R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2007-04-10, 21:15 Kilka pytan o czujniki...
Kurcze probowalem sie wczytac, ale chyba zbyt duza goraczke mam zeby cos wnioskowac:/
Chcialbym sie dowiedziec czy :
Czujnik temperatury wody, czujnik cisnienia oleju i wlacznik wentylatorow w 2,5V6 Turbo sa takie same jak w 2.8V6?
Obojetnie od odpowiedzi - czy ktos moze mi napisac ile one kosztuja i gdzie je dostac?
Jeszcze jedno.. wiadomo, ze w naszych Reniach moze przyczyna niedzialajacych wskaznikow sa styki (co podejrzewam) to podpowiedzcie mi jak sprawdzic te czujniki i gdzie ten od cisnienie oleju sie znajduje (pozostale wiem gdzie sa).
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
Ja ostatnio korzystam z automazowsza,
kierownik sprzedaży części nowych Piotr Królak, tel. 503 012 510
nowe@automazowsze.pl
Dość kompetentny człowiek, wszystko Ci sprawdzi- co nie przeszkadzasprawdzić jego.
Warto powołać się, że jesteś z klubu R25. Lubią nas tam.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
szopen, jeżeli masz jeden wentylator na chłodnicy to czujnik włączania wentylatora jest taki sam w 2,5 V6 jak w 2,8 V6 ale wersja B293 (nr. EPS 1.850.000) - 30 zł, jeżeli masz dwa wentylatory i klimę to czujnik (nr. EPS 1.850.618) - 65 zł pasuje też od:
Czujnik ciśnienia oleju to nie powiem Ci dokładnie czy pasuje bo nie mam katalogu (papierowego) koszt do silników 2.2 około 190 zł tylko oryginał.
Czujnik temperatury wody (nr. EPS 1.830.253 Wielkość klucza 22mm, technika przyłącza - kostka, gwint M14X1,25) - 45 zł jest taki sam jak w:
, i duża gama R21, Clio, Megane, Laguna, Safrane itd.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-04-11, 21:02
W turbo-d i dx czujnik cisnienia oleju jest wkrecony w mocowanie filtra oleju i chyba u ciebie bedzie podobnie? Sprawdzic go mozna podlaczajac omomierz i po odpaleniu silnika powinna sie zmienic rezystancja (w zaleznosci od cisnienia). W domu mam taki czujnik to w spoczynku ma on chyba cos okolo 400Ω ale dopiero jutro moge sprawdzic na 100% to napisze.
Najprosciej sprawdzic czy okablowanie jest sprawne zwierajac kabelek od czujnika do masy przez rezystor kilkuset omowy - zarowno od cisnienia jak i od temperatury.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
szopen, czujnik ciśnienia oleju ma wygląd takiej bańki coś w stylu bezpiecznika automatycznego domowego z guziczkiem przynajmniej w wersji 2.2. Jedno jest pewne jest to taka grucha prawdopodobnie będzie w białej obudowie oryginalny. Zamocowany gdzieś obok filtra oleju razem z innymi cienkimi jak kciuk czujnikami. A wygląda mniej więcej tak http://www.renault25.eu/v...%B6nienia+oleju to ten w pozycji numer 3.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-04-12, 14:32
wg pomiarow to moj czujnik cisnienia w spoczynku ma 300-320 omow ale zaznaczam ze nie wiem czy jest w 100% sprawny (costam pokazuje jak go wkrece wiec pewnie jest oki)
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum