ( nawet w jakimś serwisie mu wymienili katalizator za jedyne 4500 pln !!! ), w końcu trafił jak to określił do jakiegoś dziadka w warsztacie Auto-France, który od razu powiedział że na pewno winny jest moduł zapłonu, po wymianie problem zniknął ( już sześć lat)
_________________
PiotrWie
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 28