problem jest taki:
czujnik temp na skali pokazuje ok
jednak przy zimnym silniku już zaraz po odpaleniu co chwile pojawia się kontrolka przegrzania na krótki czas i zanika i tak w kółko w różnych odstępach czasu
kiedyś miałem podobnie podjechałem do elektryka który uciął kable wychodzące z czujnika na długości ok 20cm założył nowe z wtyczką i było ok dopóki nie zalały się wodą dawno temu i problem wrócił
jeździłem tak jakiś czas ale jest to wk.......ce
zrobiłem to jak kiedyś elektryk ale nie dało to skutku nawet pogorszyło (częściej się zapala kontrolka) czujnik u mnie wygląda tak że ma 2 kable które idą pewnie na deskę jeden jest do skali a 2gi właśnie do czerownej lampki od temp (na razie ten kabelek wypiąłem)..
co to może być jakieś zwarcie właśnie na tym kabelku (gdzieś dalej) i łapie wyższą rezystancję co sygnalizuje przekroczenie temp
czujnik raczej powinien być ok skoro poprawnie pokazuje temp na skali
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-10-13, 22:16
Suvis napisał/a:
łapie wyższą rezystancję co sygnalizuje przekroczenie temp
Raczej odwrotnie.... Czujnik od kontrolki przegrzania przy normalnych warunkach jest rozwarty a podczas przekroczenia temp. zwiera styk do masy.
Obstawiam ze gdzies masz przetarta izolacje na kabelku i przy wibracjach dotyka on do masy i zapala ci kontrolke. Czy czujnik jest dobry to ciezko stwierdzic bo moze byc tak, ze jedna sekcja dziala a druga nie. U mnie sa to oddzielne czujniki ale byc moze u ciebie jest inaczej.
Proponuje prosty test: odlacz kabelek od czujnika i sprawdz czy nadal kontrolka mruga, jesli nie tzn ze masz walniety czujnik. Jesli mruga to szukaj uszkodzenia kabelka.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Wysłany: 2006-11-24, 16:23 Czujnik temperatury + stop
Mam chyba taki sam problem
Losowo w czasie jazdy zapala się kontrolka STOP i nic więcej.
Nie pali się żadna z kontrolek na czerwono , podejrzewam że jest spalona żaróweczka
przy ikonce przegrzania oleju. Kiedy robiÄ™ test kontrolek nie pali sie kontrolka przegrzania.
Czy może być uszkodzony czujnik.
Czy może być przegrzany olej a woda w normię
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-11-24, 20:35
O ile wiem w zadnej wersji R25 nie bylo czujnika temperatury oleju (a przynajmniej sie z nim nie spotkalem) i ta kontrolka wogole jest nieuzywana. Posprawdzaj zarowki bedzie wiadomo na 100% czemu sie zaswieca stop.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Jeszcze raz, powoli... Albo ja jestem głupi albo moja Renia (nawiasem mówiąc pogroziłem jej że ją potnę - mechanizm wycieraczek zepsuła, gdy ją chciałem naprawić )
Mam po lewej 3 przyciski: 000, ten do przełączania wskazań (ze strzałką) i jeszcze jakiś tam (nie wiem, napisy starte).
Przy manetce wycieraczki mam 3 kolejne przyciski od gadaczki (w kolejności od lewej): TEST, OBLIT., REP. (dla wyjaśnienia mam inne zegary z guzikami: POWER, REP, DIS
Co i w jakiej kolejności nacisnąć? Co ma się dziać?
No to świetnie!
Właśnie odkryłem, że tarcze obrotomierzy są wymienne (wobec całej tarczy wszystkich zegarów) - więc wrzucam mój z turbo wskaźnikiem i montuję do samochodu. Mam nadzieję że wszystko zadziała?
I na koniec dwa pytania:
- jak wyciągnąć zegary z auta?
- jak sprawdzić (a wcześniej gdzie znaleźć) stabilizator napięcia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum