R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-04-07, 21:24 Gaz a komputer pokładowy
Mam pytanie jak gaz wpływa na komputer pokładowy. Chodzi mi konkretnie o to że umnie zmniejsza się ilość litrów na wyświetlaczu choć nie powinna, jak zrobię test zegarów to ilość litrów się zwiększa?! Jak to jest ze spalaniem chwilowym i średnim itd. Bo jakieś dane pokazuje, czy to są zupełnie przypadkowe dane czy może mają jakieś przełożenie na realne wartości?
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2007-04-07, 23:12
U mnie jest tak że średnie spalanie pokazuje jakby oddzielnie dla paliwa i gazu... jak ostattnio smigalem to byla calkiem sporaz roznica... ( w srednim) jesli chodzi o litry w baku to one zawsze beda uciekały.. tazke nie masz czym sie martwic ... to normalka
sredniak u mnie pokazuje spalanie gaz/ bena zalezy na czym smigam
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2007-04-07, 23:24
Co prawda w R21 ale z silnikiem 2,2 J7T. Spalanie chwilowe pokazuje zawyzone o 3litry na LPG.
Paliwo "wg komputera" też ubywa ale po ponownym przekreceniu kluczyka powinno sie to zresetować do prawidlowej wartości.
Srednie spalanie wynika z chwilowego wiec tez jest zawyzone.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Niektóre komputerki nie pokazują rzeczywistej ilości paliwa w baku, tylko na podstawie średniego zużycia i przejechanych kilometrów prognozują pozostałą ilość paliwa w baku...
W pugu 307 bodajże, którym kiedyś jechałem spore ilości kilometrów mimo że jechaliśmy na gazie - wskaźnik paliwa kładł się w miarę upływu kilometrów... no i zgłaszał oczywiście rezerwę...
Z kolei w Safrance mam tak, że wskaźnik pokazuje rzeczywisty poziom paliwa w baku, ale komputer drze się na mnie jak się według jego wyliczeń kończy paliwo w baku (które tak na prawdę się nie kończy - bo jeżdżę na gazie ), że jadę już na rezerwie
Bierze się to stąd - że zlicza na początku ile jest paliwa w baku, porównuje z zużyciem średnim i wylicza na ile mi to ma starczyć kilometrów (oczywiście jest to korygowane na bieżąco gdyby np. zwiększyło lub zmniejszyło mi się średnie zużycie...), no i jak według jedo obliczeń pozostaje mi do przejechania około 50 km. to zgłasza się rezerwa...
Przez przypadek znalazłem wyjście z tego ciągłego gadania - mam 3/4 baku zalanego benzyną i przestał się komunikat włączać
Pozdrawiam
PS: Faktycznie - przy gazie zużycie mam zawyżone... Mimo że jest jakieś podłączenie między kompem wtrysku a kompem gazu - to nie sądzę żeby te wartoci były prawidłowe... Wyniki obliczane przez komp wtrysków - liczone są na podstawie czau otwarcia wtryskiwacza i ubytku paliwa z baku... Przy instalacji mojego typu - nie sądzę żeby wiedziała ile pozostało gazu w butli - bo pływak już od 2 lat nie chodzi... No a co do silniczka krokowego gazu - to też raczej też nie sądzę... No chyba że ten błąd to właśnie się bierze z tych niedokładności obliczeń
Wysłany: 2007-04-10, 12:11 A co nam pokaże komputer
Witam mam ponad rok paz w R25 V6
-jak to działa komputer pokazuje spalanie benzyny a nie gazu dotyczy to spalania chwilowego
i średniego .Komputer myśli że pali etylinę.Wskaźnik poziomu spalania też działa na podstawie tych wyliczeń.Jedziemy na LPG a ubywa etyliny i komputer się drze że nie ma już etyliny.
Kiedy się zatrzymamy i działa to całkiem losowo - to komputer sprawdza stan paliwa w baku i
pokazuje faktyczny stan w baku.Lub jeśli zatankujemy mi n7 l etyliny to komputer poda faktyczny san w baku.
jeśli komputer pokazuje nam spalanie średnie 11 l to faktycznie pali 13l LPG.
Jest to zależne od regulacji gazu
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-04-10, 13:37
Dodam tylko ze jesli komp pokladowy nie dostaje sygnalu z wtrysku o zuzyciu paliwa to po jakims czasie (zwykle kilka minut) przelacza sie w tryb jakby awaryjny - migaja cyferki od poziomu paliwa oraz od spalania chwilowego i sredniego oraz wyswietlany jest poziom paliwa odczytywany na biezaco z faktycznego stanu w zbiorniku.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-04-10, 13:43
U mnie się nie włącza ten tryb awaryjny. Pokazuje chwilowe spalanie, z tego i z przejechanych kilometrów wylicza sobie średnie, litry znikają wraz z przejechanymi kilometrami i sam z siebie nie aktualizuje ilości paliwa w zbiorniku.
Jeśli gaz jest dobrze podłączony to wszystko działa.A komputer pokładowy myśli że
pali benzynę.Stąd głupia sytuację jedziemy na LPG a z baku ubywa etylina.
Dopiero po zatrzymaniu resetuje siÄ™ stan paliwa
luk [Usunięty]
Wysłany: 2007-04-10, 18:41
U mnie spalanie gazu jest troszkę większe od pokazywanego w mieście a trochę mniejsze w trasie. Czasem zapala się kontrolka od zaklócenia elektroniki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum